Страница 1 от 3
[Fixed] Help. Колата ми умира.
Публикувано на: 18 Мар 2007 03:53
от hyankov
Значи... от известно време насам я усещам, че повечко ръмжи, пък няма вътъка който имаше когато я взех. Определено е загубила мощност. Мислих си че е от свещите, защото са един от малкото консумативи които не съм сменял от както съм я взел и днес тръгнах да вадя едната, за да я видя как е. Нещо обаче не го направих както трябва и почна да се измъква нещо като сива тръба от цилиндъра и си викам да не направя някоя глупост - отказах се и го завих както си беше.
След това като се качих да я карам ми направи следния номер: първа и втора - чат пат добре. На трета и нагоре обаче - като натисна педала само оборотите се вдигат но не и скороста. Днес на 2 пъти ми го направи тоя номер. Отбивам - мерише на феродо здраво, някъде изпод колата. Тръгвам после - горе долу добре върви.
Може ли да е съединителя? Педала ми не е потънал. Никакви светлинни индикатори не се обаждат. Безопасно ли е да я закарам на собствен ход до сервиза?
Между другото от известно време насам когато тръгвам на първа и държа на полусъединител, чува се някакво скърцане. Като потегля и изчезва.
Друго което не знам дали има връзка - много често (над 50% от случаите) задната предавка не влиза както трябва. Уж вкарвам на задна - като дам малко газ и лоста излиза. Както е леко в движение назад колата като пак вкарам на задна и е както трябва вече.
Мерси предварително, дано отговорите по-скоро че да знам какво да правя. Без колата съм за никъде тука

Публикувано на: 18 Мар 2007 04:11
от roumen68
На твое място бих я закарал в сервиза. С особено внимание обаче и с минимално натоварване на съединителя. Тоест леко потегляне, плавно с газта и колкото може по малко смяна на предавките. Карай с "бели ръкавички" и ако можеш - тръгни в ненатоварено от трафика време.
Публикувано на: 18 Мар 2007 04:50
от hyankov
Да, ок мерси. Така и ще направя. Някой обаче има ли идея дали е съединителя все пак?
Публикувано на: 18 Мар 2007 07:27
от Xeku
Най-вероятно е съединителя. Всички симптоми говорят за това. Ако искаш направи си следния тест, дръпни ръчната спирачка, натисни съединителя, включи на втора и като поддържаш около 2000 оборота, започни бавно да отпускаш съединителя. Ако колата се затресе, но не загасне дори при напълно освободен съединител, значи той приплъзва и е за смяна. Ако двигателят загасне, това е признак за здрав съединител!
Публикувано на: 18 Мар 2007 09:14
от roumen68
Xeku написа:Най-вероятно е съединителя. Всички симптоми говорят за това. Ако искаш направи си следния тест, дръпни ръчната спирачка, натисни съединителя, включи на втора и като поддържаш около 2000 оборота, започни бавно да отпускаш съединителя. Ако колата се затресе, но не загасне дори при напълно освободен съединител, значи той приплъзва и е за смяна. Ако двигателят загасне, това е признак за здрав съединител!
Хубав тест, но няма да му помогне особено, ако така съединителя съвсем сдаде багажа и ще трябва да плаща допълнително да му транспортират колата до сервиза. В сервиза и без това ще му кажат къде е проблема.
Публикувано на: 18 Мар 2007 12:02
от Xeku
Доколкото разбирам, проблемът е отскоро, обикновено с приплъзващ съединител и внимателно каране, което и ти му препоръча, може да се кара доста време, особено ако не се изкачват, или спускат наклони на скорост. Така че не пречи това да се опита, но при всички положения тестът няма по никакъв начин да отмени посещението в сервиза.
Публикувано на: 18 Мар 2007 13:17
от Caesar
Преди месец, мой приятел със същите симтоми на автолобила се Сузуки се наложи да го тегля до сервиза защото съединителя беше 100% заминал- форсира се двигателя, а автомобила не тръгва. След смяната с нов всичко е ОК.
Успех в сервиза и кажи каква марка съединител си купил!
Публикувано на: 19 Мар 2007 03:22
от hyankov
Xeku написа:Най-вероятно е съединителя. Всички симптоми говорят за това. Ако искаш направи си следния тест, дръпни ръчната спирачка, натисни съединителя, включи на втора и като поддържаш около 2000 оборота, започни бавно да отпускаш съединителя. Ако колата се затресе, но не загасне дори при напълно освободен съединител, значи той приплъзва и е за смяна. Ако двигателят загасне, това е признак за здрав съединител!
Мда... ами на 2к rpm с ръчна спирачка колата тръгва, а не гасне. Днес не ми е правила тоталния номер въобще да не вдига скорост, а само обороти, но я усещам че приплъзва и няма мощност.
Според вас колко струва смяната му? Тука е межди 400 и 900 $

Публикувано на: 19 Мар 2007 05:42
от Japanese_fever
hyankov написа:
Според вас колко струва смяната му? Тука е межди 400 и 900 $

Okolo $300-400 e komplekta + rabotata.
Komplekta suedinitel e okolo $100-150, ako ne se luja, no rabotata si e dosta.
Публикувано на: 19 Мар 2007 07:32
от hyankov
Аха... мерси. Значи всичко над 450-500$ е пладнешки обир. Ще го имам в предвид.
Аз май ще се опитам да го изкарам докато умре тотално (да не може да влезе на скорост). Изглежда че има още малко живот в него.
Публикувано на: 19 Мар 2007 08:07
от roumen68
В БГ смяна съединител на VW Passat при гаражен майстор ми излезе 160 лв с труда, преди 4-5 години.
И нещо важно! След смяната на съединителя непременно отиди на реглаж на предницата за сходимост. Ако забравят в сервиза да ги го кажат - колата ще стане "непослушна" на прав път и ще ти изяде гумите за месец-два! На мен бяха забравили да ми го кажат и нови предни гуми заминаха за месец, а на гладък асфалт на прав път чувах свирене на гумите!
В БГ реглажа струва 20 лв.
Публикувано на: 19 Мар 2007 08:31
от hyankov
Аха, мерси. А какво е то всъщност и на английски как се казва? Друго - казаха ми че има някакъв период на разработване на новия съединител, предполагам е вярно?
Публикувано на: 19 Мар 2007 10:00
от Xeku
hyankov написа:Аха, мерси. А какво е то всъщност и на английски как се казва?
wheel alignment

Не виждам какво общо има това със смяната на съединителя, освен ако безразборно не развиваш кормилните накрайници и другите неща по окачването.
Публикувано на: 19 Мар 2007 10:20
от roumen68
Xeku, аз не съм си сменял сам съединител, но е факт че при смяната майстора разбутва сходимостта на едното от колелата, така че след това реглажа е задължителен.
С wheel alignment ти регулират наклона и ъгъла на предните колела и по хоризонтала и по вертикала, както и на задният мост. Така че всичко да е успоредно, никое от колелетата да не дърпа встрани, или пък да бута навътре. Измерва се с лазерни уреди, после ти дават разпечатка как е било преди и след реглажа за всяко от колелата. При смяна на съединител тази успоредност се нарушава (както и при смяна на амортисьори), майстора на око фиксира успоредността на разбутаното колело спрямо другото, колкото да можеш да излезеш от сервиза, ако там си няма и стенд за реглаж.
И без такива ремонти е добре да се ходи на реглаж на всеки 20-30 хиляди км. Гумите се запазват по-дълго, разхода на гориво е оптимален.
Публикувано на: 19 Мар 2007 10:51
от Xeku
Не съм противник на ходенето на реглаж, само мисля, че при грамотен ремонт, той е не задължителен, но за пълно спокойствие, нека си го направи. Между другото, съм чувал, че реглаж трябва да се прави дори и при слагане на джанти с друг цолаж, защото диаметърът на джантите се задава на програмата преди да се започне реглажа.