Страница 1 от 2
Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi D4
Публикувано на: 11 Мар 2015 19:11
от d.ivanow
Здравейте колеги. От сума време се каня да пиша тук и времето настъпи.
Имам един проблем, който ми троши нервите от 1 година. Проблема се изразява в следното. При ускорение до 3000об. от време на време има едно леко придърпване по някой път по продъжително много рядко разклаща по силно, има загуба на мощност и след тези 3000об става обрат върви нормално и не придърпва. Водих я на лекари и никаква полза, всеки твърди че нищо и нямало. Само момчето в тойота каза, че има нещо щом придърпва, но нищо не му излизало. Покарахме около 1:30мин и нищо. Преди това я водих на разни елкони, от там при Бош сервиза до затвора(лично мнение пълни некадърници) и там нищо и нямало и ако съм искам да съм я оставил и щели да я почнат на ред. Казах им да си махат всичко да затварят капак, защото ако ще е проба грешка и сам мога.
Нещо които съм направил по колата. Изчистен МАП, дросел, нови свещи, преглед на бубини, въртях с други, но същата работа, преглед на вакум маркучите, сменени катализатори, че бяха тръгнали.
Мина ми през акъла за дюзи, но пали както на 15 така и на -15 градуса. За вървене на магистрала върви във високите нямам никакви проблеми и с 200, но до тези 3000об работата не я бъде.
Моля за идеи особено към собственици на този двигател със сходни проблеми.
Re: Неизвестен проблем.
Публикувано на: 11 Мар 2015 23:02
от Akima
Добре дошъл,
ако приемем,че колата е модела от подписът ти би ли споделил:
-с каква ск.кутия е?
-пробег и години?
Re: Неизвестен проблем.
Публикувано на: 11 Мар 2015 23:50
от d.ivanow
Здравей, 2004г. ръчни скорости, 270 000к
п.п. При свалени изходящи колектори ми се стори, че има повече нагар по стените, но знам ли.
На предната кола имаше ЕГР, което беше задръстено, задънено здраво(да уточня отново бензин) и след смъкване и почистване на колектора и пътищата на егр-то колата заспа, но тук ЕГР не виждам, а и проблемите са различни.
Помагайте!
Re: Неизвестен проблем.
Публикувано на: 12 Мар 2015 23:54
от Akima
Виждам,че си от Варна.
Препоръчвам ти този колега - координатите му са на страница 1 -
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597.
Колата ти е с директно впръскване - VVTi D4:
Toyota call it D4 (Direct injection four), Mitsubishi call it GDi (Gasoline Direct Injection), Mercedes call it CGI (Charged Gasoline Injection) and Volkswagen/ Audi call it FSI (Fuel Stratified injection). The D4 engine uses an engine computer to regulate the injection of petrol under high pressure (increased fuel atomisation / charge pressure) through a common rail fuel line directly into the combustion chamber of each cylinder.
The D4 fuel delivery timing is more precise, as a result the engine runs leaner (uses less fuel), reduces harmful emissions while producing a higher power output. To push the engine efficiency and performance envelope automotive engineers at Toyota have combined MPFi and D4 with another technology VVTi (Variable Valve Timing intelligent). This is the technology in the Voxy, RAV4 and other Toyota vehicles with the 1AZ-FSE engines.
Other car manufacturers like BMW, Honda and Mercedes have combined the multi-point and direct fuel injection technologies with Variable Valve Timing intelligent in their vehicles. VVTI hydrau-mechanically adjusts the relationship between the camshaft drive chain or belt and the intake camshaft. The camshaft position is adjusted by an actuator using engine oil pressure to achieve an optimum valve timing point. The outcome of this effort is better efficiency and performance.
However, some of the Toyota engines with the D4 and VVTi systems such as the 1AZ-FSE in the Voxy or in the post 2000 RAV4 have had performance related problems. The issues range from cold start difficulty, erratic idling, loss of engine power to outright failure. The potential cause of D4 and VVTi system failure is the buildup of carbon deposits on the engine intake valves which affects airflow to the cylinders and cuts down engine power.
This is a result of using adulterated or leaded fuel which does not burn completely and forms deposits around the valve necks and seats. This can be avoided by fuelling with unleaded fuel from reputable fuel dealers. The periodic replacement of fuel filters and spark plugs with genuine Toyota parts will help. Fuelling with Shell Fuel Save unleaded petrol which has additive chemicals would keep intake valves clean by preventing accumulation of deposits.
Accumulation of dirt and soot along the air intake walls and the throttle valve housing will affect the engine performance or damage internal moving parts. This can be avoided by regularly maintaining or replacing dirty air filters. The use of high quality multigrade engine oil like the Shell Helix HX5 15W40 or the fully synthetic Shell Helix Ultra 5W30, Shell Rimula R4 or 5W40 are recommended. This oil is blended with chemical detergents to clean after burn deposits and soot on pistons before transporting the chaff for filtration. It is therefore important to service with genuine Toyota oil filters.
Успех.

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 13 Мар 2015 10:52
от d.ivanow
Благодаря ти, но точно и този колега вдигна ръце, разказвах му два пъти за историята и каза, че не е за него и не я погледна, последно преди месец няма като вземах един лагер от него.
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 13 Мар 2015 14:26
от Akima
Ходи ли при Иван на ул.Роза - диагностик и газаджия е?
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 13 Мар 2015 15:10
от d.ivanow
На синчец или на Роза? Ако е този на Синчец срещу компютърен магазин и интернет доставчик, сме комшии, но не съм се сещал да поговорим. След всички диагностики които направих ме навежда на мисълта, че проблема може да е механичен или в дюзи. Ще мина и през него да видим какво ще каже.
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 13 Мар 2015 16:37
от Akima
Да,за същия става дума - той направи и нов сервиз нагоре по улицата - консултирай се и с него.
Покрай газта е напреднал много в диагностиката - БассМан ще ти потвърди,че повечето коли,които се карат за конверсия имат първо някакъв друг проблем - оттам и някои газаджии стават добри диагностици.

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 13 Мар 2015 23:05
от d.ivanow
Дам, говорих тази вечер с него, по никакъв начин не може да ми помогне, софта му не сработвал .
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 17 Мар 2015 13:55
от d.ivanow
Никой ли няма идеи. Да споделя, че колата на празен ход има вибрация. Компресия змерена, само единия цилиндър с с около 1 бар по нисък, което според майстори било нормално.
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 17 Мар 2015 15:00
от saho
d.ivanow написа:Никой ли няма идеи. Да споделя, че колата на празен ход има вибрация. Компресия змерена, само единия цилиндър с с около 1 бар по нисък, което според майстори било нормално.
Някога регулирал ли си клапани? Свещите по книга ли са и от къде са купени?
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 17 Мар 2015 15:12
от мехаННика
1bar е разлика на границата за отваряне на мотора. Измери хлабините на клапаните и ако са в норми отиваш към ремонт глава.
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 17 Мар 2015 17:48
от d.ivanow
Не съм сигурен дали може да се регулират. Свещите са по книга. Възнамерявам в тия дни да надуя цилиндрите да чуя има ли изпускане от някъде.
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 17 Мар 2015 18:40
от мехаННика
d.ivanow написа:Не съм сигурен дали може да се регулират
Е аз съм сигурен.
Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi
Публикувано на: 17 Мар 2015 23:15
от Bass_Man
Akima написа:..................
Покрай газта е напреднал много в диагностиката - БассМан ще ти потвърди,че повечето коли,които се карат за конверсия имат първо някакъв друг проблем - оттам и някои газаджии стават добри диагностици.

Потвърждавам! Последната дето дойде за реглаж нещо малко по газовата отиде на гарнитура на клапаните и смяна на ангренаж......................
По проблема за треперенето на ниските прилича на клапани но за проблема около 3000 може и нещо друго да има ама е хубаво да се видят живи данни.