Страница 1 от 1
Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер? - РЕШЕН
Публикувано на: 25 Дек 2014 14:58
от jerryes
Здравейте! Имам колата от няколко години и вчера за пръв път ме остави на пътя и трябваше да се прибирам с пътна помощ. Проблема е следния:
От 10на дни забелязах, че като паля, стартера върти бавно и се мъчи- викам акумулатора заминава, въпреки че е на 1 год. Вчера сутрината запали нормално и тръгнах за работа, като по пътя спрях да заредя бензин и до там, не можах да тръгна. Като завъртя ключа, се чува само едно кликване (на релето предполагам)и стартера изобщо не върти. Помолих недин човек да ми даде ток, като бях почти сигурен , че е акумулатора, но след като и така не успях да запаля, а се чуваше само същото щракване, осъзнах, че батерията си е наред. Та молбата ми е да ми дадете съвет къде да търся проблема. Чека не свети, за това предполагам проблеми при електрониката няма. Дали може стартера да е сдал багажа?
Re: Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер?
Публикувано на: 25 Дек 2014 19:31
от georgi.mehana
Честита коледа колега. Най вероятно са ти заминали четките на стартера. При мен проблема беше подобен. Не се стресираи - 60 лева, час и половинаработа и си готов. Весели празници.
Re: Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер?
Публикувано на: 25 Дек 2014 20:34
от lederman
Може да е от акумулатора, все пак! Провери напрежението ако е приблизително 10V, категорично имаш окъсила клетка. Може напрежението да е нормално и дефектирала клетка да окъсява само когато има голяма консумация (товар) това може да се провери с товарна вилка, каквато предполагам че нямаш. За да елиминираш този вариант преди да сваляш стартера, пробвай с друг акумулатор.
Успех
П.П. Честита Коледа на всички съфоумници.
Re: Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер?
Публикувано на: 25 Дек 2014 21:39
от jerryes
lederman написа:Може да е от акумулатора, все пак! Провери напрежението ако е приблизително 10V, категорично имаш окъсила клетка. Може напрежението да е нормално и дефектирала клетка да окъсява само когато има голяма консумация (товар) това може да се провери с товарна вилка, каквато предполагам че нямаш. За да елиминираш този вариант преди да сваляш стартера, пробвай с друг акумулатор.
Успех
П.П. Честита Коледа на всички съфоумници.
Не е от акумулатора, колега! Пробвах с друг, почти нов за всеки случай и пак същата работа.
Не знам дали няма да прозвучи глупаво, но дали мога да пусна ток директно от акумулатора с един кабел до стартера, за да съм сигурен че проблема е в него и направо да купувам нов и да го сменям?
Варианта да сменя само четките е икономически изгоден, но не съм в България и идея си нямам тук в Лондон къде да търся четки точно за този стартер и то по Коледа, а и колата ми трябва спешно за неделя.
П.П: Виждам, че стартера се държи на 2 болта само и се надявам смяната му да не отнеме много време. Прав ли съм?
П.П2:. Извинявам се , че не започнах първо с това: Честито Рождество Христово на всички съфорумци!
Re: Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер?
Публикувано на: 25 Дек 2014 22:17
от Оги
Слаба връзка имаш по силовата верига. Може четки да са, може и шалтер, може и кабел или само някоя връзка, маса. Провери първо клемите на акумулатора дали са чисти и здраво затегнати, после дебелите кабели от акумулатора към масата и тоз до стартера. Ако има отделен кабел между купето и мотора или скоростите. Обърни по-специално внимание където е вързана масата към купето или от купето към мотора дали някъде няма хлабаво или замърсено, ръжда, алуминиев окис. Също след неуспешни опити за палене на фалшивото място е топло. Ако се налага да затягаш или чистиш- откачи плюса на акумулатора. Или ако визуално вс. е о.к. вземи мултицет. Съпротивление дори 1/2 ом в някоя връзка, макар и пресова от клема към кабел може да не ти позволи да запалиш.
По таз верига във време на палене текат едни 300-400 ампера, това е чудо да вържеш някви жици и да удържат- по-скоро може да ги запалиш, да изгориш ръцете си или да пламне нещо под капака. Така че умната с подобни експерименти.
п.с. когато не иска да върти- подпри стартера с някво желязо и го удари с чук или нещо тежко. Ако след тоз фокус тръгне- сваляй го за четки.
п.с. 2 шалтер се тества като изключиш от скорост и дръпнеш ръчната- с едно желязо /голяма отвертка примерно/ направиш здрав мост между двата болта в задната част на шалтера. Ако стартера завърти - шалтера е аут. Внимавай в тоз момент да не опреш желязото в масата !
Re: Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер?
Публикувано на: 25 Дек 2014 22:42
от jerryes
Оги написа:Слаба връзка имаш по силовата верига. Може четки да са, може и шалтер, може и кабел или само някоя връзка, маса. Провери първо клемите на акумулатора дали са чисти и здраво затегнати, после дебелите кабели от акумулатора към масата и тоз до стартера. Ако има отделен кабел между купето и мотора или скоростите. Обърни по-специално внимание където е вързана масата към купето или от купето към мотора дали някъде няма хлабаво или замърсено, ръжда, алуминиев окис. Ако се налага да затягаш или чистиш- откачи плюса на акумулатора. Или ако визуално вс. е о.к. вземи мултицет. Съпротивление дори 1/2 ом в някоя връзка, макар и пресова от клема към кабел може да не ти позволи да запалиш.
По таз верига във време на палене текат едни 300-400 ампера, това е чудо да вържеш някви жици и да удържат- по-скоро може да ги запалиш, да изгориш ръцете си или да пламне нещо под капака. Така че умната с подобни експерименти.
п.с. когато не иска да върти- подпри стартера с някво желязо и го удари с чук или нещо тежко. Ако след тоз фокус тръгне- сваляй го за четки.
п.с. 2 шалтер се тества като изключиш от скорост и дръпнеш ръчната- с едно желязо /голяма отвертка примерно/ направиш здрав мост между двата болта в задната част на шалтера. Ако стартера завърти - шалтера е аут. Внимавай в тоз момент да не опреш желязото в масата !
Оги, благодаря за съветите! Ще се възползвам от тях със сигурност и ще пиша какъв е резултата!

Re: Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер?
Публикувано на: 25 Дек 2014 22:46
от Оги
Добавих , че ако има фалшива връзка по дебелите кабели- след опит за палене мястото е топло. Успех !
Re: Avensis 1AZ-FSE проблем със стартер?
Публикувано на: 26 Дек 2014 16:57
от jerryes
Смених стартера и всичко е наред. Стария изглежда имаше някакви зачатъци на четки, но имаше нагоряло по ротора и имаше и няколко разтопени ламели. Всичко това беше затлачено с черен прах. Сваляне на стария и монтаж на новия - общо 40мин. Ако ще го правя пак мога и за 20мин. вече

Благодаря на включилите се по темата. Успех и безаварийно шофиране пожелавам на всички!