Страница 1 от 1
Проблем с първа степен на перката на радиатора на АвенсисТ25
Публикувано на: 04 Юли 2014 23:20
от steich
Мисля че имам проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенсис-а от подписа. Тези дни когато е на климатроник и когато температурата е около границата на нагласената, перката ту се включва на максимална степен ( така си мисля ), ту спира. Съответно оборотите на празен ход при това натоварване при вкл./изкл. играят от нормални 800 до +/- 200 и е доста дразнещо. Гледах по схема че трябва да има едно нискоомно съпротивление за тази първа степен но не го намирам ... някъде около акумулатора но не виждам такова. Рових в 2-3 диагностики но не намерих някакъв начин за тест на 1-ва и 2-ра степен ... не намерих. Някаква идея как да ги тествам поотделно ? При вас така ли е ? Мисля си че перката трябва да превключва между двете степени без да гасне. Всяка помощ и насока предполагам ще ми е от полза.
Поздрави.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 05 Юли 2014 08:25
от TATI
Няма никакъв проблем, така си е - включва, изключва, особено когато си на празен ход.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 05 Юли 2014 09:52
от slowtraveler
Оборотите играят не заради вентилатора, а заради това, че в същия момент се включва компресора на климатика, който 'смуче' едни 2-3 к.с. и за да компенсира това ЕКУ-то увеличава оборотите на ДВГ с около 100-150об/мин......
В същия момент възниква и нуждата от активно охлаждане на кондензатора на климатика, затова ЕКУ-то подава сигнал за включване на вентилатора..
Така, че - спокойно

Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 05 Юли 2014 10:39
от lederman
Ако се включва много често, трябва да се почисти радиатора на климатика.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 02:26
от steich
TATI написа:Няма никакъв проблем, така си е - включва, изключва, особено когато си на празен ход.
Не е точно така. Не е нормално да включва 2-ра степен директно и след това да изключва.
При всички автомобили с 1 перка със степени, бавната степен минава през нискоомен мощен резистор.
Повечето имат и термо защита и тя спъва работата.

- 3.JPG (38.67 KiB) Преглеждано 2521 пъти
Схемно FAN Relay 2 управлява масата към перката, която в единия случай минава през Radiator FAN Resistor и реално дава бавната степен, в другия случай минава директно и дава максималната. Извода е че при мен или едната верига на релето не работи, или е заминало съпротивлението което изглежда така

- 1.JPG (137.65 KiB) Преглеждано 2521 пъти

- 2.JPG (100.16 KiB) Преглеждано 2521 пъти
Остава да намеря време да открия къде е скрит този резистор.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 15:43
от steich
Малко развитие по темата от днес.
Най лесния начин за проверка на съпротивлението без да го търся къде е, е да се замери между 4 и 5 пин на реле 2 т.е. трябва да е около 1.3 ома.
При мен се оказа че е наред, релето също.
Сутрин при по студено време и включен климатик забелязах, че перката тръгва на 1-ва степен ... значи работи.
През деня обаче няма първа ... директно се прескача и тръгва 2-ра-спира-2-ра-спира ... малко тъпо вместо да е 1-ва-2-ра-1-ва-2-ра и т.н. ... или така е замислено или имам някакъв проблем и това което управлява перките прескача 1-ва степен.
п.п .. оставя да направя някакво измиване на радиаторите както колегата lederman каза ... дано да има подобрение.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 18:52
от TATI
А най-лесно е ако си с климатроник, да си пуснеш една диагностика на климатика и той ще ти каже, ако има някакъв проблем. Работа за 2 минути. Предполагам, че и ръчния климатик има как да се пусне в тестов режим.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 19:36
от iovkito
Добре де , каква е причината да се ровиш по колата , да измерваш съпротивления и да тестваш релета , когато ти казаха , че тази перка работи точно така и е нормално? Аз го определям като мазохизъм. Пусне ли се компресорът и оборотите вдигнат ли се от 800 на 1000 , перката си върти на 2-ра скорост , ако има нужда да се пусне .
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 19:57
от steich
Проблема е че на празен ход при това включване-изключване оборотите играят от 600 до 1000 при нормални 800 и е доста дразнещо. Според мен не е нормално а ако е замислено така ... това е поредното инженерно творение след 1ZZ-FE двигателите. Климатроника има опция за вкарване в тестов режим с комбинация от копчета, но не изписва никаква грешка. Проблема може да в конкретен модул/радиатор, който съответно го кара да работи в такъв режим. Миналата година направих обслужване на климатика с проверка на системата и допълване на фреон.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 20:16
от biro
steich написа:Проблема е че на празен ход при това включване-изключване оборотите играят от 600 до 1000 при нормални 800 и е доста дразнещо. Според мен не е нормално а ако е замислено така ... това е поредното инженерно творение след 1ZZ-FE двигателите. Климатроника има опция за вкарване в тестов режим с комбинация от копчета, но не изписва никаква грешка. Проблема може да в конкретен модул/радиатор, който съответно го кара да работи в такъв режим. Миналата година направих обслужване на климатика с проверка на системата и допълване на фреон.
Как се вкарва в тестов режим климатроника? Моя щом стартира се чува силен шум от перките, предполагам на това казвате втора степен.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 22:06
от steich
Self Diagnosis процедурата я има описана в Autodata ... малко е дълга за обяснение или преписване а и не позволява копиране.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 10 Авг 2014 22:41
от TATI
AUTO + DEFROST и влизаш в режим четене на компютъра на климатроника. На дисплея се изписват грешките, ако има такива. Ако няма, изписва 00.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 17 Авг 2014 01:43
от baba_metca
Автоматично първа степен на вентилатора ми се е пускала само зимата, когато навън е много студено и колата започва да загрява. Това е. И то като позагрее, веднага качва степените, но после не връща на първа. Лятото никога не се пуска първа степен автоматично. Винаги седи на 2-ра когато си достигне определената температура или температурите са гранични, дори когато обърне от студено на топло, пак си седи на 2-ра. А това ми се случва често тези дни, защото като ми е настроен на 26 градуса с пуснат клиамтик си духа студено и като ида на по-високо място (например минавам през връх Шипка) там си е по-студено и веднага обръща да духа топло, та чак пуска да духа на краката. Степента обаче си е пак 2-ра. Не забравяй, че Авнсиса си е голям автомобил, с голям вътрешен обем и реално за да достигне въздух до отзад трябва да е най-малко на 2-ра степен. Т.е. автомата е направен на всички да е максимално комфортно. Да не говорим за комби версията, където обема е още по-голям, защото едва ли има разлика в модулите при комби и седан.
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 17 Авг 2014 08:09
от biro
Бабо мецо, тук говорим за степените на външните вентилатори дето са зад радиатора.
Колега tati на кое викаш DEFROST?
Re: Проблем с първа степен на перката на радиатора на Авенси
Публикувано на: 17 Авг 2014 08:39
от TATI
Оп, сори, ама съм спал като съм го писал. АУТО + бутона за рециркулация