Страница 1 от 2

Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 30 Сеп 2014 21:23
от gtsanev


Смених мотора, тъй като колата дойде с блокирал. Новия мотор е обслужен, сменена е гарнитурата на главата след профилактично шлайфане, клапаните са шлайфани, премерени са с микрометър хлабините на пуловете, дюзите са преминали стенд и са отремонтирани... всичко изглеждаше нормално докато не запали и се появи чукането, което се чува на клипа. На какво се дължи според вас? Чукането е от 1ви цилиндър (като го изключим на диагностика, тропането намалява, но не е от дюза). Днес свалих картерите, тъй като имах съмнения, че е превъртял биелен лагер на въпросния 1ви цилиндър, но и там нещата са ОК. След това свалих и петите на другите цилиндри да видя какво е положението там и забелязах, че номерата по лагерите са различни. 1ви цил. - 0H06F 4ти цил. - 0H05F, а на 2ри и 3ти горната черупка е 0H06F, а на долната 0H06E. На някой говорят ли му нещо тези цифри? Аз мисля, че има някъде хлабина във вала. Не знам и какви трябва да са стойностите на вала, също така и дали са правени интервенции по него!?!?!?! unsure.gif

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 30 Сеп 2014 21:51
от slowtraveler
gtsanev написа:...сменена е гарнитурата на главата след профилактично шлайфане, клапаните са шлайфани, премерени са с микрометър хлабините на пуловете, дюзите са преминали стенд и са отремонтирани......
Абе глава не се смъква за 'профилактично шлайфане'....
Такова чукане може да е и от бутален болт (абе диагностика по клип е луда работа ама....)...
Обаче в случая варианта според мен е смъкване и мерене на вал, биели, болтове, бутала и т.н....
Предварително може да пробвате да му сложите една слушалка в опит да локализирате по-точно мястото откъдето чука...

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 30 Сеп 2014 23:15
от gtsanev
Главата беше смъкната, колега. Не го правя пожелание biggrin.gif
Продължавам с мерене на вала и лагерите за да установим дали някой е играл преди мен bash.gif
Някой знае ли стандартните лагери с каква дебелина са? Също така вала?
Хич не ми се иска да е бутален болт... луда работа ще е пак да свалям главата thumbdown.gif

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 00:04
от Bass_Man
Успяхте ли да разберете от къде се чува по-силно - отгоре/ отдолу?

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 00:19
от gtsanev
Bass_Man написа:Успяхте ли да разберете от къде се чува по-силно - отгоре/ отдолу?
Не мога да определя... чува се навсякъде, даже и вътре в купето dry.gif

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 00:29
от Bass_Man
Ами толкова силно тракащо нещо според мен трябва да се види лесно. На стартер прави ли го ?

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 10:11
от мехаННика
Каква гарнитура е сложена след ремонта?

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 11:10
от nowyaris
мехаННика написа:Каква гарнитура е сложена след ремонта?
Умен въпрос-тънка гарнитура и шлайфана глава,макар и профилактично...... . Пък и щом вече е била смъкната при закупуване на двигателя hmm.gif .

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 13:47
от geniya
А налягането на маслото как е?Качеството на маслото?

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 21:59
от gtsanev
Bass_Man написа:Ами толкова силно тракащо нещо според мен трябва да се види лесно. На стартер прави ли го ?
Не го прави на стартер... само като запали и има натоварване от горенето
мехаННика написа:Каква гарнитура е сложена след ремонта?
Нормална гарнитура сложихме, тъй като от главата свалиха само 7 стотни wink.gif
geniya написа:А налягането на маслото как е?Качеството на маслото?
Маслото е ОК ... налягането не съм го мерил обаче boxed.gif

... все пак някои ако знае какви трябва да са нормалните стойности (размери) на вала и биелните лагери ще ми е доста от полза, за да ги премеря и ако не е от тях да премина към следващата заподозряна причина hmm.gif

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 01 Окт 2014 23:11
от мехаННика
Какво значи нормална, има пет размера гарнитури и никакво значение колко е шлайфана главата.

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 02 Окт 2014 02:10
от gtsanev
мехаННика написа:Какво значи нормална, има пет размера гарнитури и никакво значение колко е шлайфана главата.
Стандартна, колега, каквато слагат на нов мотор от завода, нито по дебела нито по тънка, не я премерих да ти кажа с точност, предполагам 1ца :whistle:

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 02 Окт 2014 07:25
от мехаННика
В завода слагат и от петте вида, ама вие очевидно нямате и представа какво определя размера на гарнитурата. Но не съм човека да откривам онлайн ПУЦ.

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 02 Окт 2014 10:39
от gtsanev
мехаННика написа:В завода слагат и от петте вида, ама вие очевидно нямате и представа какво определя размера на гарнитурата. Но не съм човека да откривам онлайн ПУЦ.
Добре колега, като ти е тоооооолкова неприятно ще те помоля да не пишеш по темата. Ако знаех всичко нямаше да се обърна нито към тебе нито към който и да било от този форум! Аз карам БМВ и се интересувам само от БМВ и не ме вълнува какви гарнитури слагат Тойота. Направих си регистрация във Вашия форум заради този проблем, като се надявам че и тук има хора които могат да помогнат, а не са "строги даскали" като теб!
Благодаря ти за отделеното време!

А пък на темата с гарнитурата, като отидеш в магазина те питат - Каква гарнитура желаете - стандартна, първи ремонт или втори ремонт?... не ме питат от завода каква гарнитура са ти сложили? ТАКА ЧЕ МОЯТА Е СТАНДАРТНА! Същото се отнася и за лагерите.
И не намирам логика да има нещо общо шлайфането, гарнитурата и проблема на 1ви цилиндър. Ако имаше връзка, щеше да тропа целия мотор, а не 1ви цилиндър. Това мисля аз, ако не съм прав, мога да търпя критика от Ваша страна :thumbsup:

Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!

Публикувано на: 02 Окт 2014 11:17
от Vesko
gtsanev написа:А пък на темата с гарнитурата, като отидеш в магазина те питат - Каква гарнитура желаете - стандартна, първи ремонт или втори ремонт?... не ме питат от завода каква гарнитура са ти сложили? ТАКА ЧЕ МОЯТА Е СТАНДАРТНА! Същото се отнася и за лагерите.:thumbsup:
Лагерите не са тоно определен размер. Като си вземеш нов колянов вал на него си пише какви са допуските и от там си избираш какви лагери да ложиш.

ПП: Може да не звучи добре обяснението ми, ама това са ми спомените от смяната на колянов вал на авенсиса. Поръчката стана на два пъти. Първо ми поръчака вала и след като пристигна поръчваха лагерите по надписите на коляновият вал.