Проблем с VSC
Публикувано на: 08 Авг 2014 01:00
Привет колеги,
Имам следния проблем - много често във завой VSC-то ми изключва "газта" и понякога дори ми набива спирачка. Изключването на горивоподаването не е толкова стряскащо, като внезапно задействана спирачка, но е доста неприятно при изкачване или при изпреварване в завой на магистрала. Случвало се е дори при завой на магистрала в участъци без ограничения, като карам със скорост под 100 км/ч.
Предполагам, че проблемът се дължи на разбитите тампони на кормилната рейка (диагностицирано в сервиз), което води до увеличен луфт във волана, поради които вече няма строго съответствие между положениеята на волана и колелата. Т.е. ECU-то отчита по-остър завой, отколкото е в действителност. Тъй като тампоните не се предлагат от Тойота отделно, а само заедно с цялата рейка (предполагам това е бил един от аргументите на предишния собственик да продаде иначе много запазения автомобил), ще ми трябва известно време, докато се реши въпроса с тях, т.е. докато ми ги доставят.
Моят въпрос е: някой може ли да подскаже лесен и неинвазивен начин да изключа VSC-то, докато оправя тампоните? Колата е Avensis Verso 2004 D-4D. Ще съм благодарен за всякакви съвети, защото тръпна на всеки ляв (или десен, според настроението на рейката) завой на извънградско, а въобще не карам спортно.
Имам следния проблем - много често във завой VSC-то ми изключва "газта" и понякога дори ми набива спирачка. Изключването на горивоподаването не е толкова стряскащо, като внезапно задействана спирачка, но е доста неприятно при изкачване или при изпреварване в завой на магистрала. Случвало се е дори при завой на магистрала в участъци без ограничения, като карам със скорост под 100 км/ч.
Предполагам, че проблемът се дължи на разбитите тампони на кормилната рейка (диагностицирано в сервиз), което води до увеличен луфт във волана, поради които вече няма строго съответствие между положениеята на волана и колелата. Т.е. ECU-то отчита по-остър завой, отколкото е в действителност. Тъй като тампоните не се предлагат от Тойота отделно, а само заедно с цялата рейка (предполагам това е бил един от аргументите на предишния собственик да продаде иначе много запазения автомобил), ще ми трябва известно време, докато се реши въпроса с тях, т.е. докато ми ги доставят.
Моят въпрос е: някой може ли да подскаже лесен и неинвазивен начин да изключа VSC-то, докато оправя тампоните? Колата е Avensis Verso 2004 D-4D. Ще съм благодарен за всякакви съвети, защото тръпна на всеки ляв (или десен, според настроението на рейката) завой на извънградско, а въобще не карам спортно.