Страница 1 от 1

Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 км/ч

Публикувано на: 27 Юли 2015 12:23
от hyankov
Здравейте,

В голям филм съм влязъл и моля за мнения от ваша страна, по следния въпрос. Колата прегрява... но само на извънградско със скорости над 100 км/ч. Ще се опитам да изредя всичко което играе някаква роля:

- Температури на охладителната течност не мога да кажа, защото имам само стрелка
- Градско не прегрява, или поне никога не съм я карал толкова дълго че да прегрее в града
- Прегрява на извънградско, при по-голямо натоварване на двигателя - скорост и/или продължителен баир
- Датчика вярвам че показва коректно, защото съвпада с това кога колата има по-голямо натоварване
- Не позволявам на стрелката да стигне до червеното, но ако продължа да натискам газта съм сигурен че мога да я вкарам там
- Когато стрлката почне да се вдига, го прави по много интересен начин - не плавно, а играе нагоре-надолу
- В момента в който външната температура падне под 28 градуса и слънцето се скрие, спира да прегрява?!
- Нивото на антифриза на мръдва - не губя течност.
- Пушека от ауспуха не е бял, по-скоро е сивкав
- Обикновено нямам парно. Но на последното пътуване завъртях на червеното и дадох на MAX, духаше доста горещ въздух, което спомогна за охлаждането и успях да се прибера. А предния ден при същата ситуация, не духаше топло, въпреки че колата беше яко загряла.
- След като по време на път я прегрея, след това дори да сваля температурата (чрез престой или намаляне на скороста), е все още лесно да я прегрея отново
- Ако тръгне да прегрява отбивам. Трябват й не повече от 2-3мин да се върне на нормална температура и после мога да карам още 15тина минути преди да усетя някакви признаци за прегряване.
- Перките не въртят постоянно. На прегряла кола, спирам, вдигам капака и гледам че перката не работи. След малко се включва, поработва и после пак изключва. Уж прегледах всички бушони, изглеждат ми здрави.
- Термостата е сменян преди година
- Водната помпа е на 5г, оригинална на Тойота
- Бях си направил следния експеримент: след изкачването на един хълм, колата беше загряла. На спускането освободих от скорост и съответно оборотите паднаха на 800. Температурата вместо да спада тръгна да се качва още повече. Отдавам го на това че помпата е работила по-слабо на тези обороти?

Проблема е че като я закарам на сервиз и ме почват - "може да е водна помпа, може да е термостат, ама може и спукана глава и/или гарнитура да е. Дай да правим всичко наред, докато се оправи проблема. Ама не можем да разберем дали проблема се е оправил защото трябва да се кара дълго извънградско". Т.е. дай 1000лв за ремонт, ама не знаем дали ще ти решим проблема.

Моля ви за мнение или препоръка в кой сервиз ще подходят по-професионално - т.е. ще се опитат да диагностицират от какво точно е проблема, а не да подменим половината кола профилактично.

Поздрави!

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 27 Юли 2015 12:38
от Akima
hyankov написа:Моля ви за мнение или препоръка в кой сервиз ще подходят по-професионално - т.е. ще се опитат да диагностицират от какво точно е проблема, а не да подменим половината кола профилактично.
tl;dr - мехаННика. :thumbsup:

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 27 Юли 2015 12:41
от iovkito
Щом прегрява , перките трябва да са включени. Това означава , че или не прегрява или антифризът не циркулира добре , което пък може да е следствие от термостат или водна помпа. Все пак е добре да се покара с включена диагностика и да се види каква е температурата при прегряване.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 27 Юли 2015 12:44
от hyankov
iovkito написа:Щом прегрява , перките трябва да са включени. Това означава , че или не прегрява ...
Прегрява и още как, мога да кипна антифриза ако искам tooth.gif

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 27 Юли 2015 20:20
от ico1
Колега обърни внимание на това ,че нямаш парно.Виж къде мери датчика за стрелката и датчика за перката провери за въздух в системата.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 27 Юли 2015 23:03
от мехаННика
Писал си ми ЛС.. после си го изтрил преди да го видя...Не знам по какви сервизи ходиш, но общо взето това е пътя за твоя проблем- от малкия проблем към големия. Имам някакви идеи по въпроса, но ще си ги запазя засега.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 22 Авг 2015 13:56
от hyankov
мехаННика написа:Писал си ми ЛС.. после си го изтрил преди да го видя...Не знам по какви сервизи ходиш, но общо взето това е пътя за твоя проблем- от малкия проблем към големия. Имам някакви идеи по въпроса, но ще си ги запазя засега.
Изтрих го, защото ми беше казал да сменя капачката и тогава да те занимавам. А още не го бях направил.

Леко почвам да се побърквам:
  • Капачката е сменена (капачка на радиатора нямам, говорим за тази на разширителния съд)
    Налягане държи - знам, защото дори след като я оставя да изстине и леко почна да развивам капачката, съска
    Радиатора е промит!
    Течноста е сменена (вода с антифриз)
    Не губи антифриз - тия експерти дето ми казват че главата била спукана ще ме извиняват
    Водната помпа е оригинална на Тойота, на 5г, има няма 80,000км. Не чувам звуци от нея. Не тече (не съм гледал, но антифриз не губи)
    Парно зимата нямах, но сега пък лятото имах. Не мога да му хвана спатиите.
    Перките работят. Даже изкарахме кабел го вързвам към минуса и ги държи постоянно включени - не помага
    Термостата е на 1г
Колата прегрява само на извънградско, ако навън е много горещо и карам над 120-130км/ч. Отбивам, давам й 5 минути почивка и после я карам нормално още известно време.

Може ли някакво масло да загрява? Трансмисия, двигател? Каква по дяволите е връзката между скорост и натоварване? При 120км/ч на 2500rpm повече или по-малко се натоварва от 100км/ч на 3500rpm? Убеден съм че като я карах на 3та по баирите се натоварва повече от колкото на 5та по равна магистрала. Какво значение оказва скороста, наистина не разбирам. При по-висока скорост не би ли трябвало да охлажда още по-добре, пасивно?

Идеи? Каквито и да са. За мен този проблем е пълна мистерия. До тук съм дал една камара пари с нулев ефект.

Ето един колега от друг форум, със същия проблем - http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=63746

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 22 Авг 2015 14:56
от мехаННика
Как е промит радиатора, отвътре където е антифриза или отвън? Понякога между радиатора и кондензера се получава нещо като завеса от мухи, пера, треви и какво ли не, това проверено ли е?

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 22 Авг 2015 16:22
от hyankov
Разкачили са му маркучите и са пуснали вода през него. Т.е. отвътре. Не е свалян.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 22 Авг 2015 16:49
от iovkito
Колата кара ли се по черни пътища ? Аз имам една , която ползвам само за обикаляне по нивите и чистя водния радиатор всяка седмица , защото между климатичния и водния се събират какви ли не боклуци и охлаждането става нулево. Точно заради това спрях да карам тойотите по черните пътища , защото вероятността да ги прегрея е голяма.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 22 Авг 2015 17:43
от hyankov
Не е виждала черен път, а до колкото мога да видя радиатора отпред не е затлачен с боклуци. Няма прекалено много насекоми и т.н.
радиатора и кондензера
Кое е кондензер?

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 23 Авг 2015 02:20
от мехаННика
Радиатора на климатика.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 к

Публикувано на: 25 Окт 2015 18:11
от tanturo
Колега, аз имах подобен проблем- оказа се датчика, който включва перката, намира се на радиатора. Провери го като го свалиш и нагрееш.
Успех