Страница 1 от 3

N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 11 Фев 2015 16:09
от dio_fan
Здравейте!

Тъй като в нета не намирам адекватен отговор, а във форума май все още не е задаван, ще питам вас - включвате ли на "N", докато чакате на светофара, например? Според някои това било правилното, според други - по този начин се унищожава скоростната кутия.

Вие как практикувате престоя на светофар - на D, N или P?

Благодаря за отговора предварително!

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 11 Фев 2015 16:12
от TATI
Въпрос на личен избор. Ако вися в задръстване и близките две или три минути видя че няма да мръдна, включвам на Р, за да не държа спирачката натисната. Понякога и на Неутрал с ръчна.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 11 Фев 2015 21:30
от Airfan
Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 11 Фев 2015 22:57
от BOz
Airfan написа:Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.
ohmy.gif
Не ми се вярва хич тази съвременна кутия да не минава автоматично в такъв/подобен режим. Най-малкото с цел пестене на гориво.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 00:44
от Airfan
BOz написа:
Airfan написа:Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.
ohmy.gif
Не ми се вярва хич тази съвременна кутия да не минава автоматично в такъв/подобен режим. Най-малкото с цел пестене на гориво.
Нищо не минава.... тва да не е Ауди. tooth.gif Държиш педалО иначе тръгва. Помежду другото на Ауди също ръга ръчната, иначе седи на скорост, което не е гот.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 08:13
от slowtraveler
Не съм виждал досега кутия, която да минава в 'по-особен' режим като си на място... Да, почти отцепва усилието, но не съвсем...
Моя автоматик си го държа на D , а като има 60-70 сек до зелено, и е равно - чуквам N за да не ми виси педала на спирачката и да горя ток за стоповете tooth.gif

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 08:57
от wscientist
Airfan написа:Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.
Аз бих препоръчал същото. И вече според наклона и времето за престой, евентуално ръчна спирачка.
Не е нужно маслото в хидро-трансформатора(съединителя) да се "джурка", докато колата седи на едно място.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 09:11
от slowtraveler
То маслото в хидротрансформатора и при N би трябвало да се 'джурка' - не виждам как при работещ двигател хидротрансформатора ще е спрял......

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 09:57
от Airfan
slowtraveler написа:То маслото в хидротрансформатора и при N би трябвало да се 'джурка' - не виждам как при работещ двигател хидротрансформатора ще е спрял......
Факт е, че с черни букви е написано да не се държи на D на спирачка дълго поради опасност от прегряване.
slowtraveler написа:Не съм виждал досега кутия, която да минава в 'по-особен' режим като си на място... Да, почти отцепва усилието, но не съвсем...
Моя автоматик си го държа на D , а като има 60-70 сек до зелено, и е равно - чуквам N за да не ми виси педала на спирачката и да горя ток за стоповете tooth.gif
Пробвай Ауди А4 2.0 дизел, модел 2013 година - аз на такова правих тест драйв и се държеше точно така. Ако задържиш педала на спирачката повече от 1-2 сек, след това не е нужно да го държиш, колата си седи сама - как точно не съм сигурен. Подаваш газ и си тръгва.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 12:49
от BOz
Airfan написа: Пробвай Ауди А4 2.0 дизел, модел 2013 година - аз на такова правих тест драйв и се държеше точно така. Ако задържиш педала на спирачката повече от 1-2 сек, след това не е нужно да го държиш, колата си седи сама - как точно не съм сигурен. Подаваш газ и си тръгва.
Така трябва да се държат всички съвременни автоматици.
Просто отцепват дисковия пакет на първа предавка и торка започва да "боксува" по-малко. Съответно маслото не се загрява толкова, енергията, която е необходима за въртенето на първичния вал на кутията, е по-малка и от там и разхода е възможно най-нисък. За това всички кутии имат такъв тип разтоварващ режим.
Не съм разглобявал до сега ЦВТ кутия, за да видя дали шайбите на входа имат механизъм за отцепване от вала, но все си мисля, че трябва да имат такова нещо, защото точно неутралната скорост това трябва да прави.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 13:27
от slowtraveler
Airfan написа:....Пробвай Ауди А4 2.0 дизел, модел 2013 година - аз на такова правих тест драйв и се държеше точно така. Ако задържиш педала на спирачката повече от 1-2 сек, след това не е нужно да го държиш, колата си седи сама - как точно не съм сигурен. Подаваш газ и си тръгва.
Това, което казваш най-вероятно е вариация на hill assist... Работи точно по указания алгоритъм (при мен няма нужда да чакаш 1-2 сек - важното е да си спрял и да си натиснал за момент спирачката)..
Която обаче система въздейства не на ск.кутия, а на спирачките...

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 13:52
от Airfan
@BOz - за съжаление при моя Авенсис, който уж е флагмана на Тойота в Европа няма нищо подобно - а пуснеш спирачката, а си тръгнал.
@slowtraveler - не знам как е при Ауди - обясняваха ми, но не помня вече.

Другото е, че лостът се придвижва свободно, без необходимостта да натиснеш някакъв предпазен бутон (както при Ауди) и е съвсем реална ситуация както си ръкомахаш в колата да си изключиш от скорост или ако си по-енергичен да ръгнеш задната. Тогава не искам да си пердставям сумата на ремонта. Изключително глупаво решение от Тойота, колкото и да ми харесва.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 15:41
от BOz
Airfan написа:@BOz - за съжаление при моя Авенсис, който уж е флагмана на Тойота в Европа няма нищо подобно - а пуснеш спирачката, а си тръгнал.
....
То при всички е така. Ха си пуснал спирачката, ха си тръгнал.
Въпроса е, че ако я пуснеш много рязко, то усещаш един миг, където кутията включва на 1-ва и след това колата потегля сама. Даже ако си на наклон назад, дори колата може да потегли съвсем малко назад, докато включи на 1-ва и да потегли (или задържи) напред. То се усеща момента, когато автомата минава в такъв режим на пестене. В този момент се усеща едно такова олекване и колата не седи толкова напрегната.
Значи наистина си говорил за холд-асист или там както го наричат различните производители.

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 15:59
от slowtraveler
Airfan, предполагам, че аудито, което си карал е бил осемстепенен автоматик - ZF 8HP55 (550Nm)...
Който е 1/1 с автоматика, който е при мен (и по-големите модели Ауди, БМВ и т.н.), само дето е с по-голям въртящ момент (ZF 8HP70)...
Това, че при Тойота лоста се мести свободно, все още не означава, че можеш да включиш на предавка.. Няма начин да няма защита против идиоти - западняците са се специализирали в това...
Наистина ли можеш
При мен например логиката е :
- ако колата е спряла, трябва да натиснеш спирачка и да натиснеш бутона на скоростния лост за да разреши включване на предна или задна предавка.
- ако усети, че 'лашкаш' колата напред/назад (например си затънал), то позволява движението между R<->D да става без натискане педала на спирачката (имаш 1-3 секунди да превключиш - ако се забавиш, отново чака да натиснеш спирачка).
- ако автомобила се движи, няма никакъв проблем да изключиш от скорост без да пипаш никакви бутони или спирачка. Включването към D става само с натискането на бутон, без нужда от натискане на спирачка.

Повечето автоматици имат аналогична логика.

BOz, при мен го има това усещане, но то е отново свързано с работата на спирачките, и мисленето им дали да се отпуснат или не (назад не тръгва никога).. Торк конвертора също има управление, и можеш да го дадеш 'на късо', за да предава минимален въртящ момент към кутията.
Това, за освобождаване дисковете на първа предавка - при съвременните съединители няма дискове за първа предавка - всичко е доста по-комплексно :whistle:

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Публикувано на: 12 Фев 2015 16:47
от wscientist
slowtraveler написа:То маслото в хидротрансформатора и при N би трябвало да се 'джурка' - не виждам как при работещ двигател хидротрансформатора ще е спрял......
Не си съвсем прав. При неутрална предавка съпротивлението е почти никакво в предавателната кутия. Върти се само първичния вал на кутията. Няма зацепени предавки. А хидро-трансформаторът в този случай работи като (почти) хидро-съединител, а маслото в него не е подложено на големи "срязващи усилия".