Avensis T22 2.0 D4D 2000 - прегрява само при V над 100 км/ч
Публикувано на: 27 Юли 2015 12:23
Здравейте,
В голям филм съм влязъл и моля за мнения от ваша страна, по следния въпрос. Колата прегрява... но само на извънградско със скорости над 100 км/ч. Ще се опитам да изредя всичко което играе някаква роля:
- Температури на охладителната течност не мога да кажа, защото имам само стрелка
- Градско не прегрява, или поне никога не съм я карал толкова дълго че да прегрее в града
- Прегрява на извънградско, при по-голямо натоварване на двигателя - скорост и/или продължителен баир
- Датчика вярвам че показва коректно, защото съвпада с това кога колата има по-голямо натоварване
- Не позволявам на стрелката да стигне до червеното, но ако продължа да натискам газта съм сигурен че мога да я вкарам там
- Когато стрлката почне да се вдига, го прави по много интересен начин - не плавно, а играе нагоре-надолу
- В момента в който външната температура падне под 28 градуса и слънцето се скрие, спира да прегрява?!
- Нивото на антифриза на мръдва - не губя течност.
- Пушека от ауспуха не е бял, по-скоро е сивкав
- Обикновено нямам парно. Но на последното пътуване завъртях на червеното и дадох на MAX, духаше доста горещ въздух, което спомогна за охлаждането и успях да се прибера. А предния ден при същата ситуация, не духаше топло, въпреки че колата беше яко загряла.
- След като по време на път я прегрея, след това дори да сваля температурата (чрез престой или намаляне на скороста), е все още лесно да я прегрея отново
- Ако тръгне да прегрява отбивам. Трябват й не повече от 2-3мин да се върне на нормална температура и после мога да карам още 15тина минути преди да усетя някакви признаци за прегряване.
- Перките не въртят постоянно. На прегряла кола, спирам, вдигам капака и гледам че перката не работи. След малко се включва, поработва и после пак изключва. Уж прегледах всички бушони, изглеждат ми здрави.
- Термостата е сменян преди година
- Водната помпа е на 5г, оригинална на Тойота
- Бях си направил следния експеримент: след изкачването на един хълм, колата беше загряла. На спускането освободих от скорост и съответно оборотите паднаха на 800. Температурата вместо да спада тръгна да се качва още повече. Отдавам го на това че помпата е работила по-слабо на тези обороти?
Проблема е че като я закарам на сервиз и ме почват - "може да е водна помпа, може да е термостат, ама може и спукана глава и/или гарнитура да е. Дай да правим всичко наред, докато се оправи проблема. Ама не можем да разберем дали проблема се е оправил защото трябва да се кара дълго извънградско". Т.е. дай 1000лв за ремонт, ама не знаем дали ще ти решим проблема.
Моля ви за мнение или препоръка в кой сервиз ще подходят по-професионално - т.е. ще се опитат да диагностицират от какво точно е проблема, а не да подменим половината кола профилактично.
Поздрави!
В голям филм съм влязъл и моля за мнения от ваша страна, по следния въпрос. Колата прегрява... но само на извънградско със скорости над 100 км/ч. Ще се опитам да изредя всичко което играе някаква роля:
- Температури на охладителната течност не мога да кажа, защото имам само стрелка
- Градско не прегрява, или поне никога не съм я карал толкова дълго че да прегрее в града
- Прегрява на извънградско, при по-голямо натоварване на двигателя - скорост и/или продължителен баир
- Датчика вярвам че показва коректно, защото съвпада с това кога колата има по-голямо натоварване
- Не позволявам на стрелката да стигне до червеното, но ако продължа да натискам газта съм сигурен че мога да я вкарам там
- Когато стрлката почне да се вдига, го прави по много интересен начин - не плавно, а играе нагоре-надолу
- В момента в който външната температура падне под 28 градуса и слънцето се скрие, спира да прегрява?!
- Нивото на антифриза на мръдва - не губя течност.
- Пушека от ауспуха не е бял, по-скоро е сивкав
- Обикновено нямам парно. Но на последното пътуване завъртях на червеното и дадох на MAX, духаше доста горещ въздух, което спомогна за охлаждането и успях да се прибера. А предния ден при същата ситуация, не духаше топло, въпреки че колата беше яко загряла.
- След като по време на път я прегрея, след това дори да сваля температурата (чрез престой или намаляне на скороста), е все още лесно да я прегрея отново
- Ако тръгне да прегрява отбивам. Трябват й не повече от 2-3мин да се върне на нормална температура и после мога да карам още 15тина минути преди да усетя някакви признаци за прегряване.
- Перките не въртят постоянно. На прегряла кола, спирам, вдигам капака и гледам че перката не работи. След малко се включва, поработва и после пак изключва. Уж прегледах всички бушони, изглеждат ми здрави.
- Термостата е сменян преди година
- Водната помпа е на 5г, оригинална на Тойота
- Бях си направил следния експеримент: след изкачването на един хълм, колата беше загряла. На спускането освободих от скорост и съответно оборотите паднаха на 800. Температурата вместо да спада тръгна да се качва още повече. Отдавам го на това че помпата е работила по-слабо на тези обороти?
Проблема е че като я закарам на сервиз и ме почват - "може да е водна помпа, може да е термостат, ама може и спукана глава и/или гарнитура да е. Дай да правим всичко наред, докато се оправи проблема. Ама не можем да разберем дали проблема се е оправил защото трябва да се кара дълго извънградско". Т.е. дай 1000лв за ремонт, ама не знаем дали ще ти решим проблема.
Моля ви за мнение или препоръка в кой сервиз ще подходят по-професионално - т.е. ще се опитат да диагностицират от какво точно е проблема, а не да подменим половината кола профилактично.
Поздрави!