Страница 1 от 2

Регулиране на адаптивен би-ксенон - Avensis T27

Публикувано на: 26 Ное 2014 13:47
от Airfan
Привет,

При ремнта на моя Авенсис са ми сваляли фаровете, които са с адаптивен биксенон. Никъде по тях не видях да има възможност за реглаж, обаче имам усещането, че нещо леко се е променило и не са съвсем в една височина. Някой да знае дали може да се прави нещо, той като в тойота твърдят, че няма какво да се размести и регулира. Ама мен ме гложди ...

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 26 Ное 2014 13:53
от BOz
Airfan написа:Привет,

При ремнта на моя Авенсис са ми сваляли фаровете, които са с адаптивен биксенон. Никъде по тях не видях да има възможност за реглаж, обаче имам усещането, че нещо леко се е променило и не са съвсем в една височина. Някой да знае дали може да се прави нещо, той като в тойота твърдят, че няма какво да се размести и регулира. Ама мен ме гложди ...
Няма фарове, които да не могат да се регулират.
Ако наистина нямат физически винтове за реглаж (в което се съмнявам), то със сигурност тогава през диагностичен софтуер ще могат да се регулират.

Намерих снимки на фарове от Т25:
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-Avensis- ... 4184c48721

Може да видиш къде е винта долу по средата за реглаж.

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 26 Ное 2014 16:41
от lederman
В тази обява могат да се видят аналогичните винтове при Т27

http://www.ebay.de/itm/TOYOTA-AVENSIS-T ... 1385964897

Винтовете са два, единият е за вертикален, а другият за хоризонтален реглаж.
Обикновено има оставени отвори за достъп, като за реглажа се ползва дълга ( 25-30cm) кръстата отвертка.
Назъбената ламарина на болта е корона а отвертката го играе пиньон.
Успех!

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 26 Ное 2014 16:53
от Airfan
Добрее, изясни ми се схемата, въпреки, че при мен е леееко по-различна от посочената от lederman, тъй като е ксенонов фарът, а не с халогенни крушки. Днес ще потвърдя наличието на тези болтове с назъбена глава и уикенда ще застана на стената на МОЛ-а да меря.

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 26 Ное 2014 16:58
от lederman
Тези винтове променят положението на цялата лупа, би трябвало да е нещо такова.
Ти като си с би-ксенон изобщо нямаш лупа/рефлектор за дълги, така ли ?

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 26 Ное 2014 22:47
от Airfan
lederman написа:Тези винтове променят положението на цялата лупа, би трябвало да е нещо такова.
Ти като си с би-ксенон изобщо нямаш лупа/рефлектор за дълги, така ли ?
Пак има лупа, но нещо вътре може да я мърда във всички посоки. Втора лупа за дълги няма - дългите светят от лупата на късите. Та за това не съм уверен дали тези болтчета ще свършат работа.

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 26 Ное 2014 22:57
от slowtraveler
При мен на маздата биксенона се настройваше точно както обикновения халоген... Да, след това електрониката поддържа настроеното ниво и мести фара, но 'нулевото' му положение се настройваше механично...
Мисля, че сега и на джипа ми е така (въпреки, че по тъп 'мерцедески' обичай при всяко пускане на фаровете те се смъкват до долу, след което се връщат до необходимото положение, и вече го следят)

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 00:08
от BOz
А на Маздата ти като запалиш колата не смъква ли фаровете отново до долу и да ги калибрира отново в положението, което трябва спрямо натоварването на автомобила?

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 08:16
от slowtraveler
BOz написа:А на Маздата ти като запалиш колата не смъква ли фаровете отново до долу и да ги калибрира отново в положението, което трябва спрямо натоварването на автомобила?
Не - мръдваха само ако междувременно е променено натоварването на автомобила, и то само в нужната посока и само с нужната корекция...

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 09:08
от Airfan
На моята като запаля се оглежда във всички посоки и накрая центрира.

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 10:13
от BOz
slowtraveler написа:
BOz написа:А на Маздата ти като запалиш колата не смъква ли фаровете отново до долу и да ги калибрира отново в положението, което трябва спрямо натоварването на автомобила?
Не - мръдваха само ако междувременно е променено натоварването на автомобила, и то само в нужната посока и само с нужната корекция...
Това е странно, да не кажа невъзможно.
Да не би да мърдат още преди да си запалил фаровете? На БМВ-тата е така. Не чака да запалиш фаровете, а мърдат с даването на контакт, 1-2 секунди след това. На други коли ги калибрира само след като запалиш фаровете.
Едно от изискванията на ксенон системите е именно тази калибрация на фаровете при всяко запалване на колата. За това според мен не може да не мърдат.

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 10:16
от scorpion
Airfan написа:На моята като запаля се оглежда във всички посоки и накрая центрира.
Да бе да, още малко и ще обърне очите biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Шегувам се колега Airfan. Колата нали беше в гаранция !
Защо не я закараш в оторизирания сервиз да и направят проверка и ако трябва реглаж rolleyes.gif

При мен специално ми прави впечатление, че като се запалят фаровете, светлината се вдига, т.е. няма други движения. До мен съсед по гараж с Туарег също виждам, че светлината като се запалят фаровете се вдига но не виждам да има друго мърдане. Може би има различни системи. Знам ли ?!?

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 10:28
от BOz
Е нали колегата разправя, че тия от Тойота са му казали, че не може да се регулират.
Наистина най-добре фаровете сам да си ги регулира, с рулетката и тебешир в ръка, а не да разчита на някакви машинки за целта.

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 11:30
от scorpion
BOz написа:Е нали колегата разправя, че тия от Тойота са му казали, че не може да се регулират.
Наистина най-добре фаровете сам да си ги регулира, с рулетката и тебешир в ръка, а не да разчита на някакви машинки за целта.
Да, прав си ... подминал съм факта,че от Тойота му твърдят, че не ставало. Странно ми е все пак unsure.gif

Re: Регулиране на адаптивен биксенон

Публикувано на: 27 Ное 2014 11:57
от slowtraveler
BOz написа:...Това е странно, да не кажа невъзможно.
Да не би да мърдат още преди да си запалил фаровете? На БМВ-тата е така. Не чака да запалиш фаровете, а мърдат с даването на контакт, 1-2 секунди след това. На други коли ги калибрира само след като запалиш фаровете.
Едно от изискванията на ксенон системите е именно тази калибрация на фаровете при всяко запалване на колата. За това според мен не може да не мърдат.
Не мърдат колега - фаровете си светваха с подаването на контакт (заводско решение за DRL), така, че няма как да не се забележи и малко отклонение...
Няма изискване за 'калибрация' на фаровете при всяко запалване - това си е техническо решение на производителя.
Изискванията са за автоматично ниворегулиране, което си работеше безпроблемно...
Как е решено технически - не знам - не съм разглобявал самия фар, нито за повече от 5г експлоатация съм имал какъвто и да е проблем с тази система. Може например да има следяща система в самия фар и да няма нужда от инициализация.
Но 'заводски' фаровете ми бяха доста забити надолу, така, че още като взех автомобила ги вдигнах малко за да станат идеални - механично се настройваха на самия фар, а след това системата си следеше това ниво. Иначе на колегата Зафирата също се 'оглежда' навсякъде като светнеш фаровете :whistle: