Страница 1 от 2
Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 31 Юли 2014 22:00
от vodafon
Някой може ли да каже дали ще се случи без преправяне подобна смяна .
Пояснявам че заглавието е малко конспиративно:
Имам Ярис 2006 1,4 д4д със 5 степенна кутия но реве за 6-та. Влезнала ми е мухата за кутия от Ярис 2012 - 6 степенна за подмяна.
Дразни ме като е с 135/140 на 3 хил оборота , искам да е на 160-170 с 3000 .
Айде има ли компетенции...
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 31 Юли 2014 22:16
от TATI
Искаш, ама няма.
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 31 Юли 2014 22:22
от vodafon
TATI написа:Искаш, ама няма.
Малко повече инфо, ако е сериозно твърдението ти.
В смисъл - не става заради разлика в тампоните на СК или опашката или нещо друго /бъ ли му мамата кво има там/
Щото ми звучи като "тате ще ми купи колело ама друг път"
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 08:39
от TATI
Кожух, тампони, полуоси, съединител, захващане и т.н., просто няма как да вкараш 6 степенна кутия.
Тук:
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota можеш да си провериш разликите между частите.
Прекалено скъпа инвестиция с неясен край. Ако толкова държиш да имаш 6 скорости, продаваш тази и си купуваш друга с 6 скорости, но пак няма да си с 3000 оборота на мечтаната скорост, а много под нея.
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 10:52
от boteto
Ако успее да монтира 1AD-FTV с 6 степенна кутия, ще хвърчи с 170 на 3000 оборота

Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 14:20
от vodafon
TATI написа:Кожух, тампони, полуоси, съединител, захващане и т.н., просто няма как да вкараш 6 степенна кутия.
Тук:
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/toyota можеш да си провериш разликите между частите.
Прекалено скъпа инвестиция с неясен край. Ако толкова държиш да имаш 6 скорости, продаваш тази и си купуваш друга с 6 скорости, но пак няма да си с 3000 оборота на мечтаната скорост, а много под нея.
Т.Е. да разбирам че Ярис 2012 година със 1.4 д4д и 6 степенна кутия има различен съединител, полуоски и т.н в сравнение с Ярис 1.4 д4д 2006 ?
Не че нещо ама в този сайт сякаш в сравнение на изброените части няма много разлика м/у двата модела
Един и същ мотор/блок пък да има различни варианти на захващане на трансмисиите ...
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 14:23
от vodafon
boteto написа:Ако успее да монтира 1AD-FTV с 6 степенна кутия, ще хвърчи с 170 на 3000 оборота

Четеш ли преди да пишеш ?
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 14:48
от stivi
Не само в този форум, но и в други ,подобни теми в над 95% от случаите завършват с мнение че е по-рентабилно да смениш колата отколкото кутията

Пък и те тези коли са си градски въшки и не виждам за какво и е шеста скорост,но ако си ентусиаст с много свободно време и пари за харчене няма невъзможни неща

Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 16:55
от boteto
Както колегата "TATI" каза, дори да успееш да монтираш 6 степенната кутия от новия Ярис, най-вероятно пак няма да успееш да постигнеш целта 160-170 на 3000 оборота. Тази кутия със сигурност е с различни предавателни числа от кутията за двулитровия дизел и мисля, че оборотите при тази скорост ще са повече от 3000. Возил ли си се в такъв Ярис със 170? При колко оборота е на тази скорост ?
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 19:10
от vodafon
boteto написа:Както колегата "TATI" каза, дори да успееш да монтираш 6 степенната кутия от новия Ярис, най-вероятно пак няма да успееш да постигнеш целта 160-170 на 3000 оборота. Тази кутия със сигурност е с различни предавателни числа от кутията за двулитровия дизел и мисля, че оборотите при тази скорост ще са повече от 3000. Возил ли си се в такъв Ярис със 170? При колко оборота е на тази скорост ?
Да речем че съм се возил/управлявал автомобил с подобни параметри на ск. кутия и диференциал който на 3000 об. си поддържа 180 по километраж.
Всъщност кво ви бърка вас "дали ще се возя със 160-170";"дали ще давам пари" и прочие не-към темата наклони.
Ако не разполагате с някаква конкретна и коректна информация по добре не си хабете клавиатурата.
Въпроса ми в първия пост е ясен - има ли някой инфо за подобна трансплантация , не дали да сменям типа двг или спор с колко ще върви на 3000 об. или на мечо пух изводите "да да ама не, щото така".
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 19:15
от vodafon
stivi написа:Не само в този форум, но и в други ,подобни теми в над 95% от случаите завършват с мнение че е по-рентабилно да смениш колата отколкото кутията

Пък и те тези коли са си градски въшки и не виждам за какво и е шеста скорост,но ако си ентусиаст с много свободно време и пари за харчене няма невъзможни неща

Знаеш ли колко автомобила има /като марка и модел/ които на един модел , с един и същ двг, монтират няколко вида ск - 5;6 и свт ?
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 01 Авг 2014 21:55
от мехаННика
Гледай сега Vodafon, за да стане твоята работа има два начина. Първия е да има някой бая печен който е правил успешно това което питаш и да е готов да ти го даде безплатно. Аз лично много се съмнявам. Втория е да се подсигуриш с време и пари както те посъветваха по горе и да почваш. О, и с фотоапарат за да снимаш за форума. Аз не мога да ти кажа нищо определено по въпроса при все че скачам в тоя цирк повече от 13 год. Скоро правих едно MR2 от 5 на 6 скорости ама още нямам feedback дали работи правилно, може би не са го сглобили още. Само разходките ми до стругаря са към 100 км. Ти си преценявай колко са ти възможностите и познанията. И парите за харчене. Успех
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 02 Авг 2014 09:47
от wscientist
Vodafon,
Аз карам Yaris с 6 предавки, но бензинов. Не мисля, че ще постигнеш това, което искаш. 6-степенната предавателна кутия е с много близки предавателни числа на предавките (относително "къси" са) и предавателното число на 6-та предавка е може би много близко до това на 5-тата предавка в 5-степенната кутия. За справка, предавателното число на последната предавка в кутиите по принцип е 1-ца или по-малко, но не пада под 0.8. Това ти го казвам, защото съм правил конструктивни изчисления на автомобили и съм наясно с методиката за определяне на предавателните числа в цялата ходова част.
При мен 6-та предавка я ползвам от 80км/ч нагоре... Цялата идея на тези 6-степенни предавателни кутии е икономия на гориво, като се държи двигателя в определен диапазон на оборотите, респективно въртящия момент при движение в градски условия. Затова и новите Yaris-и имат и индикатори за превключване на предавките.
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 02 Авг 2014 10:00
от мехаННика
Scientist, при Селиката 6та е с пр число 0,725 но какво ще се получи като добавиш и предавателното число на диференциала в момента не мога да кажа. Още повече че Селиката е 143кс а тук става дума за 90 коньов дизел. Дори и да му сложиш бърза кутия ако не му стига мощност и почне да грее? Яриса има само лампа-студен и лампа-прегрял, та не може и да следиш температурата нормално. Не може хептен без Science biggrin.gif
Re: Смяна на СК на Ярис 2006 1,4 д4д със 6 степенна
Публикувано на: 02 Авг 2014 11:57
от vodafon
мехаННика написа:Scientist, при Селиката 6та е с пр число 0,725 но какво ще се получи като добавиш и предавателното число на диференциала в момента не мога да кажа. Още повече че Селиката е 143кс а тук става дума за 90 коньов дизел. Дори и да му сложиш бърза кутия ако не му стига мощност и почне да грее? Яриса има само лампа-студен и лампа-прегрял, та не може и да следиш температурата нормално. Не може хептен без Science biggrin.gif
При Селиката основната сила идва след 3500 об. и нормално да идват по къси, Нютонметрите /тягата/ и са чувствително по малко от на малкия дизел.
При Ярис 1,3 бензин пр. число е 0,70/1 силата му идва след 3000 об.
http://www.carinf.com/bg/dd30423012.html
При 1.4 д4д можеш да караш нормално от 1800 нагоре като 6-степенната е с предавателно число 0,625/1. Реално с Яриса д4д, при 6-степенна кутия с 2000 оборота си на 110-115 което поражда около 165-170 при 3000 оборота.
Т.е. мислите в посока дали ще грее или не са излишни. Пак казвам - същия мотор го има с 6-степенна кутия на същия модел ... и не грее.
Оттам си мисля че вероятноста да стане с инвестиция от покупка на една 6-степенна кутия от дизелов ярис и смяната и е доста над 50% .