Автоматично усилване на звука за Аурис/Корола (ASL)
Публикувано на: 15 Авг 2014 12:34
Здравейте,
Това представлява автоматично усилване на звука на радио модула (работи за радио и за CD) при увеличаване на скоростта и обратното. Един вид настройвате си силата на звука на 8 вдигате 90км/ч и силата на звука се увеличава, но степента си остава пак 8. Ауриса има 3 настройки за увеличение - ниско, средно, високо и изключено (т.е. ако не ви харесва, няма нужда от разглобяване наново). Колата е Аурис първа генерация, по същия начин става и за корлота от годината на Ауриса, а пък по подобен начин, ще става и за останалите модели Тойоти.
Аз си го направих благодарение на Английския форум, а от там и видях идеята.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... rol/page-5 На тази страница ще намерите снимки на човек който го е направил и съм ползвал тях, защото са достатъчно подробни. Човека е бил достатъчно досетлив да сложи и вида инструменти които са нужни за работата - кръстата отвертка, права отвертка или друг инструмент за махане на някой части от таблото с щипки, нещо за развъртане на болт с глава номер 10, за препоръчване с магнит и по-дълго рамо, и нещо за оголване на кабел, както и самият кабел (~50см). Аз препоръчвам и няколко парцалчета или нещо такова, които да се подлагат тук там, против надраскване на пластмасите.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... e-control/ Тук в първият пост е човека стартирал темата и обяснил технически (но без снимки) как се прави.
От снимките лесно се вижда за какво иде реч, за човек с опит или просто с повече смелост работата е за 15мин, за останалите 30-45мин. Единсвеното нещо, което за мен бе проблем е намирането на кабелче с правилното краче. Крачето е доста малко и накрая намерих кабелче от захранване на флопи на настолен компютър. Аз лично не съм търсил по разни ел. магазини или алармаджии, защото си намерих такова из едни кабеляци.
Сега за разглобяването.
За да се стигне до радиото първо се махат двете сиви пластмасови ленти отстрани на радиото (на снимките са вече махнати). Те са хванати само с щипки но са доста стегнати. Дясната се маха по-лесно, като се отвори жабката и аз я махнах с ръка. Лявата почти няма достъп за захват. Аз я подхванах отгоре, защото там и да се надраска малко, после няма да се вижда, но ако ползвате хартиено тиксо или парцалче няма да имате проблем. След това махате панела с въздуховодите, той също е на щипки и се издърпва сравнително лесно. На спървата снимка ясно се чиждат дупките за щипките, та може да се ориентирате по тях къде са самите щипки по панелите. За да не вадите кабела от аварийните, просто го поставете отгоре и слагайте парцалчета, че много лесно се драскат тези пусти пластмаси. След това радиото е захването с четери винта с глава 10-и номер. Нашето е CD Changer и си тежи, та внимавайте като го вадите да не се надраска нещо. След това крачето се муши в пин 3 на съответната букса, на снимките се вижда много ясно (жълтия кабел, в буксата оградено с червено). И това е всичко за радиото. Не бързайте да сглобявате преди да сте инсталирали кабела при буксата на таблото.
Сега как се вади панела със скоростомера, оборотомера и т.н. на таблото. Първо издърпвате кожуха с ръце. Той е на щипки и се маха доста лесно. Просто сядате на шофьорската седалката, хващате го от двете му страни с ръцете и дърпате с по-резки движения. След което има четири винта, показани на снимките. След като ги отвиете го издърпвате внимателно и на него има само една голяма букса с около 40 кабела. На снимките това е буксата където жълтия кабел е вързан за един лилав кабел. Лилавия кабел е мушнат в пин 36. По това кабелче вървят данните за скоростта. Внимавайте, там са два лилави кабела, става въпрос за този, който е по-външен за буксата. Или това е кабела по който върви сигнала за скоростта за други системи (изход). На самата букса има гравирани номера на пиновете в двата и края, ситни са и при определена светлина може да не ги видите, така че слагайте очилата ако е необходимо и бройте (два пъти мери, един път режи). Та за този кабел трябва да свържете кабелчето, което току що сте закрепили за радиото (което е друга система). И това е.
а
За да тествате система колата трябва първо да измине малко разстояние (реално би трябвало да стигне и половин оборот на гумите, но аз минах няколко метра), за да може по този лилав кабел да дойдат данни за скоростта и радиото да инициализира (да се усети) че му е вързан датчика за скорост. Ако не го направите, радиото няма да се усети и няма да се появи съответната настройка в меню-то. След което настройката се намира където се намират басите, предни, задни и т.н. На последната снимка е показано, като "Low" е по подразбиране.
Същото нещо работи и за оригинална навигация пак същия конектор пин 3 и един малък конектор с 5 пина там пак в пин 3 (в темата от английския форум към последните страници има снимки и за навигацията), както и за всички допълнително слагани радио модули, които имат пин за данни на скоростта на колата.
Естесвено това може да се направи и за всички остали модели на тойота, стига да знаете съответните пинове на радиото (ако самото има такъв) и съответния кабел по който да идват данните за скоростта от скоростомера (което всъщност е скоростопоказател, а реално самата скорост някой друг я мери
)
Това е. Успех!
Това представлява автоматично усилване на звука на радио модула (работи за радио и за CD) при увеличаване на скоростта и обратното. Един вид настройвате си силата на звука на 8 вдигате 90км/ч и силата на звука се увеличава, но степента си остава пак 8. Ауриса има 3 настройки за увеличение - ниско, средно, високо и изключено (т.е. ако не ви харесва, няма нужда от разглобяване наново). Колата е Аурис първа генерация, по същия начин става и за корлота от годината на Ауриса, а пък по подобен начин, ще става и за останалите модели Тойоти.
Аз си го направих благодарение на Английския форум, а от там и видях идеята.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... rol/page-5 На тази страница ще намерите снимки на човек който го е направил и съм ползвал тях, защото са достатъчно подробни. Човека е бил достатъчно досетлив да сложи и вида инструменти които са нужни за работата - кръстата отвертка, права отвертка или друг инструмент за махане на някой части от таблото с щипки, нещо за развъртане на болт с глава номер 10, за препоръчване с магнит и по-дълго рамо, и нещо за оголване на кабел, както и самият кабел (~50см). Аз препоръчвам и няколко парцалчета или нещо такова, които да се подлагат тук там, против надраскване на пластмасите.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... e-control/ Тук в първият пост е човека стартирал темата и обяснил технически (но без снимки) как се прави.
От снимките лесно се вижда за какво иде реч, за човек с опит или просто с повече смелост работата е за 15мин, за останалите 30-45мин. Единсвеното нещо, което за мен бе проблем е намирането на кабелче с правилното краче. Крачето е доста малко и накрая намерих кабелче от захранване на флопи на настолен компютър. Аз лично не съм търсил по разни ел. магазини или алармаджии, защото си намерих такова из едни кабеляци.
Сега за разглобяването.
За да се стигне до радиото първо се махат двете сиви пластмасови ленти отстрани на радиото (на снимките са вече махнати). Те са хванати само с щипки но са доста стегнати. Дясната се маха по-лесно, като се отвори жабката и аз я махнах с ръка. Лявата почти няма достъп за захват. Аз я подхванах отгоре, защото там и да се надраска малко, после няма да се вижда, но ако ползвате хартиено тиксо или парцалче няма да имате проблем. След това махате панела с въздуховодите, той също е на щипки и се издърпва сравнително лесно. На спървата снимка ясно се чиждат дупките за щипките, та може да се ориентирате по тях къде са самите щипки по панелите. За да не вадите кабела от аварийните, просто го поставете отгоре и слагайте парцалчета, че много лесно се драскат тези пусти пластмаси. След това радиото е захването с четери винта с глава 10-и номер. Нашето е CD Changer и си тежи, та внимавайте като го вадите да не се надраска нещо. След това крачето се муши в пин 3 на съответната букса, на снимките се вижда много ясно (жълтия кабел, в буксата оградено с червено). И това е всичко за радиото. Не бързайте да сглобявате преди да сте инсталирали кабела при буксата на таблото.
Сега как се вади панела със скоростомера, оборотомера и т.н. на таблото. Първо издърпвате кожуха с ръце. Той е на щипки и се маха доста лесно. Просто сядате на шофьорската седалката, хващате го от двете му страни с ръцете и дърпате с по-резки движения. След което има четири винта, показани на снимките. След като ги отвиете го издърпвате внимателно и на него има само една голяма букса с около 40 кабела. На снимките това е буксата където жълтия кабел е вързан за един лилав кабел. Лилавия кабел е мушнат в пин 36. По това кабелче вървят данните за скоростта. Внимавайте, там са два лилави кабела, става въпрос за този, който е по-външен за буксата. Или това е кабела по който върви сигнала за скоростта за други системи (изход). На самата букса има гравирани номера на пиновете в двата и края, ситни са и при определена светлина може да не ги видите, така че слагайте очилата ако е необходимо и бройте (два пъти мери, един път режи). Та за този кабел трябва да свържете кабелчето, което току що сте закрепили за радиото (което е друга система). И това е.
а
За да тествате система колата трябва първо да измине малко разстояние (реално би трябвало да стигне и половин оборот на гумите, но аз минах няколко метра), за да може по този лилав кабел да дойдат данни за скоростта и радиото да инициализира (да се усети) че му е вързан датчика за скорост. Ако не го направите, радиото няма да се усети и няма да се появи съответната настройка в меню-то. След което настройката се намира където се намират басите, предни, задни и т.н. На последната снимка е показано, като "Low" е по подразбиране.
Същото нещо работи и за оригинална навигация пак същия конектор пин 3 и един малък конектор с 5 пина там пак в пин 3 (в темата от английския форум към последните страници има снимки и за навигацията), както и за всички допълнително слагани радио модули, които имат пин за данни на скоростта на колата.
Естесвено това може да се направи и за всички остали модели на тойота, стига да знаете съответните пинове на радиото (ако самото има такъв) и съответния кабел по който да идват данните за скоростта от скоростомера (което всъщност е скоростопоказател, а реално самата скорост някой друг я мери

Това е. Успех!
