Страница 1 от 1
Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Публикувано на: 30 Юни 2014 16:09
от alioshev
Здравейте, колеги
В последно време много разглеждам за въпросния модел. Много ми харесва и си мисля, че точно това ще е следващата ми кола. Интересува ме всичко свързано с въпросния модел и двигател. Надежден ли е? Има ли някакви проблеми с него? Как е като обслужване, като разход? Добър избор ли е според вас точно този модел с този двигател? Всички мнения и разяснения ще ми бъдат много полезни. Каква според вас е нормалната цена на такава кола? Трудно ли се намират части за нея, прекалено ли е скъпа за поддръжка?
Благодаря Ви предварително!
Поздрави,
Иван
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Публикувано на: 02 Юли 2014 21:10
от alioshev
Някой? Нещо?
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Публикувано на: 04 Юли 2014 00:58
от Bass_Man
Писано е доста за тези коли и двигател конкретно! Разтърси се из форума. Като цяло колата е супер но има проблем с двигателя който може да е решен може и да не е и тогава ще имаш скъпи ремонти. Ако не си съвсем наясно с историята на колата не бих ти препоръчал да взимаш!
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Публикувано на: 04 Юли 2014 04:25
от Japanese_fever
alioshev написа:Някой? Нещо?
Колегата предим мен те е насочил вече. Ето давам ти темите, които всички са за прекомерен разход на масло на този двигател 1.8, който е обозначен от Тойота като 1ZZ-FE.
Когато имаш време и прочети подробно тези теми:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=1030
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=20608
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=21529
Принципно проблемът е оправен, но след определена година, някъде 2003-та и '04-та, не съм сигурен кои години точно! Сам си прочети темата и разбери кои години е проблема и ако колата е в този обхват години НЕ я взимай!
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Публикувано на: 08 Юли 2014 11:15
от Raya
Много се съмнявам, че има още здрава Селика. Все пак са на 10-14 години, карани в червените обороти, катастрофирали, неподдържани (защото се карат от млади хора).
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Публикувано на: 08 Юли 2014 11:55
от ahmedcholak
Raya написа:Много се съмнявам, че има още здрава Селика. Все пак са на 10-14 години, карани в червените обороти, катастрофирали, неподдържани (защото се карат от млади хора).
Вие пък тая Селика я изкарахте най- долния автомобил на пазара. Да имат проблем, но не е нещо заради което да се откажеш от автомобила. Аз карам Селика и доливам литър от смяна до смяна, което е нормално за повечето автомобили на тия години вече. Рядко са колите, които не пипат маслото!
Относно карането... Всичко е много относително. Има коли на 30 години, които са без забележка. Зависи много от човека, който е карал автомобила. Но да се правят крайни изводи като "Много се съмнявам, че има още здрава Селика" мисля, че е грешка!
Моето мнение за нея. Най добрият "спортен" автомобил в нейния клас. Ако държиш да караш спортна кола на тия пари и година, лично аз не виждам по- добър избор (освен ако не си фен на Fiat ili Hyundai)
Със сигурност момчето предпочита GT86 и знае че е по- добрата, но всичко опира до възможности!
Re: Toyota Celica 1.8 VVTI - въпроси и мнения
Публикувано на: 09 Юли 2014 08:13
от Japanese_fever
Литър от смяна до смяна на кола около 200 - 300 000 км е О.К., а литър на 1000 км е съвсем друго.
И двата мотора на Селика са много добри 1ZZ-FE, VVT-i (Селика GT) и 2ZZ-GE, VVTL-i (Селика GT-S). Просто има едни години, при които сигментите на 1ZZ-FE фабрично са некачествени и правят голям разход на масло от порядъка на 1 л на 800-1000 км, но проблема след това е оправен. Работата е да не се купува кола с 1ZZ-FE двигател от лошите години, които аз не знам кои са точно. Пише си ги горе в линковете, които съм дал.
the FE and GE usually refer to the head. the 1ZZ/2ZZ refer to the engine family.
the 2ZZ is a different engine altogether than the 1ZZ. it was based off the 1ZZ's design but the block has that MMC composite material and a different bore/stroke, and those different oil cooling systems.
the 2ZZ only comes with a GE (performance) head (a.k.a VVTL-i head). the 1ZZ has just a FE (fuel economy) head.