Страница 1 от 2

На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.с.

Публикувано на: 19 Юли 2014 22:04
от todorovv
Колеги, здравейте, имам нужда от ваша помощ.
На скоро имах инцидент с авенсиса ми (2001, дизел, 110к.с.) вследствие на което се спука интеркулера (имаше удар в лявата част
на бронята).
Колата вървеше много слабо, ускоряваше много бавно, което е нормално при един спукан интеркулер.
Сменихме го. Колата определено живна, но ми струва, че преди това е имала повече ряз.
Сега се ускорява нормално, но не се усеща това рязкото дръпване при достигане на определено
ниво обороти, при които турбото почва да се усеща най-много.
Въпросът ми е към тези, които имат същия модел авенсис, при достигане на колко обороти се усеща
работата на турбината.
По мои спомени това трябва да се случва на 2000 оборота, но може би греша.
Другото, което забелязах, че колата рязко губи мощност като изкачвам баир, когато съм на 5-та.
Мъча я на 4-та. Багажника е станал черен от сажди. Махнах катализатора - няма подобрение.
Прегледах всичките тръби към турбото, интеркулера - видимо нямо спукано никъде.
Някакви идеи? За диагностика на турбо ли съм?..
...или аз си въобразявам проблема.. ermm.gif

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 10:44
от ffsolutions
Здравей, колега. Аз карам авенсиса модел от 2003 и при мен турбото започва да се усеща на 1800-2000 оборота. Мисля, че при теб трябва да е в същия диапазон, както и ти казваш. Не съм много запознат технически къде можеш да погледнеш, но пък никога не е лоша идея да опиташ с една добавка, за да видиш дали няма да се подобрят нещата, сложи добавка и направи едно 40-60 минутно каране по магистралата поне със 120. Може би ще имаш подобрение. :thumbsup:
Но нека по-компетентните колеги да кажат какво мислят. А ти наистина си помисли добре дали просто не се филмираш. Съзнанието е голяма работа, нали знаеш. smile.gif

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 12:02
от todorovv
Слагах добавки, зареждах от по скъпия дизел - няма съществена промяна.
ffsolutions - може ли някой ден да дойда при теб (или да се видим някъде) за да подкараш колата ми и
да кажеш дали има голяма разлика във вървенето спрямо твоята?

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 13:52
от slowtraveler
Колега, защо не измерите какво налягане има в смукателния колектор (не знам дали на този модел този параметър се чете от ОБД, но е напълно възможно да може да се прочете с тъпичък донгъл)...
Друго което си мисля - когато е имало въздействия върху системата да не би нещо да е променено в информацията, която подават датчиците.
Много черен пушек обикновено е знак за преобогатена смес (повече гориво, или по-малко въздух)...
Т.е. - трябва да се види налягането (да не би отнякъде да изпуска въздух - съединение, въздушен клапан или интеркулер). Ако е ОК - датчиците на налягането (да не би да показват, че налягането е по-високо отколкото е). Не знам дали има дебитомер - ако има, то може да се види и той... И ако въздуха е ОК - да се гледа горивото..

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 16:17
от todorovv
slowtraveler написа:Колега, защо не измерите какво налягане има в смукателния колектор (не знам дали на този модел този параметър се чете от ОБД, но е напълно възможно да може да се прочете с тъпичък донгъл)...
Друго което си мисля - когато е имало въздействия върху системата да не би нещо да е променено в информацията, която подават датчиците.
Много черен пушек обикновено е знак за преобогатена смес (повече гориво, или по-малко въздух)...
Т.е. - трябва да се види налягането (да не би отнякъде да изпуска въздух - съединение, въздушен клапан или интеркулер). Ако е ОК - датчиците на налягането (да не би да показват, че налягането е по-високо отколкото е). Не знам дали има дебитомер - ако има, то може да се види и той... И ако въздуха е ОК - да се гледа горивото..
slowtraveler, за съжъление подобна диагностика самостоятелно не мога да направя.
Ходих в Питстоп - те ми отвърнаха - колата не върви, сигурно проблема е с турбото.
Но това е обширен отговор. По детална диагностика не могат да направят.
Бях при Дидо в Захарна фабрика - той пък ми каза че колата така си върви по дефолт.

Имаш ли идея за сервиз в София, където биха могли да диагностицират проблема по описания
от теб начин? Той ми се вижда логичен.

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 16:59
от slowtraveler
Не, нямам идея (освен ТМ-АУТО)... И не съм 100% сигурен дали двоя дизелак праща тази информация на ЕКУ-то (за да се прочете през ОБД), но предполагам, че все има някой колега в София, който да може да я включи в компютър и да се прочете дали вдига достатъчно налягане и т.н.

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 17:40
от memorex
todorovv написа:Колеги, здравейте, имам нужда от ваша помощ.
На скоро имах инцидент с авенсиса ми (2001, дизел, 110к.с.) вследствие на което се спука интеркулера (имаше удар в лявата част
на бронята).
Колата вървеше много слабо, ускоряваше много бавно, което е нормално при един спукан интеркулер.
Сменихме го. Колата определено живна, но ми струва, че преди това е имала повече ряз.
Сега се ускорява нормално, но не се усеща това рязкото дръпване при достигане на определено
ниво обороти, при които турбото почва да се усеща най-много.
Въпросът ми е към тези, които имат същия модел авенсис, при достигане на колко обороти се усеща
работата на турбината.
По мои спомени това трябва да се случва на 2000 оборота, но може би греша.
Другото, което забелязах, че колата рязко губи мощност като изкачвам баир, когато съм на 5-та.
Мъча я на 4-та. Багажника е станал черен от сажди. Махнах катализатора - няма подобрение.
Прегледах всичките тръби към турбото, интеркулера - видимо нямо спукано никъде.
Някакви идеи? За диагностика на турбо ли съм?..
...или аз си въобразявам проблема.. ermm.gif
Проверка и почистване на дебитомера и датчика за налягането на въздуха(boost pressure sensor).Ако някой от тези не дава точен сигнал няма да достига въздух за правилно изгаряне на горивото и от там черния пушек.Малките маркучета свързващи датчици на въздушна магистрала ги разкачи и ги продухай.Като се е пръснал въздушния охладител може течност да е отишла навсякъде датчиците за въздуха.Актуатора на турбината също може да се провери как сработва на диагностика,също ако е вакуумен и маркучето към него.

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 18:34
от todorovv
Дебитомера също е почистен.
Останалите датчици не.
Смятате ли че сервиза ТМ АУТО е подходящо решение за подобен вид диагностика.
Чувал съм само отрицателни мнения за тях.

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 20:12
от Kiki
todorovv написа: Смятате ли че сервиза ТМ АУТО е подходящо решение за подобен вид диагностика.
Чувал съм само отрицателни мнения за тях.
Не знам какво си чуваб за ТМ Ауто, но знам, че там има специалисти и техника с която могат да ти отстранят проблева, ако има такъв.

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 20 Юли 2014 21:22
от ffsolutions
Не е лоша идея поне диагностика да се направи там. Вече кажат ли къде е проблемът, може да се отремонтира където си реши човек. :thumbsup:

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 21 Юли 2014 15:10
от todorovv
Благодаря за съветите ви. Запазих си час за следващия вторник. Ще пиша какво са ми казали.
Днес между другото, засякох ускорение до 100, отне ми 23- 24сек, вместо заявените 12.

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 23 Юли 2014 14:09
от DJANO
Свали новия кулър и го занеси някъде да го надуят под налягане във вана да се види дали не изпуска когато го надуе турбината. Обикновено това може да се направи в сервизите където се занимават с цилиндрови глави. Успех. Щом преди е вървяла колата, а след това е спряла там търси проблема. Не може изведнъж след това събитие да се прецака нещо друго.

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 24 Юли 2014 22:53
от stivi
Щом проблема се е проявил след ремонт 100% причината е в човека дето го е правил или частите които са сложени ! Такива съвпадения точно когато направиш едно да се развали друго...няма :thumbsup: Някъде нещо не е така както е било преди това !

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 30 Юли 2014 12:18
от todorovv
Привет на всички,

Днес си взех колата от ТМ ауто.
Поставената диагноза е разтоварващия клапан на турбината или катализатора, който е веднага след турбината.
Серивзния инженер дойде да ми обясни какво е правил. Каза че му отне почти цял ден за диагностика.
Беше много учтив човек. Показа ми принтирани показатели и обясни че турбината не прави необходимото
налягане. Вместо 190Kpa на 2000об тя прави 120 на 3000 и нещо оборота.
Смъквал е клапана който управлява турбината (клапан вакуум турбина), пробвал без него, чистил го е,
няма значително подобрение. Провери всички връзки и интеркулера - всичко било наред.
Още допълнително обясни някои неща, които не съм ги запомнил.
Също така е проверил турбината, дали не е разбита. Каза че си е наред, няма луфтове.
Проблема според него е в разтоварващия клапанм не бил уплътнявал добре.
Може да се е задръстило или да е напукано самото тяло.

Някой може ли да ми посъветва сервиз за профилактика и поправка на турбини в София.
Интересува ме сервиз, където биха могли да смъкнат турбината и да я проверят и да я монтират
обратно. Благодаря!

Re: На колко оборота се усеща турбината - Авенсис D4 D 110к.

Публикувано на: 08 Авг 2014 12:41
от diesel_power
Когато си я карал със спукан кулер се е задръстил катализатори.