Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE - MIL/CEL светва заради гориво ?
Публикувано на: 26 Авг 2015 14:21
Здравейте колеги, искам да изразя възмущението си от некачествения бензин в нашата мила родина България! Аз карам Тойота Селика TS T23 1.8 VVTL-I 192 коня 2002г. Закупих автомобила през 2012 г. от един мъж в Горни Дъбник които се занимава предимно с внос на кросови мотори втора ръка. Колата я взех за 9800 лв. като беше внесена преди няколко дни от Швейцария и беше в отлична форма и сега е. Както и да е да не изпадам в подробности. Та да карам по същество как установих проблема. Като взех колата енджин чек лампата не светеше, но около седмица след това светна и аз много се ядосах, защото бях чел, че тези двигатели за много здрави (не като 1zz-fe които горят масло). Не съм ходил на диагностика, защото двигателя работеше прекрасно без никакви забележки и много скоро започнах да се съмнявам, че това е заради бензина. По принцип сипвах бензин на Еко - Кинетрон 100 октана и си помислих, че лампата свети заради това, че бензина е 100 октанов. Изключих акумулатора за малко за да изгасне лампата на двигателя и започнах да сипвам от обикновения 95 на Еко. Но уви след 500-600 км. пак ми светна лампата. След това започнах да сипвам от Шел - 100 октанов бензин - Shell V-Power Nitro+ Reising, след това Shell V-Power Nitro+ след това от обикновения бензин 95 на Шел но ефекта беше нулев, след като откача акумулатора за да изгасне лампата тя пак светваше след 500-600 км. Преди 2 месеца се наложи баща ми да замине да работи в Германия и тъй като той караше едно старо Фордче (Форд Ескорд 1988г. на газ) което на дали може да го закара до Германия аз му дадох да отиде със Селиката а аз взех Форда (добра сделка нали
). Преди да тръгне сменихме маслото, защото тъкмо беше за смяна (сипах и Eneos Sustina 0w50 от Омникар с цена от 42 лв. за литър, като на тубата на маслото си пише Made in Japan, предишния път отново бях сипал същото масло). Въздушния филтър не съм го чистил той е K&N за кутия (сложих го няколко месеца след като взех колата за около 140 лв.). Преди да тръгне аз отново откачих акумулатора за да видя дали пак ще светне лампата. До сега той и е навартял в Германия около 4000 км. и енджин чек лампата не е светнала. Та извода какъв ми е от цялата работа:
1. На 100% съм сигурен, че лампата светеше заради некачествения бензин.
2. 2ZZ-GE е много чувствителен към некачествен бензин.
3. В България навсякъде по бензиностанциите не стига, че ни лъжат в литража и цените са надути изкуствено, но и ни продават скапан бензин. (може би на Еко 95 бензина е най-добър и 100 октановия на Шел - Shell V-Power Nitro+ Reacing), но като цяло не стават всички!
Ще се радвам ако изразите мнение по темата.
Благодаря!

1. На 100% съм сигурен, че лампата светеше заради некачествения бензин.
2. 2ZZ-GE е много чувствителен към некачествен бензин.
3. В България навсякъде по бензиностанциите не стига, че ни лъжат в литража и цените са надути изкуствено, но и ни продават скапан бензин. (може би на Еко 95 бензина е най-добър и 100 октановия на Шел - Shell V-Power Nitro+ Reacing), но като цяло не стават всички!
Ще се радвам ако изразите мнение по темата.
Благодаря!