Страница 10 от 12

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 31 Яну 2020 18:40
от mapamop
WoLF, Съгласен съм, но откъде идва спада?
При мен динамото е с нова "диодна плочка" и четки от началото на Август - 3000-3500 километра. Според "довереният сервиз", след смяната му е в добро здраве. Акумулатора е от дизеловата ми "Астра" Mutlu 75Ah, който поне до Юни-Юли 2019 на дизеловия мотор нямаше признаци за "умора", тук на бензинката си мисля че няма да се предаде скоро. Не светят лампи никакви по таблото, вчера докато си играх с едно Allscanner Nano VCX for Toyota/TIS по спомен напрежението беше от порядъка на 13 волта...
Аз я "удуших" два пъти моята, но колегата каза че не я е гасил като мен.

ppeneva, Клемата на акумулатора за мисля повече от 5-10 минути. Или не помня кой предпазител ECU1/ECU2 се вади пак за толкова. При мен си се ресетваше редовно докато сменях онези табла с интеграционните релета отзад, но там си беше за по 2-3 часа и нагоре. За малки престои без ток не се получаваше.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 31 Яну 2020 18:48
от WoLF
Тези дреболии най-дразнят и най-трудно се намират bash.gif

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 01 Фев 2020 09:03
от slowtraveler
И аз смятам, че проблемът са токовете... По време на старта може да има по-сериозен спад в напрежението - поради по-нисък стартов ток на акумулатора или поради лоша връзка някъде...
Което принуждава устройствата да се рестартират... В момента наблюдавам подобен рестарт на китайската навигация на Кашкая... Акумулатора - вече май над 3г, като през всичките тези 3г е експлоатиран възможно най-неизгодно за него - престой на улицата по месец два, без зареждане, или 'зареждан' в движение до 2км - колкото да го доразреди още малко :)
Есента навигацията си тръгваше моментално 'от спящ режим'... Сега първото стартиране след около месец престой води до рестарт на навигацията и ново зареждане на Андроида...
Ако стартирам пак преди да е позаредил акумулатора - пак се рестартира...

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 01 Фев 2020 12:36
от IliyanNikov
И аз съм забелязвал такова самонулиране на показанията на борд компютъра на моя Аурис. Първият път се случи преди колата да е навършила година експлоатация. От тогава насам може би поне десетина пъти се е случвало. Питал съм в Тойота но от там ми отговориха че не са запознати с такъв проблем и нямат идея какво го поражда. Няма зависимост дали колата е била продължително време в престой или пък от външната температура.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 02 Фев 2020 20:04
от mapamop
Вероятно като съм я изгасил 2 пъти и съм я запалил, съм успял да си "стресирам" акумулатора. Не е първа младост, може би е на 3-4 години, живее на улицата - зиме, лете все е на кофти температури и не е изключено да е започнал да "омеква". Спасява го това че е "дизелов", и все още се държи някак си (като умрял за букета например... boxed.gif ), но вероятно стартовите му параметри не са за 2 поредни запалвания в рамките на минута.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 03 Фев 2020 21:30
от ppeneva
mapamop написа: 31 Яну 2020 18:40 ppeneva, Клемата на акумулатора за мисля повече от 5-10 минути. Или не помня кой предпазител ECU1/ECU2 се вади пак за толкова. При мен си се ресетваше редовно докато сменях онези табла с интеграционните релета отзад, но там си беше за по 2-3 часа и нагоре. За малки престои без ток не се получаваше.
Стана и сега ми дава около 6.0/100 градско за София, т.е. почти като старото 5.9/100 но сега подсветките в колата едвам светят. happy.gif Как мога да ги усиля?

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 03 Фев 2020 22:35
от mapamop
ppeneva написа: 03 Фев 2020 21:30 Стана и сега ми дава около 6.0/100 градско за София, т.е. почти като старото 5.9/100 но сега подсветките в колата едвам светят. happy.gif Как мога да ги усиля?
Не съм сигурен какъв ефект е трябвало да се получи по линия на първото.
За второто - имаше тема тук. Мисля на запален двигател и светнати фарове, натискате бутона за "малкият" километраж, показанията се сменят на:
ODO -> Trip A -> Trip B -> Излизат едни тирета
Когато сте на тиретата натискате и задържате бутона за малкия километраж и си превключвате степените на подсветката. След всяко по-дълго задържане светват 1 ред, 2 реда, три реда за всяка степен. Но това е за таблото с километража. За централната конзола и другото осветление по таблото не знам дали може да се регулират. И моята е Авенсис... има разлики вероятно.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 04 Фев 2020 08:56
от Enwor
@ppeneva, на королката разходомера се нулира и без спиране на тоците. На спряло положение и на покзанието за разхода, се задържа бутона Trip/Navi. Изключването от акумулатора нулира всичко, но е досадно пак да минаваш процедурата за радиата и прозорците. Това със подсветката на бутоните не съм забелязал да се променя при мен, евентуално ще е свързана с тази на таблото.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 04 Фев 2020 10:54
от Анонимен1
за такива като мен... по-незапознати...какви данни получава еку за да смята разход? знам, че дюзите отварят и времето на връскване е променливо, но налягането от бензиновата помпа постоянно ли е/знам, че има и регулатор на налягане на гориво/ - т.е. - налягане/ дебит/ време по някакъв начин са свързани и от значение. какво, как и откъде ползва еку?
в частност въпросите ми са зя ярис 99 бензин. ще съм благодарен за информация или някакъв линк :thumbsup:

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 04 Фев 2020 13:35
от mapamop
При условие че ЕКУ-то "казва" на дюзите за колко време да останат отворени, знае се налягането на помпата от датчиците ѝ, не е проблем да си сметне колко гориво е "издухало" през дюзите. Въпрос на математика е. Така че там мисля че няма да има драма, ако дюзите не са позапушени и всички датчици работят.
Сериозните сметки започват, когато трябва да "забърка" коректната смес на базата на текущата консумация на гориво, степента на изгаряне, външна температура, температура на моторам колко си натиснал педала за газта и да се ориентира за ландшафта. И това да го изчисли и да прецени съотношението на гориво/въздух в цилиндрите, преди да си "усетил" "че не караш ти колата".
Вероятно някой от колегите ще добави още факти, но на много "глупаво" ниво - ECU модула смята колко гориво е минало, кога и как е изгоряло и кога и колко да "налее още" в цилиндрите.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 04 Фев 2020 17:43
от papi_iliev
Според компа средния разход е 9 на 100км. А реално пълен резервоар изминати 400км. Пълен отново 8 на 100 км. Колата е версо 177к.с. д-кат. Нормален ли е разхода според Вас колеги. Карал съм само Пловдив -София магистрала.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 04 Фев 2020 17:47
от memorex
Здр.
Времетраенето на впръскване от дюзите и обема на впръснатото гориво трябва да е константа .Иначе как да го изчисли компютъра?!?.Тука идва и въпроса относно величините обем,относително тегло,температура и така.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 04 Фев 2020 17:49
от vfr800
sdeg написа: 04 Фев 2020 10:54 за такива като мен... по-незапознати...какви данни получава еку за да смята разход? знам, че дюзите отварят и времето на връскване е променливо, но налягането от бензиновата помпа постоянно ли е/знам, че има и регулатор на налягане на гориво/ - т.е. - налягане/ дебит/ време по някакъв начин са свързани и от значение. какво, как и откъде ползва еку?
в частност въпросите ми са зя ярис 99 бензин. ще съм благодарен за информация или някакъв линк :thumbsup:
Зависи от горивната система. Някои коли - по-новите основно, и то по-високия клас регулатора е в коша на помпата и налягането е постоянно примерно 3бар-а, за бензиновите говоря. Тези коли работят на Alpha-N, защото на фиксирани стойности заради големите разлики във вакуума при подаване на газ ще има големи флуктуации в горивоподаването. По-старите коли, и по-евтинките от новите имат вакумен регулатор, който компенсира налягането във всмукателния коректор, за да няма големи флуктуации в горивоподаването. При втория случай ще е доста трудно да измериш разхода на гориво посредством дюзите, реално поради тази причина по-евтинките коли няма такава екстра. При другите понеже налягането е фиксирано има такава възможност, но измерването пак няма как да е съвсем точно. Няколко неща се сещам , които повлияват измерването. Първо налягането в системата колкото и да е константно заради промяната в натоварването на дюзите налягането се променя за части от секундата преди да бъде коригирано, т.е имаме някакъв малък процент грешка. Температурата на горивото оказва влияние в много малък процент, но все пак оказва. Имаме и така наречения fuel evaporation canister, който събира бензиновите пари и в някакъв момент посредством клапан ги пуска към всмукателния колектор, ако е много топло тези пари са доста и реално този разход няма как да влезе в измерването. Също така в топло време пластмасовите резервоари се разширяват и могат да съберат без проблем 1 литър гориво повече, т.е има значение при каква температура зареждаме и правим измерването на бензиностанцията.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 04 Фев 2020 18:24
от papi_iliev
Благодаря за бързите отговори колеги.

Лъжат ли ви борд компютрите и колко ?

Публикувано на: 05 Фев 2020 10:52
от BOz
vfr800 написа: 04 Фев 2020 17:49 и по-евтинките от новите имат вакумен регулатор,
Валидно е само за по-старите автомобили. В система без връщане на горивото в резервоара, по-евтините автомобили ще спечелят най-много, защото системата е по-евтина за изпълнение от такава, която връща горивото в резервоара. Съответно ако имаш цел да спестиш няколко лева в производството на автомобила, най-логично е да вложиш система, която е по-опростена и съответно по-евтина за производителите.