Страница 1 от 1

KAK to4no se pravi mejdinna gaz?

Публикувано на: 16 Мар 2007 02:31
от Japanese_fever
Kakto znaem mejdinna gaz e klui4ov moment ne samo v drifting-a, no i pri rally karaneto.
Do skoro si misleh, 4e mejdidna gaz se pravi s dvojno natiskane na ambriqja. 1. Izkl. ot skorost 2. Puskane na ambr. 3. Mejdinna gaz 4. Natiskane na ambr. 5. Vkl. na po-niska predavka
Oba4e dneka si vzeh edno video za drifting(moje da go 6erna, ako re6im kude "Drift Reveiw 2003" na Asociaciqta po drifting i Club4AG)
Tam edin momuk obqsnqva:
1. Prevk. na po niska predavka 2. PMejdinna gaz(dokato si ve4e na niskata pred. + natisnat ambr.) 3. Puskane na ambr. WTF?!? wacko.gif

Principno tova deto go znaeh se okaza, 4e sa nqkolko izli6ni dvijeniq.
2-ro probvah po na4ina deto e opisan vuv videoto i skorostite vlizat dori po-mazno ot moq si na4in, a i stava po-burzo, za6toto go Nqma Momenta s Izkliu4vane na Skorost.

Koj na4in e pravilniqt i za6to az do sega sum gi prevkl. po kamiondjiiski? biggrin.gif

Публикувано на: 16 Мар 2007 02:44
от agent dust
това с двойното натискане се казва двоен съединител и е безполезно на кола с изправна скоростна кутия


иначе:
натискаш съединител
ниска предавка
междинна газ
пускаш съединител, но не рязко, а да има две степени - лек полусъединител и после пускаш напълно - да се изравнят оборотите

като свикнеш и почнеш да го правиш бързо - предавката я изваждаш едновременно с натискане на съединителя, а междинната я подаваш в момента, в който лостът е на нулева по пътя към долна предавка - нали преминава през нулева. като свикнеш да нацелваш и оборотите, пускаш съединителя бързо без полусъединител - всъщност това е до усет, правиш полусъединител само ако усетиш че не си нацелил оборотите

Публикувано на: 16 Мар 2007 03:50
от V35GTR
dvoinoto natiskane na ambriaja e bilo tehnika izpolzvana pr po starite sustezatelni avtomobili pordai facta che ne sa imali synchronizatori na transmisiata! Pri "double cloutching" pozvoliavash na transmisiata da "catchva up" do skorosta na motora kato davash mejdinna gaz!

Maggkrabar pravilno posochva che ostanalite sa izlishni! wink.gif

Публикувано на: 16 Мар 2007 03:54
от ugabuga
tova det ti go opisvash e "heel and toe". google-ni go, ima go obiasneno

Публикувано на: 16 Мар 2007 03:55
от V35GTR
^tochno! :thumbsup:

Публикувано на: 16 Мар 2007 07:17
от Japanese_fever
Mersi mom4eta! :thumbsup:

Ve4e mi se izqsni o6te pove4e. Ot az ot dvoen suedinitel sega tazi tehnika mi e dosta polesna. Ina4e vsi4ko sus zacepvane i sinhronizirane na kraka i ruce e otdavna uprajneno i sum O.K., no ima kakvo da se jelae.

Prav si ugabuga. Tova go obqsnqvaha na videoto kato "heel & toe" tehnika, no tuj kato moite pedali ne sa udobni(gazta mi e mnogo nisko) stava i bez heel.

Thanks. smile.gif

Osnovnata cel na tazi tehnika e da vkara6 po-niska predvak bez da tormozi6 tranny-to, a po niskata predavka e nujna za da kara6 s neq v zavoq i o6te po-vajno da izleze6 ot nego na tazi skorost.
^Tova za na4inae6tite deto 6te se pitat ajeba za6to e taq kalanetika s krakata kato moje i bez neq, am ne e hubavo. tongue.gif

Публикувано на: 16 Мар 2007 10:53
от jamie
Toва може да е стара техника но в никакъв случай не е излишна дори при перфектни синхронизатори !
Реално техниките са 2 - "междинна газ" и "двойно амбриране" (от "амбриаж"=съединител). Едната се използва в посока към по-висока предавка (при нея просто не се подава газ когато е пуснат съединителя в неутрално положение), другата - към по-ниска.
ПП: При "close ratio" предавки няма чак такова значение - просто предавателните числа са по-близки и не се налага изравняване.

Публикувано на: 16 Мар 2007 15:06
от ugabuga
japanes ne samo da ne tormozish tranito ami i da ne se poluchavat rezki dvijenia (da rechem ako si sas zadno, zadnite koleleta da se zakluchat za moment kato pusnesh saedinitelia shtoto edin vid stava kato clutch kik dache po losho shtoto si na po-niska predavka).

Публикувано на: 16 Мар 2007 22:24
от agent dust
това, което обясних аз е междинна газ и е сравнително лесно. heel-toe е спиране с междинна газ - две различни техники са. междинна се прави без натискане на спирачката, heel-toe с натисната спирачка и е доста по-advanced техника. аз никога не давам колата си да я кара някой, който не владее перфектно и двете техники smile.gif обяснението за правилно изпълнение на междинна газ е няколко реда, а това за heel-toe е две педи пост laugh.gif

Публикувано на: 17 Мар 2007 02:30
от Japanese_fever
maggkrabar написа:това, което обясних аз е междинна газ и е сравнително лесно. heel-toe е спиране с междинна газ - две различни техники са. междинна се прави без натискане на спирачката, heel-toe с натисната спирачка и е доста по-advanced техника. аз никога не давам колата си да я кара някой, който не владее перфектно и двете техники smile.gif обяснението за правилно изпълнение на междинна газ е няколко реда, а това за heel-toe е две педи пост laugh.gif
Da be da, ama ne e to4no taka.

Prosto na heel & toe dokato podava6 mejdinna gaz s petata durji6 leko spira4kata s prustite. Tova e vsi4ko. Samo deto e lesno da se kaje, ama ne tolkova lesno da se napravi.
Edinstvenoto trudno na heel & toe, e 4e s edin krak prakti4eski natiska6 2-a pedala. Tova e. smile.gif

Публикувано на: 17 Мар 2007 15:32
от ugabuga
maggkrabar написа:това, което обясних аз е междинна газ и е сравнително лесно. heel-toe е спиране с междинна газ - две различни техники са. междинна се прави без натискане на спирачката, heel-toe с натисната спирачка и е доста по-advanced техника. аз никога не давам колата си да я кара някой, който не владее перфектно и двете техники smile.gif обяснението за правилно изпълнение на междинна газ е няколко реда, а това за heel-toe е две педи пост laugh.gif
men puk heel and toe mi e po lesno otkolkoto mejdinna ... moje bi shtoto ne sam se opitval daa pravia mejdinna mnogo

Публикувано на: 17 Мар 2007 20:33
от agent dust
ми аз си я ползвам редовно. да речем ако искам бързо да изпреваря някой, а си карам на 3000об - свалям един-два зъба с междинна и газ. да започнеш изпреварване от 3000об не ми е по вкуса smile.gif