Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS Auto гасне при спиране PEШЕН
Публикувано на: 02 Фев 2015 00:21
Здравейте.
Нов съм във форума и от скоро съм собственик на Тойота.
Принципно съм привърженик американски автомобили и харесвам големи коли, които не завиват biggrin.gif
Малко Увод в темата
Ще ви разкажа моята "сага" с колата...
Живея от около година в Англия и дойде време да взема автомобил. Купих Тойота Ярис 1.0 VVT 1999.
Ето я и нея



Тази кола я закарах веднага да и направя (MOT) техният технически преглед, защото беше изтекъл.
И в Тойота ми казаха че няма да мине защото тръбичката на спирачките на задна лява гума е леко корозирала и ми казаха че за £300 ще я сменят.
Попитах кое? Той вика тръбичката....
Да бях разбрал правилно, ставаше въпрос за тръбичката въпреки че за момент си помислих че говори за колата
Попитах го дали може да си я сменя сам пред нас и да докарам автомобила за преглед...при което той ми каза че няма как да я сменя пред нас, трябва ми подемник и специализирани инструменти.
Тръбичката я взех за £15 и инструментите които спестиха £275 бяха един крик, дървено трупче и чираци.
На следвашият ден не ми повярва че съм сменил тръбичката пред нас.
А сега по темата..
Още с качването в тойотата много ми хареса, колата е много удобна за каране, изчистена и спретната като дизайн.
Единственият и проблем и беше, че и липсваше кората в багажника.....И оттам вече започва истиското приключение biggrin.gif
Влизам в един сайт да търся кола на части за да купя кора, при което съвсем случайно попадам на една Тойота Ярис 1.3 2001 VVT автоматик 87700мили.
В обявата пише че колата пали но не върви, жената не е сигурна какъв и е проблема, взела си е нова кола и затова продава старата.
На следващият ден бях там да я видя!
Оказа се много запазена кола, 3- ключа, сервизна книжка, нови ремъци, масла, филтри, нов акумулатор, първа собственичка.
Колата е била обслужена месец преди да пусне обявата.
Обясни ми че колата както върви, при натискане на спирачката гаснела, после пали без проблем до следващото спиране и този проблем и се е появил преди две седмици, но рядко го правела (примерно днес може и да не го направи но утре ще го направи)
Запалих колата работи двигателят работи добре, автоматикът също...карах я нямаше проблем.
Реших да я купя и тръгнах към вкъщи, 50 мили колата се държа перфектно нито гасна нито нищо.
Прибрах се и на следващият ден почнах от въздушният филтър, маф сензора, дросел, клапи, сонди, датчици, моторчета, букси, жички, маркучета; Всичко.
Диагностика; с OBD никакви грешки.
Ето и малко снимки:







На следващият ден тръгнах да се возя да видя дали ще почне да гасне.....хмм - при първото спиране и угасна, запалих всичко беше наред.
Следващото спиране и пак угасна biggrin.gif
Вече на следващото спиране реших малко преди да спре в покои колата да включа на неутрална.....Ужас....колата държи около две хиляди оборота и мотора трес, чуди се дали да угасне или да седи на 2000RPM
Чаках всеки момент да блокира biggrin.gif
Хрумна ми да изключа буксата за VVT дачика (OCV)
За моя изненада двигателя заработи като часовник.
Последва сваляне на датчика и проверка на филтъра.



Следващата фикс идея беше да надуя всмукателния колектор за евентуални паразитни течове на въздух от колектора,тръбички, маркучета, сервото на спирачките и всичко вързано към него.
Чу се някакво присвирване на въздух, някъде близо до алтернатора.
После с цигарен дим видях горе долу къде е "пробоината"; след това проба със сапунена вода.
На снимката точно над колектора се вижда едно мехурче


След което последва следващият етап

На снимката се вижда одървената гарнитура в дясно


Днес пристигна новата гарнитура и алед монтажа се надявам да се оправи проблема.

Изчетох всичко по форумите и нищо по изчерпателно не намерих да такъв проблем на Тойота.
Аз мисля че като дръпне въздух от паразитният теч, датчиците се ошашкват, включителни и VVTто, от там се бъгва цялото управление на мотора.
Не мисля че е механичен проблемът, защото при повторно стартиране на двигателя всичко е ОК.
Четох и за VSS сензора, но засега го изключвам като проблем.
Другото което забелязах е че при натискане на спирачката, беше много одървена и едвам спря (като на стара жигула без серво)
Ще съм Ви много благодарен ако имате някакви идей за този "обладан" автомобил.
Веднага щом сложа гарнитурата ще пиша.
Благодаря Ви.
Нов съм във форума и от скоро съм собственик на Тойота.
Принципно съм привърженик американски автомобили и харесвам големи коли, които не завиват biggrin.gif
Малко Увод в темата
Ще ви разкажа моята "сага" с колата...
Живея от около година в Англия и дойде време да взема автомобил. Купих Тойота Ярис 1.0 VVT 1999.
Ето я и нея



Тази кола я закарах веднага да и направя (MOT) техният технически преглед, защото беше изтекъл.
И в Тойота ми казаха че няма да мине защото тръбичката на спирачките на задна лява гума е леко корозирала и ми казаха че за £300 ще я сменят.
Попитах кое? Той вика тръбичката....
Да бях разбрал правилно, ставаше въпрос за тръбичката въпреки че за момент си помислих че говори за колата

Попитах го дали може да си я сменя сам пред нас и да докарам автомобила за преглед...при което той ми каза че няма как да я сменя пред нас, трябва ми подемник и специализирани инструменти.
Тръбичката я взех за £15 и инструментите които спестиха £275 бяха един крик, дървено трупче и чираци.
На следвашият ден не ми повярва че съм сменил тръбичката пред нас.
А сега по темата..
Още с качването в тойотата много ми хареса, колата е много удобна за каране, изчистена и спретната като дизайн.
Единственият и проблем и беше, че и липсваше кората в багажника.....И оттам вече започва истиското приключение biggrin.gif
Влизам в един сайт да търся кола на части за да купя кора, при което съвсем случайно попадам на една Тойота Ярис 1.3 2001 VVT автоматик 87700мили.
В обявата пише че колата пали но не върви, жената не е сигурна какъв и е проблема, взела си е нова кола и затова продава старата.
На следващият ден бях там да я видя!
Оказа се много запазена кола, 3- ключа, сервизна книжка, нови ремъци, масла, филтри, нов акумулатор, първа собственичка.
Колата е била обслужена месец преди да пусне обявата.
Обясни ми че колата както върви, при натискане на спирачката гаснела, после пали без проблем до следващото спиране и този проблем и се е появил преди две седмици, но рядко го правела (примерно днес може и да не го направи но утре ще го направи)
Запалих колата работи двигателят работи добре, автоматикът също...карах я нямаше проблем.
Реших да я купя и тръгнах към вкъщи, 50 мили колата се държа перфектно нито гасна нито нищо.
Прибрах се и на следващият ден почнах от въздушният филтър, маф сензора, дросел, клапи, сонди, датчици, моторчета, букси, жички, маркучета; Всичко.
Диагностика; с OBD никакви грешки.
Ето и малко снимки:







На следващият ден тръгнах да се возя да видя дали ще почне да гасне.....хмм - при първото спиране и угасна, запалих всичко беше наред.
Следващото спиране и пак угасна biggrin.gif
Вече на следващото спиране реших малко преди да спре в покои колата да включа на неутрална.....Ужас....колата държи около две хиляди оборота и мотора трес, чуди се дали да угасне или да седи на 2000RPM
Чаках всеки момент да блокира biggrin.gif
Хрумна ми да изключа буксата за VVT дачика (OCV)
За моя изненада двигателя заработи като часовник.
Последва сваляне на датчика и проверка на филтъра.



Следващата фикс идея беше да надуя всмукателния колектор за евентуални паразитни течове на въздух от колектора,тръбички, маркучета, сервото на спирачките и всичко вързано към него.
Чу се някакво присвирване на въздух, някъде близо до алтернатора.
После с цигарен дим видях горе долу къде е "пробоината"; след това проба със сапунена вода.
На снимката точно над колектора се вижда едно мехурче


След което последва следващият етап

На снимката се вижда одървената гарнитура в дясно


Днес пристигна новата гарнитура и алед монтажа се надявам да се оправи проблема.

Изчетох всичко по форумите и нищо по изчерпателно не намерих да такъв проблем на Тойота.
Аз мисля че като дръпне въздух от паразитният теч, датчиците се ошашкват, включителни и VVTто, от там се бъгва цялото управление на мотора.
Не мисля че е механичен проблемът, защото при повторно стартиране на двигателя всичко е ОК.
Четох и за VSS сензора, но засега го изключвам като проблем.
Другото което забелязах е че при натискане на спирачката, беше много одървена и едвам спря (като на стара жигула без серво)
Ще съм Ви много благодарен ако имате някакви идей за този "обладан" автомобил.
Веднага щом сложа гарнитурата ще пиша.
Благодаря Ви.