Страница 1 от 2
Странна работа на 4АГЕ
Публикувано на: 05 Апр 2007 00:49
от El Camino
От по далечко историята на двигателя на бялата АЕ86ца - имаше проблем, че като загрее не палеше, докато не и кефне (2-15 мин).
Смених свещи, кабели, комутатор, бобина, а сега последно и електониката на делкото.
След смяната на комутатора имаше две седмици в които палеше от раз. После стана МНОГО по зле.
Сега след смяната на електрониката на делкото пак се оправи - не палеше като преди всеки път от половин оборот, но пък и не се налагаше да чакам като е загряла.
Тааааа, проблема най - после biggrin.gif
1. Понякога пали веднага.
2. Понякога превърта трудно няколко пъти, аха да спре... и после пак пали.
3. А понякога пали, обаче поддържа едни 500 оборота и НЕ реагира на газта. Т.е. пръхти като пеперуда/прасе и или умира сама или я гася. След третото такова палене най - често пали нормално.
4. Случва се да запали и да премине в някакъв странен режим, дето бръмчи, но не върви. Вдига 120 със 120 зора и няма ряз, все едно карам Шкода 105.
Дали има някой някакви асоциации предвид горните симптоми?
Мерих компресия - всичките цилиндри са на 11. Двигателя е като нов, когато работи.
Взел съм и и друг компютър да опитам, но честно казано не ми се вярва да е от него...
Публикувано на: 05 Апр 2007 01:08
от sluchaen_fen
При Опел Кадет имаше подобен проблем: загряваше блока за управление на запалването и трябваше да се изчака да изстине електрониката, за да запали отново. За друга асоциация не се досещам.
Re: Странна работа на 4АГЕ
Публикувано на: 05 Апр 2007 06:59
от Japanese_fever
Da ne bi da ima6 problem s gorivoto? Goriven filtur smenql li si? Ili ne6to moje da se e zadrustilo po truboprovodite.
Su6ti si proveri vsiki kabeli na harnessa(tova si e baq rabota de), Lorda taka se mu4i s edna Sentra da q zapali i nakraq se okaza, 4e nqkakuv kabel bil ogolen.
Moqta kola ima podoben problem naposleduk. Ne pali tolkova burzo kakot predi. Su6to dnes kato zpali oborotite igraha malko okolo 1000-1500 i nakraq se uspokoiha. Tova ot kakvo moje da e?
Sve6ti?
Goriven filtur?
... ili po-slojno ne6to?

Публикувано на: 05 Апр 2007 07:52
от El Camino
Май трябва да добавя, че когато запали работи безотказно и много мазно, т.е. няма някакви прекъсвания.
Джапанезе, сичките тези консумативи са сменени.
Публикувано на: 05 Апр 2007 08:13
от b_d
El,
за мен остават две неща.
1. Окабеляване и по-конкретно сивия екраниран кабел от делкото да е наранен и да вкарва шумове.
2. Грешни свещи.
Публикувано на: 05 Апр 2007 08:19
от ALTEZZA
EFI Temp Sensor, ili inache kazano sensora det prashta informacia za temperaturata na antifriza na komputara?
Публикувано на: 05 Апр 2007 11:41
от jamie
И редовната проверка (по-скоро подмяна) на ВСИЧКИ 20 годишни вакуумни тръбички laugh.gif
Публикувано на: 05 Апр 2007 17:40
от El Camino
bad_dog написа:El,
за мен остават две неща.
1. Окабеляване и по-конкретно сивия екраниран кабел от делкото да е наранен и да вкарва шумове.
2. Грешни свещи.
Трябва да погледна някоя снимка, че не се сещам точно кой имаш в предвид. Но ако имаш предвид начина по който делкото беше свързано, това се оправи с електрониката на Джейми.
Свещите са правилните (проблема го имаше и с предишните).
Алтезов - сензора е сменен с чисто нов преди по малко от 1500км.
Тръбичките... как пък от тях може да се държи така колата? Не, че имам нещо против да сменя всичко по нея, ама това не е ли по скоро ел.проблем?
Публикувано на: 05 Апр 2007 17:59
от b_d
А провери ли за грешки като си беше тук?
re
Публикувано на: 05 Апр 2007 18:17
от slona
i moita kato ia kupih beshe taka sega sum razglobil dvigatelja i oshte neznam kato go zglobja kakvo shte stane no shte vidim ako niakoi ima idea zashto e taka da spodeli
Публикувано на: 05 Апр 2007 19:40
от El Camino
bad_dog написа:А провери ли за грешки като си беше тук?
Не успях

Публикувано на: 10 Апр 2007 18:47
от Reptile
След толкова много описани проблеми не се разбра компа записал ли е грешки или НЕ?!?!
Аз да си кажа общо мнението, без претенции за висока компетентност.
1. Т'ва дето цилиндрите държат 11 атмосфери(погледни документацията, но мисля че мотора се счита за добър до 12атм.), не е като за нов двигател. Моите държат около 13 атмосфери(въпреки, че по "книжка" са 12.5 може би има странични фактори, като използавано масло и т.н). Под 10атм. мотора е за ремонт. По мои наблюдения маслените сегменти са по-проблемни, компресорните са от някакъв зъл материал, който държи много. Това само, като коментар, без конкретна връзка с темата.
2. Твоята с дебитомер ли е?!? Ако да да му се почисти "пистата" и да се опиташ леко да изметиш "плъзгача" да се движи половин милиметър в страни(самата електроника позволява да и се развият болчетата и да и леко да се премсти - тъпо но СТАВА).
3. Виж TPS-а също го почисти. Да не би някоя пластинка като позагрее, да не дава добър контакт. Защото т'ва дето "не реагира на подаване на газ" не мога да го асоциирам с друго освен с TPS-a. Защото, ако допуснем, че проблема е в "обратният път" т.е не се подава коректен сигнал към делкото, тогава като подадеш газ ще се покачи подаваното количество гориво и ще я давиш т.е няма да си стои на 500 оборота и да не реагира(освен ако компютъра не чака сигнал и от дебитомера за да покачи количеството на подаваното гориво), но и в двата случа главни ЗПОДОЗРЕНИ са дебитомер и ТПС.
ПОЗДРАВИ
Публикувано на: 10 Апр 2007 22:45
от El Camino
Здрасти и благодаря за мнението!
Значи по първа точка - предполагам, че си със по нов двигател 4АГЕ със степен на сгъстяване 10,3:1, защото моя такъв дава точно 13 компресия. Бялата корола е с блутоп, а не редтоп.
Колата е с МАП сензор.
ТПСа може би има нужда да се чисти, но колата се държи като нова, когато запали...
Публикувано на: 11 Апр 2007 00:07
от agent dust
според мен е зеленясала букса - тва е много изчанчен проблем и трудно се открива. не съм гледал схемата на инжекциона - ама трябва да има някакво реле за игнишъна - провери неговите клеми и тези на релето за бензиновата помпа. колата прави номера все едно няма бензин или няма искра, а всички релета стават много проклети като им зеленясат буксите

Публикувано на: 11 Апр 2007 11:17
от Reptile
El Camino написа:Здрасти и благодаря за мнението!
Значи по първа точка - предполагам, че си със по нов двигател 4АГЕ със степен на сгъстяване 10,3:1, защото моя такъв дава точно 13 компресия. Бялата корола е с блутоп, а не редтоп.
Колата е с МАП сензор.
ТПСа може би има нужда да се чисти, но колата се държи като нова, когато запали...
Ами всъщност, хич не ми е нов мотора - Red&Black т.е 9,4:1 би трябвало да е, освен ако предишният собственик не си е тръкнал леко главата например......
Стойностите за налягането и степента на компресия, които цитирах са именно за АЕ86 с 9.4:1, поне така пише в книжката.
Ами щом си с МАП.....провери го д**а и сензора. Т'ва с ТПС-а си остава, защото съм съгласен със всички аргументи, но не и с това как като подава газ и колата не реагира.
Ако ТПС-а работи, най-малкото ще дави и глъхне.
БЪДИ ЗДРАВ