Страница 1 от 3
oboroti prazen hod
Публикувано на: 16 Мар 2007 22:50
от niki60
нормално ли е оборотите на празен ход при движение на колата с изключена предавка да са по високи от оборотите на празен ход при спряло положение на автомобила (двигател 4а-фе) ,предполагам че е свързано със спирачната система нещо
Публикувано на: 17 Мар 2007 00:14
от Caesar
Не е нормално, освен ако не е включен климатика.
Re: oboroti prazen hod
Публикувано на: 17 Мар 2007 02:27
от Japanese_fever
Zavisi kolko e razlikata.
Principno na pove4eto koli kato si na mqsto i natisne6 spira4kata oborotite padat malko.
Tova zaradi vakuumite na spira4kite, koito sa vurzani kum intake-a.
Публикувано на: 17 Мар 2007 07:13
от niki60
при натискане на спирачката (спряло положение падат на 650-700,в зависимост дали са включени светлини)при движение по инерция са около 750 -800 ..ако не е нормално къде може да се търси проблема..мерси
Публикувано на: 17 Мар 2007 07:13
от niki60
сега забелязах 4е при загрят двигател и при движебние от време на време ска4ат и до 950 и след това бавно падат като спра ..на какво може се дължи това
Публикувано на: 17 Мар 2007 12:15
от roumen68
Това е съвсем нормално - в движение по инерция (изключена от скорост) оборотите да са малко по-високи отколкото на празен ход на място. Предполагам че това е заради доброто поддържане на сервото на волана и спирачките.
Обратното - по високи обороти на място, отколкото в движение по инерция пък има в случаите, когато се включи отоплението на купето, а двигателят е още студен. Тук целта е по-бързо загряване на двигателя, за да се осигури исканото отопление в купето. Ако по инерция приближавате светофар - в момента в който колата напълно спре - оборотите се вдигат. Ако се изключи отоплението - няма го повече това вдигане на оборотите.
Публикувано на: 17 Мар 2007 20:07
от slowtraveler
Нормално е, но поне в книжката на Опела пишеше, че е за по-добра екология.
При по-ниски обороти СО2 скача, но на място ти скача и разхода ако вдигнеш оборотите.
При каране по инерция вдигането на оборотите почти не се отразява на средния разход, ако оборотите са с около 150-200 нагоре(поне при мен ги вдига до около 1000).
Забелязал съм и друго - на магистралата след малко по-продължително каране на 4500-5000об/мин и изключване от скорост, двигателя смъква обороти изключително бавно (например 6-8 секунди) до около 1100об/мин...
Re: oboroti prazen hod
Публикувано на: 17 Мар 2007 23:12
от Japanese_fever
Ni6to ti nqma na kolata.
Oborotite na mqsto trqbva da sa okolo 800-900rpm,
no dori i da padnat malko pove4e kogato vkl. klimatika ili natisne6 spira4kite ne e problem.
Proveri si vakuumite, ako znae6 kude sa i kak se smenqt.
Poigrai si mqlko na mqsto na prazni oboroti sus spira4kata, klimatika i vurteneto na volana da vidi6 kak oborotite ti 6te se promenqt bez da pipa6 pedala na gazta.

Re: oboroti prazen hod
Публикувано на: 19 Мар 2007 09:29
от the_rider
..
Re: oboroti prazen hod
Публикувано на: 19 Мар 2007 09:29
от the_rider
niki60 написа:нормално ли е оборотите на празен ход при движение на колата с изключена предавка да са по високи от оборотите на празен ход при спряло положение на автомобила (двигател 4а-фе) ,предполагам че е свързано със спирачната система нещо
нормално е нема а се пуашиш. Заради сервото и заради насрещната струя въздух при по- голяма скорост. Ако ще те успокои и моите са така вече почти 5 години /от толкова имам карината/

Публикувано на: 19 Мар 2007 11:55
от slowtraveler
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Колкото отговора, толкова и варианта на обяснението biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Re: oboroti prazen hod
Публикувано на: 19 Мар 2007 15:26
от Reptile
the_rider написа:niki60 написа:нормално ли е оборотите на празен ход при движение на колата с изключена предавка да са по високи от оборотите на празен ход при спряло положение на автомобила (двигател 4а-фе) ,предполагам че е свързано със спирачната система нещо
нормално е нема а се пуашиш. Заради сервото и заради насрещната струя въздух при по- голяма скорост. Ако ще те успокои и моите са така вече почти 5 години /от толкова имам карината/

Всъщност основната причина е в насрещната струя въздух, както и неговата темперетура. Дебитомера е точен уред, но не може да отчете завихрянията, които нарушават въздушният поток. Когато има ниска скорост на потока отчитането на количеството постъпил въздух е по-трудно. Моята на празен ход държи 850-900, по инерция 100 оборота отгоре. Никакви колебания на стрелаката.
ПОЗДРАВИ
Публикувано на: 21 Мар 2007 14:23
от niki60
всъщност нормалните ми обототи на празен ход са около 650-700 а при движение над 100 км /ч отиват около 950,което си е доста голяма разлика ,а при спиране падат на нормалните..ето това ме притеснява,освен това с какъв бензин бихте ми препоръ4али да карам,наливах досега наливах супер реисинг от шел и 100 октановия от ОМВ,но гледам ауспухната ми тръба след катализатора по4нала да придобива лек керемиден цвят което ме навежда на мисълтта че температурата на изгорелите газове е по висока от нормалното ,в потвърждение на това говори и факта 4е oт гърнето запо4на да се 4ува резониращ звук ..може катализатора да е заминал и да е попаднало пар4е ..благодаря
Публикувано на: 21 Мар 2007 16:31
от the_rider
ми оборотите са ти екстра. А за горивото аз слагам или 95 или ГАЗ
Публикувано на: 22 Мар 2007 09:45
от ceko26
Ако има наистина пробов в катализатора то температурата не се задържа там и по-топли газове загряват аспуха до края, но щом цвета е керемиден значи двигателя е наред.А за оборотите щом толкова те дразни сложи си преграда пред отвора от където влиза въздуха в въз. филтър да се избегне насрещната струя и пробвай.
Никой не се сети , но помислете защо като се вдигне от земята някоя от задвижващите гуми и двигателя работи на нулева скорост, гумата се върти .Това също помага да се вдигнат оборотите в движение.