Yaris XP10 1.0 VVTi 2000 - тресе на празен ход
Публикувано на: 13 Юли 2015 15:55
Здравейте колеги
Става въпрос за Ярис 2000г. 1.0 VVT-i 68 коня. Колата е на 153 000 реални километра.
Когато работи на празен ход, колата явно държи твърде ниски обороти и започва да тресе цялата. Карам я само с 98 октанов бензин, като съм пробвал общо взето всички бензиностанции. Свети ми лампата "Check Engine" и отидох при мой приятел, който има диагностика и я закачихме. Колата дава 2 грешки "Ефективност на катализаторната система" (или нещо такова) и още 4 грешки " Верига на запалване - напрежение " . Катализатора е премахнат, така че първите две грешки ясно откъде идват. За грешките по запалването нямам идея защо се появяват. Като изчистим грешките, чек енджина светва пак ако покарам 20-30 минути извънградско. В града не е светвала до сега. Като погледнем живите данни , колата държи 590-600 оборота на загрял мотор. Когато започне така да тресе на светофар, първото подаване на газ е последвано от 1 секунда "лаг" и след това потегля. Забелязвам и че колата не върви като хората (сравнено с още 2 такива яриса на приятели) Сега да напиша какво съм направил по колата :
- нови свещи NGK каквито излизат по каталог
- нов въздушен филтър
-нов дебитомер
- дроселното тяло старателно почистено
- мерихме компресия на мотора - варира между 9.5 и 10 атм. на всички цилиндри. Моя човек беше малко притеснен за компресията и е на мнение, че общо взето двигателя е на границата откъм компресия.
- пробвал съм с добавки в бензина - промяна в тресенето и вървежа на автомобила няма.
Другото което се сещам е, че явно колата не изгаря добре бензина. На място като я задържа примерно на 2000 оборота отзаде мирише страшно силно на бензин. Надявам се да дадете едно рамо, че се шашардисахме с тая кола
Поздрави !
Става въпрос за Ярис 2000г. 1.0 VVT-i 68 коня. Колата е на 153 000 реални километра.
Когато работи на празен ход, колата явно държи твърде ниски обороти и започва да тресе цялата. Карам я само с 98 октанов бензин, като съм пробвал общо взето всички бензиностанции. Свети ми лампата "Check Engine" и отидох при мой приятел, който има диагностика и я закачихме. Колата дава 2 грешки "Ефективност на катализаторната система" (или нещо такова) и още 4 грешки " Верига на запалване - напрежение " . Катализатора е премахнат, така че първите две грешки ясно откъде идват. За грешките по запалването нямам идея защо се появяват. Като изчистим грешките, чек енджина светва пак ако покарам 20-30 минути извънградско. В града не е светвала до сега. Като погледнем живите данни , колата държи 590-600 оборота на загрял мотор. Когато започне така да тресе на светофар, първото подаване на газ е последвано от 1 секунда "лаг" и след това потегля. Забелязвам и че колата не върви като хората (сравнено с още 2 такива яриса на приятели) Сега да напиша какво съм направил по колата :
- нови свещи NGK каквито излизат по каталог
- нов въздушен филтър
-нов дебитомер
- дроселното тяло старателно почистено
- мерихме компресия на мотора - варира между 9.5 и 10 атм. на всички цилиндри. Моя човек беше малко притеснен за компресията и е на мнение, че общо взето двигателя е на границата откъм компресия.
- пробвал съм с добавки в бензина - промяна в тресенето и вървежа на автомобила няма.
Другото което се сещам е, че явно колата не изгаря добре бензина. На място като я задържа примерно на 2000 оборота отзаде мирише страшно силно на бензин. Надявам се да дадете едно рамо, че се шашардисахме с тая кола
