vale.pk написа:Благодаря за отговора, но тази машина използва вакум за да издърпа старата течност от спирачната магистрала. Интересно ми е каква е връзката системите за сигурност /ABS, ESP, TRC/, която изисква специално оборудване, като това, което вие сте дали за пример?

Машината е за удобство и не създава вакуум, а налягане...
Старата течност не се изсмуква от системата, а се избутва от новата... Практически правиш промивка на системата, като при добра промивка част от новата течност също ще бъде изхвърлена...
Особеното на машината е това, че създава умерено налягане в казанчето, и допълва винаги с нова течност до такова ниво в казанчето, че да не се допусне влизане на въздух в системата...
Недопускането на въздух в системата е много важно за автомобили с ABS, ESP и т.н., защото обезвъздушаването на блока на АБС (който се използва и от ЕСП) в повечето случаи става само със специален софтуер или хардуер - трябва да накараш блока да сработи на място по определен начин, за да си изкара въздуха от карантиите
С други думи - без машина също можеш да си смениш течността ако системата е била обезвъздушена, и спазваш точно предписанията:
1. Отваряш капачката на казанчето
2. Изсмукваш старата течност до минимално ниво (това може и да не го правиш)
3. Добавяш нова течност до максимално ниво
4. Отваряш най-далечния щуцер на спирачен апарат (добре е да му сложиш маркуче като за обезвъздушаване). Обикновено на самотек тръгва течността. Ако не тръгне - може да се помогне с плавно натискане на спирачката.
5. Следиш нивото в казанчето и добавяш до максимум, недопускайки слизането на нивото под минимум
6. Когато решиш, че е тръгнала чиста нова течност (старата обикновено е мътна - затова е добре да гледаш през прозрачното маркуче), преминаваш към следващо по-близко до АБС блока колело...
7. Приключваш с всички колела, затягайки добре (но не прекалено) обезвъздушителните щуцери...
8. Допълваш течността до МАХ
9. Проверяваш на място педала на спирачките - трябва да е поне толкова твърд колкото преди процедурата
10. Проверяваш на безопасно място ефективността на спирачките...
Машината прави горепосочената процедура по-бързо създавайки постоянно налягане в системата (по-бързо тече от щуцерите). И по-безопасно - следи постоянно нивото на течността в казанчето и го допълва...
'Машината' за дадения модел автомобил се различава по капачката за казанчето, която трябва да е за конкретния модел (да уплътнява добре, за да създаде налягане)..