Страница 1 от 1
Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09 ?
Публикувано на: 18 Авг 2015 15:20
от cookiem0nster
Здравейте
,форумци
.
Отскоро се замислям да сменя колата с нещо по-голямо, като RAV4-ка 2008-2009 (или същите години Субари Форестър, ако трябва да съм честен

), но бих искал да чуя други мнения за и против тези 2 двигателя, тъй като не успях да намеря достатъчно инфо в мрежата. Повече клоня към дизела, заради потенциално по-ниския разход, но все пак искам да прочета мнения и за двете - недостатъци, дефекти, разход и т.н. Шофирам предимно градско и по-малко извънградско, зимата по различните курорти, без офроуд наклонности.
Все пак, двата модела, на които съм се спрял засега са: 2.2 D4D 136к.с. и 2.0i 150 к.с., и двата са 2008, но може и 2009. Когато се чух с човека за бензиновата рав-ка, за разхода ми каза градско около 12/100, а извънградско около 8/100, което е малко повече от това, което харча сега, но е разбираемо (по-голяма кола, по-лошо съпротивление и т.н.) и съм ок с това.
Предварително ви благодаря за мненията - знам, че въпросът е доста обширен, но все пак помогнете ми да си избера!:)
Re: Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09
Публикувано на: 19 Авг 2015 23:05
от jim_beam
За този тип кола дизелът е по-добрия избор,особено ако ще го товариш или караш из балканите.Разходът е според зависи,да кажем между 7-9л.Недостатък-вози твърдо на лош път.Много здрав иначе.2008-2009 ще е с филтър,предимно градско не е оптималния режим за него.

пс>според мен 2008-9 трябва да са 150к.с.,но може и 2008 да има още 136к.с. теоретично,че може и да е без филтър.провери месеца на производство,че тия джамбази...

Re: Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09
Публикувано на: 20 Авг 2015 20:28
от Roko2105
Разхода при бензиновия е такъв както са ти казали, аз го докарвам под 7 извънградско, но с 90 на автопилот. Бензиновия двигател е много евтин за поддръжка - с верига е, може да не се смени и никога, също и свещите са много евтини, маслото в картера е 4 литра. За дизела колегата може да сподели.
Re: Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09
Публикувано на: 21 Авг 2015 14:13
от StaKo
Аз съм карал бензинов 2.0 / 150 к.с. RAV4, не карам бързо, но разход 8.5 съм постигал само, когато съм се влачил със скорост 70 к.ч., каране с летни тесни гумета и никакво юркане по баирите, доста пенсионерски и всичко живо те задминава. От там нагоре и тръгва разхода. такава кола е напълно неоправдано да се кара градско. Тромаво набира, а и тогава е ламя, особено и с климатик. Предимството е, че в един момент може да си сложиш газ, но е хубаво да е със система за омасляване на клапаните. Има смисъл градско, ако живееш в Княжево за зимата да не мислиш много.
Слабо място и е алтернатора, предните амортисьори не изкарват много, някой имат проблеми със скоростите.
Re: Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09
Публикувано на: 21 Авг 2015 15:51
от memorex
jim_beam написа:За този тип кола дизелът е по-добрия избор,особено ако ще го товариш или караш из балканите.Разходът е според зависи,да кажем между 7-9л.Недостатък-вози твърдо на лош път.Много здрав иначе.2008-2009 ще е с филтър,предимно градско не е оптималния режим за него.

пс>според мен 2008-9 трябва да са 150к.с.,но може и 2008 да има още 136к.с. теоретично,че може и да е без филтър.провери месеца на производство,че тия джамбази...

Подкрепям мнението на колегата .Дизела и особено 136 кс е много здрав и разхода е повече от добър за този клас.Без ДПФ е по-добрия вариант но също иска качествено гориво и издухване от време на време.На бензина под 10 комбиниран разход трудно ще докараш докато на дизела е около 7.Ускорението и способността да теглиш пак е в полза на дизела.Единствено ако се държи да е автоматик от тези години то избора клони към бензин.Поддръжката на дизела изисква повече внимание.Не съм много сигурен дали и при двата е така но водната помпа не изкарва много и трябва да се проверява под капака по начесто.Общ проблем е петата врата заради тежеста на рг и защото пантите са слаби.Кожения салон не струва понеже е наполовина кожа и изкуственяк.
Re: Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09
Публикувано на: 21 Авг 2015 18:01
от jim_beam
Моят кожен салон е 100% естествена кожа,от парагвайски крави.знам понеже го поръчах допълнително,пишеше си made in paraguay на кашона,ориг. тойота.за тия години не е мръднал,нито задната врата,нито водната помпа,почти 155к и 8,5год.дизеловия мотор също е с верига.някои колеги са имали проблеми с дюзите поради калпаво гориво,но това сигурно важи и за други марки.
на 7г изгоря 1 крушка,както и някои дребни забележки,ремъка се скъса на 115к,акумулатора умря на 6-7г.
според мен пробвай и двете и ще си решиш коя ти пасва.
Re: Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09
Публикувано на: 21 Авг 2015 18:04
от iovkito
jim_beam написа:ремъка се скъса на 115к,акумулатора умря на 6-7г.
Колата върви ли със скъсан ремък , т.е. без хидравлика и зареждане на акумулатора?
Re: Съвет за покупка на RAV4 XA30 2.2 D4D vs. 2.0 VVTi 08/09
Публикувано на: 21 Авг 2015 18:31
от jim_beam
да,прибрах се от 40км така без проблеми,само 2 пъти трябваше да спра и да изчакам да се охлади мотора след 2 леки изкачвания.опасно е само на такива,но следиш темп. както пускаш парното на макс. и ако се наложи спираш и изчакваш.волана е електрически и не го бърка.акумулатора при дизела реално не се товари,естествено без фарове и възможно без др.консуматори.
дизелите от това поколение,както и по-новите отделят много малко топлина при изгарянето,затова се налага да се монтират подреватели и т.н. че иначе много бавно загряват.та за късмет може да се използва тоя ефект да се прибере човек при такъв дефект.наблюдавах си постоянно темп. на антифриза,само при нанагорнище започва да се качва,когато трябва да се подаде повече газ.по принцип си е опасно без водна помпа де,после сложих един чорапогашник в багажника,ако се наложи пак някога,да вържа барем помпата да върти.пак някъде по телевизията го видях тоя трик.

Rav4 III 2.0 petrol - мнения и коментари
Публикувано на: 29 Ное 2015 12:28
от Georgepetrov137
Здравейте!
Обмислям рано или късно да сменя сегашното си возило с по-голямо и по-проходимо. Вариантите в момента са два - Тойота Rav4 III или Honda Crv III. Ровейки из форумите и на двете марки останах с впечатление, че тойотата е по-здрава и надеждна. Разликата в проходимостта на двете марки извън асфалта не е толкова важна за мен, т.к. ще я ползвам като нормален автомобил и често за риболов, което ми е основното хоби.
Държа автомобила да е икономичен и надежден, което за мен означава - да е бензинов с газов инжекцион или течна фаза. Не че нещо против дизелите, но при стар дизел рано или късно се появяват проблеми с дюзи, EGR, турбина и помпа, демпфер, филтър за частици и т.н. А и разходът е повече, отколкото на газ. Също предпочитам автоматичните скорости. И така се оформят няколко въпроса:
1. Има ли проблеми с газифицирането на бензиновите двигатели при vvt-i и valvematik двигатели? Все повече чувам положителни мнения за течната фаза, че е за предпочитане и е по-безпроблемна. Има ли колеги тук с такъв тип газово и мит ли е, че помпите са скъп консуматив, който често се поврежда?
2. Каква е характерно за автоматичните скоростни кутии при модела, надеждни ли са? Не включвам CVT, защото е при по-новите модели, трудно се намират екземпляри, а и ще е извън бюджета ми навярно.
3 Разликата между различните бензинови двигатели - 150, 152 и 158 к.с. С впечатление съм, че всички са здрави и добри.
И последно - ако има колега в Бургас с подобен автомобил, ще се радвам да се запознаем и да направя тест драйв за да добия директна представа за автомобила.
Благодарен съм за всяко мнение и впечатление от автомобила. Има доста писано във форума, но е предимно за дизелови автомобили.