Страница 1 от 6
Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 05:29
от mvm
Колеги, здравейте!
Прочетох всички теми относно разход на маслото и съм изумен от ситуацията в която съм.
Наскоро закупих Тойота Авенсис 1.8 vvt-i, 129кс 2003 с двигател 1zz-fe. Ако повечето колеги си мислят,че разход на масло от 1лтр/1000км е много направо са щастливци. Моята изхарчи 4лтр за 1000км, без дим , без намалена компресия, без течове, без разход на антифриз, без димни завеси и то при каране в границите на 2-2500 оборота.Направи ми впечатление,че при изгасен двигател когато се развие капачката за маслото излиза сивкав дим, както и от щеката.Ауспухът е леко черен и мазен.
Прочетох коментарите на други колеги относно КПД-то от смяна на вискозитета на маслата и реших, че няма смисъл да пробвам.
Майсторът, при когото закарах колата след като послуша работата на двигателя и чу от какво се оплаквам окончателно изрази мнение,че друго освен смяна на сегменти, гумички , шлайфане на глава, смяна на гарнитури и т.н. няма да помогне и всякакъв ремонт изключващ последно изборените бъдещи смени е безсмислен.
Наистина темата е много разисквана и тъй като не разполагам със средства колата да бъде ремонтирана в оторизиран сервиз, ви моля да споделите за що годе добри сервизи с отговорни маистори, които могат да предложат ремонт на разумни цени в София!
Благодаря ви!
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 06:18
от Standart
Не го прави кози двигател, просто го смени Не влизай във филми,ще излезе по-скъпо откъм време и нерви. Минах по този път и знам. Намери ударена кола и си вземи направо двигател. Неотварян и по възможност да не е италиански. Не си гледал достатъчно като си я купил, но сега има оправия с малко повечко пари. И гледай двигателя да има документи за регистрация в КАТ. Това е от мен и успех. Аз предпочетох да не ремонтинам. Нито знам на какъм майстор ще попадна, нито мога да заложа, че след това нещата ще са наред.
Нямам представа откъде си, мога да помогна примрно. Патилото е много важно

Ин не се шашкай, това което се решава с пари не еп проблем Истинските проблеми са други.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 06:23
от mvm
Колега, за каква сума пари успяхте да смените двигателя и колко Ви взеха за монтажа?
Когато закупих колата не очаквах да бъдe цвете предвид годините , но резултата ме втрещи.
Надявам се да има положителен завършек ситуацията.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 06:29
от Standart
При мен за моята кола бяха от 750 до 1500. Можеш да намериш хубав от 800 натам. Неотварян. Но товя пак казвам е за моята кола.. За работа още от 200 до 500 зависи от майсторите... Ще смениш масла, филтър, водна помпа и можше да излезе още нещо. ако не си сменявал добре, ако не отново ще се наложи.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 09:16
от мехаННика
За толкова ще си направиш и твоя без разправиите по пререгистрацията. Ако не попаднеш на двигател от нова кола с известна история риска си е реален.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 09:49
от sha4ev
Така като чета,виждам,че си прежалил двигателя.Пробвай с някоя добавка.Чел съм,че руските не били лоши.Поне не е чак толкова скъпа инвестиция.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 11:02
от slowtraveler
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 12:11
от paco_escobar
mvm написа:Колеги, здравейте!
Прочетох всички теми относно разход на маслото и съм изумен от ситуацията в която съм.
Наскоро закупих Тойота Авенсис 1.8 vvt-i, 129кс 2003 с двигател 1zz-fe. Ако повечето колеги си мислят,че разход на масло от 1лтр/1000км е много направо са щастливци. Моята изхарчи 4лтр за 1000км, без дим , без намалена компресия, без течове, без разход на антифриз, без димни завеси и то при каране в границите на 2-2500 оборота.Направи ми впечатление,че при изгасен двигател когато се развие капачката за маслото излиза сивкав дим, както и от щеката.Ауспухът е леко черен и мазен.
Прочетох коментарите на други колеги относно КПД-то от смяна на вискозитета на маслата и реших, че няма смисъл да пробвам.
Майсторът, при когото закарах колата след като послуша работата на двигателя и чу от какво се оплаквам окончателно изрази мнение,че друго освен смяна на сегменти, гумички , шлайфане на глава, смяна на гарнитури и т.н. няма да помогне и всякакъв ремонт изключващ последно изборените бъдещи смени е безсмислен.
Наистина темата е много разисквана и тъй като не разполагам със средства колата да бъде ремонтирана в оторизиран сервиз, ви моля да споделите за що годе добри сервизи с отговорни маистори, които могат да предложат ремонт на разумни цени в София!
Благодаря ви!
При разход на масло компресията е завишена, при мен беше 16!Ако мотора е ок е 13(4-ефе).,защото се износват не компресионните а маслосъбирателните сегменти.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 17:32
от PESHO OT MARS
Как ги изхаби тези литри? на дълго каране или в градски условия?
Има шанс и след всички описани операции от теб мотора пак да си харчи масло, моите хора са правили на един такъв всичко описано от теб и резултата е отново за 1000-1500 км. остава без масло по пръчката на маслото. Но го прави само и единствено на дълъг път като "влезе" в обороти. В града не е горяла масло ама хич.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 20:22
от mvm
Здравейте,колеги!
При каране в градът хаби доста по-малко, но при излизане извънградско започва да потъва някъде.
Големият разход на масло се проявява в направо стряскащи граници.Извънградско не карам с повче от 100-130, а оборотомера показва около 2500-2700 оборота.
В града карам спокойно.Сутрин след запалване няма синкав дим. Чел съм коментарите на колеги,че след подобни ремонти наистина нищо не е сигурно въпреки,че майсторът ми гарантира 100хил км без проблеми след ремонта.Разходът е толкова голям,че на практика няма как да сменя само гумички и да чакам резултат(има колеги които предпочитат да тръгнат от най-евтиният ремонт и ако не помогне да минат на по-сериозният такъв, но при мен случаят е брутален).Остана още една опция да погледнат на канал долната част на двигателя и да се види дали гарнитурата не е сериозно нарушена.4лтр/1000км е ужасно много.Едва ли има катализатор който да прикрие подобна ситуация. Наистина при положение,че ги харчи трябва да е димна завеса зад мен при движение и не само.Но пък от друга страна няма капки от масло сутрин след като преместя колата от паркомястото, не тече следователно.Попитах за стойноста на двигателите на ударени такива модели и цените са около 1500лв. Истината е,че няма гаранция независимо дали е била регистрирана в КАТ преди това.Работата на двигателя като шум ми се вижда нормална. Сутрин оборотомера се покачва до 1500 оборота за около 3 мин след което пада на 900.Интересното е ,че маслото пада , а лампичката не свети , което ме държи в напрежение и спирах на всеки 250км за да забележа чувствителният спад и съответно да реагирам.Оставял съм я за 20 мин на изгасен мотор за да може маслото да бъде отчетено в най-възможни граници и да си направя акуратен анализ за разхода.Разходът на автомобилът на безнин не е повишен-среден разход 6лтр, в градът около 8,5.Освен индикаторът за маслото при положение,че извън градът стремглаво намалява , няма и разлика в индикаторът за температура.След като загрее си остава постоянен независимо колко е кол на маслото по щека.Маслото почернява-като катран е. Карам с 10w40. Не мисля,че има подобрители които да ми помогнат-тънкият филм който формират за да оберат луфта не може да спре 4литра да изчезнат. Вероятно помага при разход около 500мл за да стане на около 100мл незабележим при 1000км, но не и в моят случай.При това положение, в което съм няма как да карам на друго масло освен на Лукойил 10w40 предвид цената и разходът.Знам,че има добавки за стари двигатели с които се кара около 200км преди смяна на маслото и има някаква дори и малка възможност да се освободят сегментитеи да премахнат нагарите и да се повлияе ситуацията положително.Чудно ми е как подобен продукт може да освободи сегментите(маслените), но преди големият ремонт , явно нямам никакви останали опции освен налудначавите експерименти с подобна добавка.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 22:09
от iovkito
Нямаш ли датчик за ниско ниво на маслото? По принцип на картера има такъв и при намаляване на количеството в картера , би трябвало да ти светне една жълта лампа на таблото. Наистина не е приятно да се спира по средата на пътя и да се чака по 20 минути , поне като ти светне лампата ще си спокоен , че наистина няма масло в картера.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 22:28
от sha4ev
Чудно ми е как подобен продукт може да освободи сегментите(маслените), но преди големият ремонт , явно нямам никакви останали опции освен налудначавите експерименти с подобна добавка.
Колега беше писал за една добавка,която трябва да се поръчва от Щатите,но не помня темата в която я спомена,а името на Фирмата е SEA FOAM.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 03 Юли 2014 23:02
от mvm
Благодаря ви , колеги!
Ще пробвам с добавки за миене за 200км и след това ще пиша за резултата.
Не очаквам да спре разходът на масло, но поне да намали. В градът не съм притеснен разходът би бил около 700мл/1000км ( спомянм си,че на едно от засичането след 480км беше между мин и макс на щеката, но говоря за градът.), но изън него трябва да имам една туба.
Лека вечер, колеги.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 04 Юли 2014 07:53
от PESHO OT MARS
Значи все пак съм прав че основно проблема е в извънградското каране в обороти (не високи а просто с установен режим).
Като цяло може да ползваш един стар социалистически трик ако мислиш че са спекли маслосъбирателните сегменти. Отивате в сервиза качваш колата на подемника (това се случва вечерта) и пълниш цилиндрите с нафта (дизел) през свещите. На другата сутрин проверявате дали всичката нафта е изтекла и може още веднъж да сипете и за няколко часа да оставиш колата. Следва източване на маслото с нафтата от картера смята маслен филтър и наливане на ново масло. Колата разбираемо не се пали от започване на процедурата до наливането на новото масло.
Не знам колко ще има ефект но според мен логиката в него е доста по-сериозна от всичкото добавки дето ги продават и не струва много експеримента. Само отнема малко време.
Ако не се лъжа обаче при сервизната акция в Тойота се подменят и други възли а не само маслосъбирателните сегменти, това говори за по-голям проблем от просто едни сегменти.
Re: Не какво да е, но разход на масло...отново Авенсис!
Публикувано на: 04 Юли 2014 08:13
от ufer
Подкрепям колегата със социалистическия метод с нафтата, но аз бих предложил по-добре с газ за горене. Тя е по-летлива и има по-голяма способност да прониква на тесни места. Правил съм го този номер и понякога помага. Няма гаранция, но пък и не е нужно да ходиш в сервиз, а при някой приятел с гараж или двор. С газ за горене на времето проверяхме притриването на клапаните - протекат ли, притриването продължава. По принцип може и с нафта, но лично за мен газта е по-добра или опитай и с двете - няколко пъти (2-3 дена: наливаш непрекъснато). Отделно на това бих я подгонил малко колата по магистралата на много високи обороти, възможно е спекли сегменти да се освободят, пък и иначе за мотора е добре да се "издухва" отвреме навреме с максимално здравословни високи обороти. Всичко това не струва много пари.