Страница 1 от 2

ПАК ПРОБЛЕМИ С ОБОРОТИТЕ

Публикувано на: 03 Апр 2007 17:05
от nickolov
Здравейте,

Скоро не бях се оплаквал от колицата ама на ето старото Камри си показва болешките. От 2 месеца 4 пъти увеличавам оборотите на празния ход и те нема-нема и пак паднат с около 200об/мин.
Ходих на диагностика в ТМ бъзикаха я не казаха за някакъв конкретен проблем освен грешка в компютрото "Не ефективна работа на Oxygen sensor", но аз такъв нямам. Колата е без катализатор.
След като я бъзикаха една седмица вървя на пушка и пак се свлякоха пустите обороти. Мисля си, че има нещо с Idle Speed Control Valve-то - имам такова чудо на моя 3S-FE.
Дали е за смяна?

Публикувано на: 03 Апр 2007 19:56
от slowtraveler
Ако е ISCV можеш преди да го сменяш, да пробваш да го почистиш - демонтираш, промиваш, раздвижваш и пробваш напълно отваряне и затваряне.

Публикувано на: 04 Апр 2007 08:14
от b_d
направи няколко снимки на дросела отгоре и отдолу да видим за какво говорим.

Публикувано на: 04 Апр 2007 09:35
от nickolov
Ето за какво иде реч.

Публикувано на: 04 Апр 2007 09:38
от nickolov
Ето и малко информация по въпроса, но точно как да го профилактирам не ми става ясно.

http://www.autozone.com/servlet/UiBroke ... 13ebef.jsp

Публикувано на: 04 Апр 2007 09:40
от b_d
Колегата е прав. Опитай със сваляне и почистване. Често там има нагар или масло от картерните газове.

Публикувано на: 04 Апр 2007 15:02
от nickolov
Въпросът е с какво да го промия?
С бензин ли?
И тези от ТМ-Ауто що не са го направили?
Да ги ,,,,,

Публикувано на: 04 Апр 2007 16:03
от ceko26
Kлега казали са ти "Oxygen sensor" това е ламбда сондата имаш със сигурност даже се вижда като проследиш изпускателния колектор има едно нещо завито в тръбата с 4 кабела е това е. Живота и е около 100-140 000км.
На схемата това което е написано като ISC Valve му развий двата болта и го свали зад него ще видиш малко цилиндърче което трябва да се движи много леко.Точно това ти регулира оборотите можеш да пробваш като запалиш двигателя.
Като сглобяваш обратно ISC Valve преди да стегнеш двете болчета докрай при запален двигател можеш да го въртиш малко в двете посоки в едната вдига оборотите, но компютъра чрез това нещо ги регулира явно той ги оставя да паднат.
Иди в някой сервиз да ти замерят сондата и какво отчитат другите датчици.
Препоръчвам ти сервиз ЮВЕ БОШ на Симьоновско шосе от страната на Студентски град до една от преките към посолствата.Можеш да стойш до колата през цялото време и всичко ще ти кажат.

Публикувано на: 04 Апр 2007 16:45
от nickolov
Изпускателните тръби съм ги проследявал не веднъж.
Ламбда сонда просто няма и дупка, място за такава също няма.
Ровил съм много из нет-а по този въпрос и се оказва, че има два модела 1987г единия за САЩ със сондата и един за Европа без нея, защото тогава в Европа не е имало изисквания за вредни емисии.
Също от ТМ-Ауто от преден преглед имам становище, че Ламбда сонда липсва както и катализатор разбира се.
Така че това отпада.

Публикувано на: 04 Апр 2007 18:28
от slowtraveler
Из сайтовете пише, че най-добре се чисти/промива с Carburator cleaner...
Тук има инфо за тест:
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl179i.htm
и по ясни снимки:
http://www.explorer4x4.com/iac.htm

На втория сайт чистенето е правено с ElectroClean, но някои от тези спрейове са доста агресивни към гуми/пластмаси....

Но и мен ме учудва реакцията на компютъра, че има грешка в ламбда сондата.....
При условие, че наистина нямаш ламбда сонда, да не би диагностичния компютър да не е разкодирал правилно кода на грешката?
П.С. да не забравиш да си провериш TPS - може и там да е проблема с оборотите...

Публикувано на: 05 Апр 2007 09:13
от ceko26
Аз съм със същия 3S-FE и си имам колата е 98 г. ако твоята е 87 г. възможно ли е 11г. да правят двигател с един код.

Публикувано на: 05 Апр 2007 09:32
от nickolov
Двигателя като модел е един и същ дори и на RAV го има.
Тойота в това отношение са традиционалисти - нещо работи ли добре не се пипа. Твоят двигател е същият, но има подобрения свързани със съвременните изисквания за вредни емисии, което няма общо с двигателя, но има общо с обработката на изгорелите газове. Някой датчици също са различни, модифицирани, подобрени - съответно и компютъра.
Но двигателя като параметри и абсолютно същият - от 87г.

Публикувано на: 05 Апр 2007 21:56
от ceko26
Ами закарай го да му бръкнат в компютъра да си каже кое не му е наред иначе има да сменяш докато не го уцелиш.
Имаш ли някаква електроника във въздушния филтър?

Публикувано на: 25 Апр 2007 14:05
от nickolov
Здравейте отново,
Най-напред искам да се извиня за допуснатата от мен неточност - наистина автомобила има ламбда сонда и тези от ТМ-Ауто да го ду....
Оказва се, че е от долу под автомобила много добре скрита, 4-ри проводна с подгряване.
Намерих нова такава и я смених. За сега още нямам впечатления, очаквам добри резултати относно разхода.
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, които бяха съпричастни с моя проблем. Скоро ще пиша как е.

Публикувано на: 27 Апр 2007 15:10
от ceko26
Браво!
Но трябва да изчистиш грешките натрупани от старата.
За колко я купи , че в ТМ-АУТО искат по 350 лв. на парче?