Avensis T22 2.0 1CD-FTV D4D - недостатъчна мощност, висок гр.разход ?
Публикувано на: 31 Май 2015 10:22
Здравейте,
От година съм собственик на автомобила. Още при покупката беше ясно, че има проблем в турбокомпресорната система - "kick"-a от турбото просто липсваше, което се отрази и на цената, естествено. Глупашка постъпка от моя страна, но исках точно този модел, това купе (liftback) и т.н. Както и да е, колата се ползва основно на дълъг път и това, че е "скопена" го усещам само в града.
От самото начало се каня да я заведа на турбо диагностика, но все нещо изниква и се разминава. Тези дни огледахме системата и установихме, че при интеркулера, тръбата от турбината се надува при подаване на газ, но тръбата от интеркулера към двигателя като че ли се свива. Проверихме на Ауриса на баща ми - 1.4 D4D 1NDTV 90кс, при него и двете тръби се надуват осезаемо.
Та въпросът ми е, възможно ли е при дефектирал интеркулер съвсем да изчезне ефекта от принудителното вкарване на въздух? Също така има ли логика ECU–то да компенсира с повече гориво и от там да се повишава разхода?
Направи ми впечатление, че интеркулерът е наблъскан с кал, защото е пред предна лява гума, но това надали пречи на правилната му работа.
Благодаря предварително
От година съм собственик на автомобила. Още при покупката беше ясно, че има проблем в турбокомпресорната система - "kick"-a от турбото просто липсваше, което се отрази и на цената, естествено. Глупашка постъпка от моя страна, но исках точно този модел, това купе (liftback) и т.н. Както и да е, колата се ползва основно на дълъг път и това, че е "скопена" го усещам само в града.
От самото начало се каня да я заведа на турбо диагностика, но все нещо изниква и се разминава. Тези дни огледахме системата и установихме, че при интеркулера, тръбата от турбината се надува при подаване на газ, но тръбата от интеркулера към двигателя като че ли се свива. Проверихме на Ауриса на баща ми - 1.4 D4D 1NDTV 90кс, при него и двете тръби се надуват осезаемо.
Та въпросът ми е, възможно ли е при дефектирал интеркулер съвсем да изчезне ефекта от принудителното вкарване на въздух? Също така има ли логика ECU–то да компенсира с повече гориво и от там да се повишава разхода?
Направи ми впечатление, че интеркулерът е наблъскан с кал, защото е пред предна лява гума, но това надали пречи на правилната му работа.
Благодаря предварително