Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
Публикувано на: 08 Авг 2014 01:55
И така. Здравейте на всички притежатели на японската марка Toyota и най-вече модела RAV4 2003 2.0 d4d ! Малко предистория , на 4 ти Април 2014 година , си закупихтака желания от мен автомобил Toyota Rav4 мой много добър приятел. Внесе го от Тоyota Франция където бе прегледан технически и всичко бе ОК. Когато пристигна в България и веднага след регистрация реших да му сменя само маслата филтрите и ремъците без абсолютно нищо друго. След тази смяна колата не бе така както я бях закупил.
Но! Тъй като работата ми е в Бургас , а аз съм от Варна всичко това е свързано и с много пътувания на всеки 10 дена. И така до злощастния момент , когато колата заби и влезе в авариен режим по средата на пътя.
Звъня аз , веднага на момчетата от сервиза където сменях консумативите и веднага въпрос към тях: - Правили ли сте нещо друго на колата освен смяната на консумативите? и веднага и отговор: - Разбира се че не сме бутали нищо друго! Казах им какво е станало , че не мога да вдигна повече от 2000 об. и ако го направя колата забива и светва чека. Отговора им беше изключи , изчакай и пак пробвай. Направих това и нещата се оправиха до следващите 1000 пъти в които това се случваше. Усъмних се в техните думи и отидох при други прехвалени , които се занимават само с дизели и така до следващата изцепка: - Колата ти е задръстена ще е почистим с/у 60 лева и ще стане за момента , но после пак ще стане така , трябва да се почисти цялата изпускателна система!!!
ОК. Колата тръгна до следващите 200-300 километра. И отново проблема дойде и така почти 3 месеца ходене по мъките в Варна и Бургас! Във всеки един сервиз като вляза и почват с : - Ами това може да е от датчиците!!! Да ама единия само е 375 лева а те са 3-4 такива не се знае от кой е , а това са маса пари дадени на вятъра! И така писна ми от всичко , нервите ми се опънаха и реших да се поразтърся в нета относно какво би повлияло на това че колата да забива и да прави такива чакмаци. Закачих я на компа посредством ЕLM OBD 2 327 и там грешките които се бяха натрупали бяха с номер P1250 (турбината пренадува)! И така по пътя на изключването и много приятелски насоки и размишления достигнах до извода , че турбината надува постоянно , а нещото което регулира колко да надуе е вакуум клапана в/у самото турбо (актуатор) или нещо такова се казваше! И какво гледам аз - болтовете които го държат са били развивани (личеше си от това , че беше надраскана планката която държаха и болтовете бяха надрани с леко нащърбени ръбове) там по принцип не е желателно да се пипа!
И след като ги развих и аз какво да видя - има една контра гайка която законтря друга когато регулира хода на буталото на вакуум клапана , който от своя страна контролира променливата геометрия на турбината - та тази гайка бе развита и центровката бе заминала на кино. И така след много проби на развиване и завиване на другата гайка ( не на контра-гайката) и много изминати километри на 300 метрова отсечка (навъртях около 40 км само на това място за да достигна до правилната настройка) и накрая успях да си възстановя колата в моментите преди първоначалното и "безобидно" ходене до сервиза за смяна на консумативите.
Един съвет от мен колеги , не се впускайте изведнъж да ходите по сервизи за даден проблем , споделете първо , потърсете в интернет , и ако са Ви изчерпани всички варианти , чак тогава тръгнете по т.нар."МАЙСТОРИ". Преди да оправя моя проблем с колата прочетох и чужди сайтове , където хора са сменили - турбо,VCV клапаните, датчици за налягането кум турбината, сензори и какво ли още не и проблема си е останал!!! Винаги интереса ще клати феса ! или пък "Няма вечни приятели има вечни интереси" ! Така че не се доверявайте на майстори и по възможност им висете на главите!!!
Но! Тъй като работата ми е в Бургас , а аз съм от Варна всичко това е свързано и с много пътувания на всеки 10 дена. И така до злощастния момент , когато колата заби и влезе в авариен режим по средата на пътя.
Звъня аз , веднага на момчетата от сервиза където сменях консумативите и веднага въпрос към тях: - Правили ли сте нещо друго на колата освен смяната на консумативите? и веднага и отговор: - Разбира се че не сме бутали нищо друго! Казах им какво е станало , че не мога да вдигна повече от 2000 об. и ако го направя колата забива и светва чека. Отговора им беше изключи , изчакай и пак пробвай. Направих това и нещата се оправиха до следващите 1000 пъти в които това се случваше. Усъмних се в техните думи и отидох при други прехвалени , които се занимават само с дизели и така до следващата изцепка: - Колата ти е задръстена ще е почистим с/у 60 лева и ще стане за момента , но после пак ще стане така , трябва да се почисти цялата изпускателна система!!!
ОК. Колата тръгна до следващите 200-300 километра. И отново проблема дойде и така почти 3 месеца ходене по мъките в Варна и Бургас! Във всеки един сервиз като вляза и почват с : - Ами това може да е от датчиците!!! Да ама единия само е 375 лева а те са 3-4 такива не се знае от кой е , а това са маса пари дадени на вятъра! И така писна ми от всичко , нервите ми се опънаха и реших да се поразтърся в нета относно какво би повлияло на това че колата да забива и да прави такива чакмаци. Закачих я на компа посредством ЕLM OBD 2 327 и там грешките които се бяха натрупали бяха с номер P1250 (турбината пренадува)! И така по пътя на изключването и много приятелски насоки и размишления достигнах до извода , че турбината надува постоянно , а нещото което регулира колко да надуе е вакуум клапана в/у самото турбо (актуатор) или нещо такова се казваше! И какво гледам аз - болтовете които го държат са били развивани (личеше си от това , че беше надраскана планката която държаха и болтовете бяха надрани с леко нащърбени ръбове) там по принцип не е желателно да се пипа!
И след като ги развих и аз какво да видя - има една контра гайка която законтря друга когато регулира хода на буталото на вакуум клапана , който от своя страна контролира променливата геометрия на турбината - та тази гайка бе развита и центровката бе заминала на кино. И така след много проби на развиване и завиване на другата гайка ( не на контра-гайката) и много изминати километри на 300 метрова отсечка (навъртях около 40 км само на това място за да достигна до правилната настройка) и накрая успях да си възстановя колата в моментите преди първоначалното и "безобидно" ходене до сервиза за смяна на консумативите.
Един съвет от мен колеги , не се впускайте изведнъж да ходите по сервизи за даден проблем , споделете първо , потърсете в интернет , и ако са Ви изчерпани всички варианти , чак тогава тръгнете по т.нар."МАЙСТОРИ". Преди да оправя моя проблем с колата прочетох и чужди сайтове , където хора са сменили - турбо,VCV клапаните, датчици за налягането кум турбината, сензори и какво ли още не и проблема си е останал!!! Винаги интереса ще клати феса ! или пък "Няма вечни приятели има вечни интереси" ! Така че не се доверявайте на майстори и по възможност им висете на главите!!!
