Страница 1 от 1

Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 10 Авг 2014 11:38
от steich
От няколко дни имам странен проблем с колата от подписа Avensis T25 1.8 VVTI. Стандартно показанията на борд компютъра за среден разход са около 7-8. От няколко дни обаче минава 10 и то при положение че са изминати над 200 км ... т.е. това е осреднен за тях. Странното е че в даден момент примерно разхода е 7-8 и след няколко секунди отива на 22 и после спада. Дори вчера беше около 10 и по едно време го гледам 42 ... w00t.gif ... та нещо ми прави проблем но нямам идея какво е. Стандартно показанията се ресетват когато се зареди бензин, но дори постоянно да се ресетва ... няма голяма логика да стига показания 40 ... освен ако не работи само на место продължително време. В момента показанията са 18/100. Няма проблем с мощност и т.н. Някакви идеи ?

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 11 Авг 2014 00:13
от steich
Мисля че локализирах проблема днес. Въпреки че не свети чека, реших да и направя диагностика. Оказа се че в EMPS има записани 2 грешки C1571 - Vehicle Speed Signal и C1573 - Engine Revolution System, в двигателя съответно няма грешки. До колкото разбрах това са грешки възникнали въз основа на някакъв тест бла бла . Та попаднах на подобна тема в руски форум за 1.4 бензинов двигател обаче, но там проблема се оказал контактен в буксата на дебитомера. Та напръсках и аз със контактен спрей буксата, извадих акумулатора за 20-30 сек. за да нулирам разхода и потеглих за тест. Изминах около 15-20 км и разхода си дойде в норми 6.1/100. От една година имам една цифрова джаджа като " Power Box " която е свързана към дебитомера и се адаптира, та може и той да е забил нещо ... по скоро е това но не ми е правил проблем до сега. Важното е че след рестарта всичко се оправи, надявам се за по дълго.

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 13 Авг 2014 23:19
от GIK
Колега, 6.1 е много приятен разход за този автомобил - направо си конкурира дизела :thumbsup: Как успяваш да го постигнеш и отчиташ ли по зареждане колко излиза?

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 14 Авг 2014 00:18
от steich
Този разход беше само за едни 15-20 км и беше леко градско-извънградско със скорост до 90-100. Иначе разхода ми е между 7 и 8 по борд, реално средно между 8 и 9 газ ... един вид влизам в 10 лв на 100 км. т.е. ако заредя газ за 40 лв. си минавам 400 км ... че някой път и повече в зависимост от терена. Няма смисъл да спорим, но кола на газ винаги излиза по евтино от дизел ... даже и в поддръжката ... :) . Там пък има други плюсове, но и доста минуси.

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 17 Авг 2014 12:42
от GIK
Колега,няма дори нотка спор в мнението ми, напълно сериозен съм. Моят пример е за корола 1,6vvt-i хечбек със среден разход 6,5; а при 90 км/ч пада на 5,5. На авенсис комби с твоя мотор дори му дават извънградско по-нисък разход от королата. Радвам се, че си оправил грешките в колата!
Успех колега!

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 17 Авг 2014 16:50
от steich
Проблема пак се появи. Поетапно махам Powerbox-a и ако се появи пак сменям и дебитомер.

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 17 Авг 2014 16:59
от iovkito
По борд имаш завишен разход , но в действителност висок ли е или не?

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 19 Авг 2014 10:11
от niki-25
Здравейте колеги,аз карам Тойота Корола Версо 1.6 VVTI 2003г. при мен проблема е,че като сипя газ и борда силза до някакъв разход 7.5 примерно,нореално си излиза повече към 8.3/100км.И не мога да си обясна защо като тръгнах тази година за морето по магистралата с постоянно включен климатик ми даде 9/100км,а като се прибирах от морето от Варна ми даде 1л по-малко?

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 19 Авг 2014 10:36
от iovkito
Колата ти е с газово и те притеснява това , че разходът по борд е по-нисък от реалния , така ли? Ако е така , да знаеш , че е нормално. А за разхода до морето и обратно , сигурно е от стила на каране .

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 19 Авг 2014 11:39
от niki-25
Ами да кажа,че в началото като я монтираха газовата и разликата беше 500гр,ако на борд даваше 7.5/100км разхода излизаше 8/100км,а за каренето не съм вдигал повече от 120-130км.

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 19 Авг 2014 12:00
от iovkito
Наистина , 0,3 литра/100 разлика е нищо , проблем с колата няма.

Re: Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 19 Авг 2014 20:58
от steich
И при мен в началото като я монтирах ми показваше 1 към 1 което беше странно, но не за дълго ... така беше първите 2-3 000 км. Не е проблем че има разминаване между средния по борд и реално засечен разход, проблема е че поради някаква причина моментния разход се вдига двойно а средния отива на 20 че и на 40 ... в смисъл не е нормално. Не съм забелязал реално дали има разлика и в разхода защото с една бутилка минавам едни 400-500 км а сега реално не я карам много интензивно.

Странен проблем Avensis T25 1.8 VVTI

Публикувано на: 28 Авг 2018 14:37
от whitefang
steich написа: 11 Авг 2014 00:13 Оказа се че в EMPS има записани 2 грешки C1571 - Vehicle Speed Signal и C1573 - Engine Revolution System, в двигателя съответно няма грешки. До колкото разбрах това са грешки възникнали въз основа на някакъв тест бла бла .
Моите 2 цента. Потвърждавам. Тези две грешки се записват(без да свети Chek Engine ламБата) указвайки че има активен тестов режим на ECU(вързали сте се за диагностика с кабел и софтуер или са окъсени съответните 2 пина на буксата за диагностика). След приключване на диагностиката и обороти над 300 или скорост на 10к/ч изчезват сами.
По време на диагностиката при мен мигаше и P/S лампата ,остана да свети докато подкарах колата с незакачен кабел за диагностика.
Ето какво изрових в нета,че и аз доста им се пулих на тия странни грешки при условие че оборотомер и скоростомер рабят(т.е сигналите от датчик колянов вал и датчик скорост са ок).

При выводе на экран каких-либо кодов DTC во время проверки DTC проверьте цепь, указанную для данных кодов DTC. Подробные описания каждого кода приведены на страницах, указанных в таблице DTC.
При переходе в режим активной диагностики сохраняется код режима активной диагностики C1571/71. Данный код не указывает на неисправность, так как код сбрасывается, когда ЭБУ определяет, что датчик исправен. Код режима активной диагностики сбрасывается при завершении работы в режиме активной диагностики.
Контрольная лампа P/S остается включенной во время работы в режиме активной диагностики и начинает мигать, когда подтверждается исправность датчика частоты вращения.

3. INPUT SIGNAL CHECK (TEST MODE) (a) In case of not using hand-held tester:
Check the input signal.
(1) Using SST, connect terminals Ts and CG of DLC3. SST 09843-18040
(2) Turn the ignition switch to ON.
(3) Check that the PS warning light shows the normal code.
(4) Check the PS warning light goes off with driving at
the vehicle speed of 10 km/h (6 mph) or over, with
the engine speed being more than 300 rpm.
HINT:
If the PS warning light goes off during driving, the sensor judged to be normal.
(5) Stop the vehicle.
(6) Using SST, connect terminals Tc and CG of DLC3. SST 09843-18040
(7) Read the number of blinks of the PS warning light. HINT: See the list of DTC shown on the this page. Even if a sensor is normal, it output codes 71 and 73 during test mode.
(8) After doing check, disconnect the SST from the terminal Ts and CG, Tc and CG of DLC3, and turn the
ignition switch to OFF. SST 09843-18040 (b) In case of using hand-held tester:
Check the input signal.
(1) Hook up the hand-held tester to the DLC3.
(2) Check the warning light goes off with driving more
than 10 km/h (6 mph) or engine speed more than 300 rpm.
(3) Read the DTC by following the prompts on the tester screen.
HINT: Please refer to the hand-held tester operator’s manual
for further details. See the list of DTC shown on the bottom of this page. Even if a sensor is normal, it outputs codes C1571/71 and C1573/73 during test mode.