Страница 1 от 2
Corolla E11 1.3 4E-FE 1998 АГУ - nалене с гърмеж и още...
Публикувано на: 11 Сеп 2014 21:01
от easy rider
Здравейте,
имам Тойота от подписа ми от Януари.
Колата е с обикновено газово у-во и работи перфектно с разход на газ 7,5-8 л основно извънградско,като не я зоря повече от 3-3,5 хил об/мин,само от време на време я продухвам профилактично за километър-два с около130-140 км/час. Сутрин, първото стартиране е на бензин и за окло 2-5 мин си е достигнала темп/ около 60 С и минавам/ ръчно/ на газ, а после през деня я паля директно на газ,защото в тази жега не може да изстине под 40 С, според мен. Напоследък, при стартиране на газ при не изстинал напълно двигател/ 2-3 палене за деня се чува гръм. Това не го прави редовно, може би 2 или 3 пъти досега. Въпросът ми е: на какво се дължи това "кихане" или по скоро гърмеж и имам ли основание за притеснение? Може би винаги трябва да се пали на бензин, не зависимо колко е изстинала и в този случай е удачно да се монтира автоматичен превключвател, като ме посъветва един приятел но не знам дали идеята е добра и си струва,та питам? Кабели и свещи, възд филтър са сменяни скоро. Може ли да се дължи на кофти газ/зареждам само от Лукоил, по навик, питам,защото понякога на празни обороти на газ, оборотите самоволно падат и се усещат вибрации, но само веднъж е угаснала за около 5-6 хил км които съм и навъртял аз до сега. С благодарност към всеки колега откликнал на въпроса ми.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 11 Сеп 2014 22:38
от philipp
Гърмежите вероятно се случват в гърнето на ауспуха. Така се получава, когато "пропусне" такт, горивната смес се издуха и гърми в ауспуха. Подобни неща се случват когато има:
1. Неправилно настроено предварение;
2. Неизправна свещ;
3. Кабелите са зле;
4. Други (проблеми с делко, бобина и Бог знае какво).
Предлагам ти да започнеш от 3. Късно вечер - примерно сега - излез, запали колата и отвори капака. Ако виждаш "дискотека", значи си за смяна на кабелите. Това, че са нови не значи, че са изправни

Най-често е това. Ако не е, пробвай утре да сложиш старите свещи (които си пазиш като резервни, нали?). Ако и това не е, ходи на газаджия.
Проблемите по запалителната система първо се усещат на газ. Постепенно зачестяват и започват да се получават и при работа на бензин.
П.П. Относно паленето - стига изпарителя на газовата да е читав, няма нищо лошо да си палиш колата дори напълно студена директно на газ. Даже е по-добре за двигателя. Това, че "по-бързо умират мембраните на изпарителя" е вярно, обаче по-бързото означава вместо да ги смениш след 6 да ги смениш след 4 години, а и те не струват повече от 20-25 лева. Голям праз

Аз лично цяло лято си паля на газ, а чак когато сутрешните температури станат прекалено ниски - по принуда паля на бензин. Единственото важно е, че ако я палиш на газ, трябва да гледаш да не изгасне докато не е загряла

Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 11 Сеп 2014 23:06
от easy rider
Благодаря за съветите,
philipp, ще проверя и докладвам

Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 11:23
от iovkito
Гърмежите са в ауспуха , нали? Ако са откъм двигателя , не е добре. Гърмеж може да има от бедна смес , също така в ауспуха може да припуква , ако смуче въздух от пробит маркуч преди дроселовата клапа и колата е по баир надолу на принудителен празен ход.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 13:29
от sha4ev
philipp написа:Гърмежите вероятно се случват в гърнето на ауспуха. Така се получава, когато "пропусне" такт, горивната смес се издуха и гърми в ауспуха. Подобни неща се случват когато има:
1. Неправилно настроено предварение;
2. Неизправна свещ;
3. Кабелите са зле;
4. Други (проблеми с делко, бобина и Бог знае какво).
Предлагам ти да започнеш от 3. Късно вечер - примерно сега - излез, запали колата и отвори капака. Ако виждаш "дискотека", значи си за смяна на кабелите. Това, че са нови не значи, че са изправни

Най-често е това. Ако не е, пробвай утре да сложиш старите свещи (които си пазиш като резервни, нали?). Ако и това не е, ходи на газаджия.
Проблемите по запалителната система първо се усещат на газ. Постепенно зачестяват и започват да се получават и при работа на бензин.
П.П. Относно паленето - стига изпарителя на газовата да е читав, няма нищо лошо да си палиш колата дори напълно студена директно на газ. Даже е по-добре за двигателя. Това, че "по-бързо умират мембраните на изпарителя" е вярно, обаче по-бързото означава вместо да ги смениш след 6 да ги смениш след 4 години, а и те не струват повече от 20-25 лева. Голям праз

Аз лично цяло лято си паля на газ, а чак когато сутрешните температури станат прекалено ниски - по принуда паля на бензин. Единственото важно е, че ако я палиш на газ, трябва да гледаш да не изгасне докато не е загряла

После се чудите защо имате проблеми с бензиновата помпа,с дюзите и прочие.Не напразно,когато се монтира газов инжекцион,се слага автоматично реле,което превключва на определена температура.Аз също съм с обикновена газова,но няма лято няма зима,винаги паля на бензин,изчаквам,колкото е необходимо и тогава превключвам на газ.
Всеки решава сам за себе си.
Принципно гърмежи се получават при обогатена смес и,както са писали колеги от кабели и свещи.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 13:55
от iovkito
Колкото е по-богата сместа , толкова шансът за гърмеж е по-малък. А това дали колата се пали на газ или на бензин , няма голямо значение , особено лятото , когато под капака е 40-50 градуса.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 15:29
от Bass_Man
А като я палиш на газ даваш ли повечко газ от педала или само въртиш и тя пали? И можеш ли да определиш по-ясно дали гърми във входния или изходния колектор?
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 16:07
от easy rider
Bassman, като паля вече топъл двигател/ след първото за деня стартиране/ подавам около 1/3 газ. Не мога да определя със точност от къде идва гърмежът, защото се получава много рядко и неочаквано- 2-3 пъти за 8 месеца- но ми се струва, че е от долната част на двигателя, там където колектора влиза в ауспуха или в катализ част/ която я няма обаче/, но резониране се усеща в купето, като от удар отдолу. Както казах е много рядко, но неприятно за незнаещ човек като мен, та за това питам. Пъвронач. палене е винаги на бензин защото съм чувал, че инжекторите запичали иначе-това ми е първа кола на газ.Възможно ли е да е от кофти газ? Довечера по тъмно, ще проверя дали искри електриката,както препоръча Филип. Падане на оборотите на празен ход понякога на газ/ изчакване на светофар етс./ и претрисане не се ли дължат също на лоша газ/? Казах, това се случва не винаги а ПОНякога, но си е симптом не за пренебрегване. Свещите/денсо/ и кабелите са сменяни преди около 15000 км.- не се ли сменяха на 20К свещите , ако работят нормално, иначе някои ги карат до откат,но не съм от тях.? Количката си върви иначе безупречно извън тези епизодични гръмове. Днес пробвах на студен двигател/първо за деня палене/ директно на газ/ без "газ' естествено/ и си запали перфектно, като подържаше първоначални обороти около 1100, все едно, че е запалена на бензин.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 17:10
от Bass_Man
Лесно ли пали иначе? Така като те слушам ми прилича на бедничка в някои моменти.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 18:21
от easy rider
Bass_Man написа:Лесно ли пали иначе? Така като те слушам ми прилича на бедничка в някои моменти.
Пали от раз, независимо от външната температурата, то тази зима и нямаше студове, а когато не съм я палил , примерно седмица/ рядко се случва/ еднократно напомпване на педала и пали веднага/ паленето по принцип на бензин.
Да запитам,макар. че е леко в страни от темата: какво трябва да е нормалното налягане в гумите-не можах да открия в ръководствата,които съм погледнал тези данни.На 2,2 атм отпред вози меко но се накланя на завоите, на 2,3 е стабилна но подрусва,така че карам на 2,3 - гуми Корморан,летни.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 18:24
от iovkito
Трябва да го пише на капачката на резервоара. 0,1 на дали повлиява особено . Аз карам с 2,6-2,8 с пълна кола по магистралите , а когато съм сам на 2,5 .
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 18:59
от easy rider
[
quote="iovkito"]Трябва да го пише на капачката на резервоара. 0,1 на дали повлиява особено . Аз карам с 2,6-2,8 с пълна кола по магистралите , а когато съм сам на 2,5 .
[/quote]
Ще проверя на капачката. Мерси. Автомобилите от подписа ти обаче са по-големи и тежки от моята корола,което предполага и по-голямото налягане,предполагам и цолажът е различен. Сетих се, че когато е купих доста друсаше и спрях на бензиностанция да проверя налягането-няма да повярваш, беше....3,5 атм- изумих се!? Да, 0,1атм. не оказва осезателно влияние, но основно карам сам и се усеща.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 20:29
от philipp
sha4ev написа:После се чудите защо имате проблеми с бензиновата помпа,с дюзите и прочие.
Ами не се чудим, защото проблеми нямаме. В зависимост от монтажа помпата може да е пусната или напълно спряна при работа на газ. Въпрос на вкус е, но аз лично предпочитам да е пусната и да върти бензина - не се прецакват маркучите, а утайките се въртят и течността се чисти от филтъра. Единствената грешка, която каращите на газ правят, е че си оставят резервоарите полупразни. Правилното отношение към колата е резервоара с бензин да е пълен, независимо, че се кара предимно на газ. И освен това този резервоар е хубаво да се изразходва веднъж на 4-5 месеца. Аз го правя при каране на дълъг път - веднъж през лятото като имам голям преход го правя на бензин. На инжекторите освен да се запушат от боклуци, друго не може да им се случи.
Спазвайки тези две правила, няма какво да се случи на бензиновата помпа (в зависимост от монтажа тя или не работи въобще, или си върти нормално бензина без да засмуква въздух). Няма какво да се случи и с инжекторите, стига бензиновите маркучи да не се разронят вътрешно (затова предпочитам въртяща бензина помпа

)
П.П. Забележете, че тези проблеми ги има независимо дали се пали на газ или на бензин! При палене на бензин просто се изразходва горивото от резервоара на малки порции, с което един от потенциалните проблеми (старо гориво) отпада. За сметка на това, както вече казах, паленето на газ е по-щадящо студения двигател.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 21:22
от easy rider
philipp, Току-що прегледах работещият двигател на тъмно-няма искрене никакво, дори я запалих на газ-перфектен старт и стабилни обороти. За сега оставам на хипотезата за кофти газ, че да видим. Последният ти пост ми беше интересен и поучителен.Мерси.
Re: Палене с гърмеж и още..
Публикувано на: 12 Сеп 2014 21:49
от philipp
Ако проблемите не изчезнат, все пак навий старите свещи за проба.