Страница 1 от 2
Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 02 Юни 2015 13:19
от Nikolay_K
Докарах колата на ход от Германия без проблеми. Малко преди качване на магистралата преди Шумен светна жълто изображение на двигател в лявата страна на таблото, също и звуков сигнал. Колата заработи в авариен режим, не вдигаше повече от 1500 оборота и така бавно-бавно се прибрах във Варна. В сервиза ми казаха че има запушване на филтъра за твърди частици, който трябва да се смени за около 1000 евро. Няма ли друго решение? Моля за помощ.
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 02 Юни 2015 14:28
от Akima
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 03 Юни 2015 19:09
от Орлин Върбанов
Nikolay_K написа:Докарах колата на ход от Германия без проблеми. Малко преди качване на магистралата преди Шумен светна жълто изображение на двигател в лявата страна на таблото, също и звуков сигнал. Колата заработи в авариен режим, не вдигаше повече от 1500 оборота и така бавно-бавно се прибрах във Варна. В сервиза ми казаха че има запушване на филтъра за твърди частици, който трябва да се смени за около 1000 евро. Няма ли друго решение? Моля за помощ.
А на какви километри си взел колата и знаеш ли дали са реални?
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 03 Юни 2015 20:08
от Nikolay_K
Колата купих на 153000 км. Смятам че са реални
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 03 Юни 2015 21:16
от Орлин Върбанов
Nikolay_K написа:Колата купих на 153000 км. Смятам че са реални
Пиши като вземеш решение и решиш проблема. Аз съм на 129000 км. И все някога ще ми се случи
Поздрави и успех,
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 05 Юни 2015 17:23
от Nikolay_K
Ходенето ми по мъките продължава. Реших да закарам колата до сервиза на Тойота. Там ми отчетоха грешка Р2002-намалена ефективност на филтъра за твърди частици и необходима регенерация. Според хората в сервиза трябва да се кара по магистралата с 3000 оборота в продължение на половин час и ще се регенерира. Не ми е ясно как би могло да стане, като две-три минути след стартиране двигателя минава в авариен режим и не вдига повече от 1800 оборота. Някакви идеи.
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 05 Юни 2015 18:30
от slowtraveler
Няма ли възможност да се предизвика регенерация? Със софтуер или други способи (например при мазда имаше някаква процедура с окъсяване на пинове на диагностичен куплунг, при което автомобила започваше регенерация на място - това, което би трябвало да могат да го направят и в сервиза)...
Ако не става - варианта е демонтаж на DPF, промиване, замяна или премахването му...
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 05 Юни 2015 18:34
от memorex
Някой не ти ли каза че може да се свали и да се промие филтъра с препарат.На други коли става.Препарата се казва tunap dpf reiniger
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 05 Юни 2015 18:47
от slowtraveler
Да, на някои автомобили можеше да се промие без демонтаж, ама кита май струваше неразумно голяма сума...
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 07 Юни 2015 07:20
от lubosh
Това с регенерацията, върши работа на коли на по-малко километри. От това, което съм чел, установих, че проминаването варши работа за кратко. Премахването на мен ми излезе 1000 лв. преди две години. Вече може да е и по-евтино, не знам. Слага се емулатор, който беше 650 лв. за да се емулира работата на ламбда сондите. Катализаторите и ДПФ-а ми ги изкупиха за 450 лв.
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 07 Юни 2015 09:02
от slowtraveler
lubosh написа:...От това, което съм чел, установих, че промиването варши работа за кратко. ...
Хм. От това което съм чел и гледал - върши работа добре... Все пак особено при камионите е нормална практика миенето на DPF, а не смяната им... Дори са направени удобни за миене...
Пък и в момента в който вече е промит, това ще позволи да се пробва регенерация, която термично да го отпуши повече...
А за премахване на катализатори и DPF - всеки си взема сам решението.
Аз за себе си съм го взел - по-важен ми е въздуха който дишам, отколкото някаква си тенекия...
И съответно не поддържам демонтажа на тези устройства - за мен това е егоистичен акт..
Колко автомобила с DPF си видял да пушат като 'дърт дизел', и колко - без?
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 07 Юни 2015 09:06
от Akima
Личното ми мнение като недолюбващ дизелите е,че предвид цената за изолиране на DPF системата стъпките,който бих предприел са в следната поредност:
- 1.Принудителна регенерация - ако е възможно.
- 2.Промивка.
- 3.Регенерация - веднага след промивката.
- 4.Втори опит за промивка.
- 5.Чак тогава срещу скромните 800-1000 лева покупка на емулатор,гърне и т.н.
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 07 Юни 2015 09:18
от slowtraveler
Akima написа:Личното ми мнение като недолюбващ дизелите е...
Колкото по-голям става двигателя, толкова повече заобичваш дизелите

За малки двигатели и според мен усложняването на двигателя в сравнение с аналогична бензинка, трудно може да обоснове смисъла на такава операция.
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 07 Юни 2015 09:34
от iovkito
Аз пък се чудя , каква би била причината да се купува кола втора употреба от Германия с DPF при положение , че същите ги има и без такъв? Някои хора обичат явно да си вкарват автогол и след това да се чудят как да си оправят колите. За новите е оправдано , защото вече не се предлагат без DPF , но от старите , една и съща година , един и същи двигател , да скочиш точно на такава с DPF ...

.
Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?
Публикувано на: 07 Юни 2015 09:49
от Akima
iovkito написа:Аз пък се чудя , каква би била причината да се купува кола втора употреба от Германия с DPF при положение , че същите ги има и без такъв? Някои хора обичат явно да си вкарват автогол и след това да се чудят как да си оправят колите. За новите е оправдано , защото вече не се предлагат без DPF , но от старите , една и съща година , един и същи двигател , да скочиш точно на такава с DPF ...

.
Точно ти трябва да знаеш,че "мотиките" в днешно време са за да се настъпват.
"Копае" се с друг вид техника/май и тя е дизелова/.
Каквото и да правим,както и да говорим и да се отклоняваме от темата авторът си е купил бройка със запушен DPF и единствено правилно нещо е да му помогнем.
@slow
Аз се радвах до преди година на 4.4 л бензинов двигател,но ми ставаше лошо от тотемите на бензиностанциите...
