Страница 1 от 2

Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при климатик

Публикувано на: 06 Май 2015 13:30
от sabin
Привет!
Появи ми се следния проблем. При включване на климатика колата влиза в сервизен режим. Това го прави само в движение. На място си работи нормално. Ходих в сервиза на Тойота, но няма записани грешки. Лошото е, че не го прави постоянно, а когато и скимне.
Колата е Авенсис Т22 D-4D 110 к.с. 2002 г.
Ще съм ви благодарен ако споделите опит или дадете някакви съвети към какво да се насоча!

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 10 Май 2015 15:03
от sabin
Малка корекция на проблема. Колата ГАСНЕ! Явно за това няма записани грешки.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 07 Юни 2015 08:15
от sabin
Това е единствената грешка която е записана.
Някой да има идея какво общо има с климатика и гасненето?
Изображение

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 07 Юни 2015 08:48
от Akima
Спираш да пипаш климатика.
Просто проблемът се проявява под товар.

Почваш стъпка по стъпка да четеш и пробваш от тук:
1CD-FTV EDU 97(2) DTC

Накрая да не се окаже SCV... :whistle:

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 07 Юни 2015 09:09
от sabin
Благодаря за отговора, но какво общо има управлението на дюзите с климатика?
Ако са SCV клапаните не би ли трябвало да се отчете в диагностиката, че не са наред?
Не включвам климатика и колата работи перфектно, но това не ме успокоява. Жегите сега започват и да не може да се ползва при положение, че го има.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 07 Юни 2015 09:18
от Akima
Прочети документа,ако не разбираш езика кажи.

Накратко:
ЕКУ-то наблюдава постоянно двигателя и го спира при всяко състояние,което не е нормално - извън допустими стойности.

Проблемни могат да бъдат:
1.EDU.
2.SCV.
3.Дюза/и.
4.ECU.

В твоя случай товарът при включване на климатика предизвиква компютъра да изключи двигателя.
Това ме навежда към идеята за проблем с някоя от веригите, обслужващи по-горните компоненти.

Трябва да се ползва freeze frame скенер - той може да запише данни преди загасването на двигателя.

Работата не е да теб - не знам и къде биха ти помогнали в Ямбол.
Може би в Бургас би било най-близо - при колегата diesel_power.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 07 Юни 2015 10:38
от sabin
Най интересното е, че с който и да съм говорел никой не се сблъсквал с такъв проблем. Включително и с колегата в Бургас!
Единствено четвърта дюза дава отклонения - 1,8 на празен ход и 2,3 при включен климатик. Първа и втора са 0,5. Трета естествено "компенсира" четвърта 1,4. Но такива стойности имаше и преди година, а проблеми не ми е създавала. Ходел съм и в Сливен и Ст.Загора. Честно казано от последния съм разочарован, но това е друга тема.
Имам колега със същия автомобил на който двете дюзи бяха запушени а двете "пикаеха" и колата му не влизаше в сервизен режим!

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 13 Юли 2015 19:52
от sabin
Сагата продължава!
Сменена е проблемната дюза. Сменено е и EDU-то с работещо за проверка! Проблема си остана.
Каква е вероятността да е клапан? Питам понеже не ми е ясно защо този SCV клапан ще работи без климатик, а с него ще прави проблеми?
Благодаря на Akima за насоките, но ми е интересно защо другите колеги не се включват в решаването на проблема с нашите любими Тойоти? Нали за това е форума. Не разбирам и тези които са си решили проблема и повече никакви ги няма!
Поздрави!

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 13 Юли 2015 21:53
от memorex
Здравей колега,
А на климатика проверка направихте ли?Нали уж от него идва проблема.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 13 Юли 2015 22:42
от veso_hds
Колега,не съм специалист в тази област,но защо не пробваш да смениш SCV(не знам при твоя двигател един ли е или два)временно и да видиш резултата.Мисля,че Акима е прав в разсъжденията си-при включването на климатика двигателя се натоварва и иска повече гориво.Клапаните не могат да осигурят това гориво и колата гасне.Мисля,че една проба няма да навреди,пък ако пак гасне-отхвърляш още една причина.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 14 Юли 2015 06:35
от sabin
Първото което проверих е именно климатика. Има фреон по норма и си прави необходимото налягане.
В момента търся такива клапани за проба. Не знам ако се изчистят дали няма да има ефект. Може да е временен, но ще спре главоблъскането.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 14 Юли 2015 12:30
от veso_hds
Може и със чистене.Моите ги чистиха механично в Тойота Бургас преди 4г. и досега нямам ядове(да не дърпам дявола за опашката).Но трябва да ги види специалист-ако само са замърсени,номерът ще мине,но ако са износени ще трябват нови.Успех!

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 14 Юли 2015 12:46
от Akima
За съжаление ти остават само скъпите компоненти:
  • чистиш SCV - ако не става сменяш.
  • остава ECU - то - там търсиш същия номер втора употреба.
Успех. :thumbsup:

Отбий се все пак до Бургас - ако ходиш на почивка например.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 14 Юли 2015 18:54
от sabin
Не бих казал, че остават скъпите. Знаете цените на дюзите ;-).
С чистене не се получи, а тайно се надявах. Което според вас отива на непредвиден разход от 400+ лв. И ако се окаже, че не са те....
Почивка не се очертава, но ако колегата работи в събота ще се ходи.

Re: Avensis T22 2.0 D4D 110HP - влиза в серв. режим при клим

Публикувано на: 14 Юли 2015 19:07
от veso_hds
sabin написа: Почивка не се очертава, но ако колегата работи в събота ще се ходи.
По принцип работи в събота,но за по-сигурно му удари един телефон предварително.