ремонт на дюзи - corolla verso 2,2 d4d
Публикувано на: 30 Юни 2014 02:39
привет колеги!
реших да споделя какво се случи с версото ми напоследък тук! темата ми има информативен характер с цел евентуално някога ,някой да има полза от нея!
както е видно имам корола версо 2,2 д4д -136 кс- произведена 09,2005г ! няма филтър за твърди частици и не съм с пиезодюзи!
преди 2 месеца някъде усетих, че при запалване мотора пали на 3 цилиндъра и след 5-7 сек някъде запалва на 4 цилиндъра и всичко след това си е наред -разход, вървеж и т.н. това става само ако колата е престояла и истинала напълно като имаше и черен дим докато не запали и на 4 цилиндъра! не светна никаква лампа и на диагностика не показа грешки!
първо проверих подгревните свещи като ги извадих и при подаване на ток от акумулатора видях нагряват ли и къде! оказа се, имам изгоряла свещ на 3 цилиндър! подмених я , но нищо не се промени! всеки път си пали на 3 цилиндъра като винаги запалваше! коментирах с доста собственици на сервизи и т.н. дизелджий проблема като разбира се има пълен набор от мнения от това , че денсо дюзи не се ремонтират , до това- ок ремонтират се!
оказа се , че мога да ползвам жокер - познат на мой познат в ТМ ауто! е възползвах се! диагностиката показа проблем в първа и четвърта дюза! съответно стойностите бяха 3,2 и 2,7 а на втора и трета дюза - 0,6 0,8 ! ( знам , че има плюс или минус пред стойностите но това едва ли е от значение в момента ) като съвета беше да пробвам да промия дюзите ! ок ще пробвам ако стане супер ако не ремонт ( или нови) каквото дойде! взех добавка на протек за комън рейл двигатели и запалих мотора да работи само на добавка! това го направих на загрял мотор и без да се форсира! като за целта след филтъра маркучите към двг и обратната нафта ги потопих в флакона с добавката! самата добавка е 375 мл и мотора работи на празен ход -35 минути ! очаквах да има доста пушеци от ауспуха но не беше така! след тази процедура проблема изчезна ! реших , че съм си решил проблема и ремонта на дюзите не се налага ..... между временно се сдобих с techstream и си погледнах стойностите- бяха редуцирани доста първа и четвърта 1,7 и 1,5 !
така карах без проблем 2-3 седмици ( автомобила се кара всеки ден като правя около 15 000 км на година) при едно пътуване на 150 км от София паркирах королата си и на прибиране след 2 дни веднага при потегляне проблем - силни вибрации от около1500 об до около 2000об ! осъзнах , че имам проблем с горивната система и най вероятно запушена дюза! като на празен ход двг се форсира без проблем , но има доста черен дим на ауспуха ! под товар ( на ход) силни вибрации! ...та тук е момента да спомена, че аз не съм на Вие с автомобилите и намерих начин да се прибера до Сф като максимално да карам така че да няма вибрации или поне до колкото е възможно ! има начин но трябва спокойствие !!!! ( ако някой е видял бавно движещо се версо на 08,06 2014 по АМ тракия към Сф - аз бях!!!!)по пътя очаквано светна чек-а егр от дима отзад се запуши!
последва разглобяване на дюзите! оказа се че първа дюза е разхлабена и я свалих без проблем за останалите три зор видях! намерих в нета фирма която е специализирана в демонтаж на дюзи! офертата беше 100лв на дюза като не може на място трябва да закарам колата... гледах ...мислих ... и си направих скоба с която успях да демонтирам останалите дюзи! като ги белязах коя къде е била! механика от ТМауто ми каза къде да отида да ги ремонтират( няма да споменавам сервиза ако някой има нужда да ми пише на лс ще обясня) и със свалените дюзи отидох на сервиз! в приемната доста време се разправях като стигнах до главния инженер ! държах да ми дадът 30 символния код за инициализация после! на всяка дюза кода е различен!
получих уврения , че ще получа код! на другия ден инфото беше всички дюзи са износени на първи цилиндър не пускала гориво! сметката 4х300 = 1200лв като имам 6 месеца гаранция , щели да подменят механиката ел часта била ок! всички с който говорих бяха изненадани че мотора е 2,2! както и да е ! чаках над седмица и най накрая -готови са ! дадоха ми кодовете ! тук е момента да споделя , че ако не бях настоял едва ли щяха да ми го дадът, то колата след известен пробег щяла да се самообучи! дадоха ми и стойности от стенд !
между временно започнах да търся медните дихтунги под дюзите - всичките трябва да се подменят! съвсем случайно ги взех от официалния вносител на денсо- просто видях табелата на магазина на ул Х.Ботев! там много любезно ми обясниха че моите дюзи не се ремонтират! подменят се ! нормалната цена -750 лв-1бр ама само сега само за мен -600лв! взех си дихтунгите 4бр =20лв взех си от ЕЛИТ КАР монтажна паста на swag 32лв бяла е и издържа от -30 до 1400градуса ! така пише , идеята е ако се наложи пак демонтаж да не спичат! доста зор почистих до блясък леглата в главата където се монтират дюзите,и след това последва рутинен монтаж и сглобяване ! а оказа се ще и гумените уплътнители са за смяна! на дюзите има о-пръстен който не позволява да маслото от двг да влиза надолу! намерих маслоустоичиви по размер от специализиран магазин!
почистих резервоара -нямаше нищо като боклуци и утайки и смених горивния филтър - е тука се оказа че има някаква слузеста субстанция! по тоя повод поздрави на лук ойл екто нафтата! почистих и егр-а!
знаех , че мотора ще запали без да съм инициализирал дюзите но очаквах да работи зле! нищо подобно , запали си нормално и поработи малко на празен ход и всичко е ок! заех се да видя с този techstream закупен за 70 лв от продавалника(олх) което си е един обд кабел и диск с софтуер дали ще мога сам да ги инициализирам- оказа се ще може!
карам колата от два дни като отидох нарочно по магистралата до Перник ! настипих я доста,на всички режими и на всички предавки и всичко за сега е ок ! по сфетофарите при доста газ на първа , втора няма никакъв дим! та засега явно могат да се рециклират денсо дюзи но със времето ще пиша тук ако нещо се случи!
ЗАБРАВИХ НЕЩО ВАЖНО според мен! - разбрах, че на КР (комън рейл)двг горивния филтър е промазан е нещо което намалява пропускателната способност на половината отколкото на тези филтри който не са за КР двг! т.е нужно е смяна на около 10 000 км ! ако се кара по голям пробег тогава промазката се отмива от нафтата !
доста дълъг пост стана но ще се радвам ако някой му е полезен!
поздарви!
реших да споделя какво се случи с версото ми напоследък тук! темата ми има информативен характер с цел евентуално някога ,някой да има полза от нея!
както е видно имам корола версо 2,2 д4д -136 кс- произведена 09,2005г ! няма филтър за твърди частици и не съм с пиезодюзи!
преди 2 месеца някъде усетих, че при запалване мотора пали на 3 цилиндъра и след 5-7 сек някъде запалва на 4 цилиндъра и всичко след това си е наред -разход, вървеж и т.н. това става само ако колата е престояла и истинала напълно като имаше и черен дим докато не запали и на 4 цилиндъра! не светна никаква лампа и на диагностика не показа грешки!
първо проверих подгревните свещи като ги извадих и при подаване на ток от акумулатора видях нагряват ли и къде! оказа се, имам изгоряла свещ на 3 цилиндър! подмених я , но нищо не се промени! всеки път си пали на 3 цилиндъра като винаги запалваше! коментирах с доста собственици на сервизи и т.н. дизелджий проблема като разбира се има пълен набор от мнения от това , че денсо дюзи не се ремонтират , до това- ок ремонтират се!
оказа се , че мога да ползвам жокер - познат на мой познат в ТМ ауто! е възползвах се! диагностиката показа проблем в първа и четвърта дюза! съответно стойностите бяха 3,2 и 2,7 а на втора и трета дюза - 0,6 0,8 ! ( знам , че има плюс или минус пред стойностите но това едва ли е от значение в момента ) като съвета беше да пробвам да промия дюзите ! ок ще пробвам ако стане супер ако не ремонт ( или нови) каквото дойде! взех добавка на протек за комън рейл двигатели и запалих мотора да работи само на добавка! това го направих на загрял мотор и без да се форсира! като за целта след филтъра маркучите към двг и обратната нафта ги потопих в флакона с добавката! самата добавка е 375 мл и мотора работи на празен ход -35 минути ! очаквах да има доста пушеци от ауспуха но не беше така! след тази процедура проблема изчезна ! реших , че съм си решил проблема и ремонта на дюзите не се налага ..... между временно се сдобих с techstream и си погледнах стойностите- бяха редуцирани доста първа и четвърта 1,7 и 1,5 !
така карах без проблем 2-3 седмици ( автомобила се кара всеки ден като правя около 15 000 км на година) при едно пътуване на 150 км от София паркирах королата си и на прибиране след 2 дни веднага при потегляне проблем - силни вибрации от около1500 об до около 2000об ! осъзнах , че имам проблем с горивната система и най вероятно запушена дюза! като на празен ход двг се форсира без проблем , но има доста черен дим на ауспуха ! под товар ( на ход) силни вибрации! ...та тук е момента да спомена, че аз не съм на Вие с автомобилите и намерих начин да се прибера до Сф като максимално да карам така че да няма вибрации или поне до колкото е възможно ! има начин но трябва спокойствие !!!! ( ако някой е видял бавно движещо се версо на 08,06 2014 по АМ тракия към Сф - аз бях!!!!)по пътя очаквано светна чек-а егр от дима отзад се запуши!
последва разглобяване на дюзите! оказа се че първа дюза е разхлабена и я свалих без проблем за останалите три зор видях! намерих в нета фирма която е специализирана в демонтаж на дюзи! офертата беше 100лв на дюза като не може на място трябва да закарам колата... гледах ...мислих ... и си направих скоба с която успях да демонтирам останалите дюзи! като ги белязах коя къде е била! механика от ТМауто ми каза къде да отида да ги ремонтират( няма да споменавам сервиза ако някой има нужда да ми пише на лс ще обясня) и със свалените дюзи отидох на сервиз! в приемната доста време се разправях като стигнах до главния инженер ! държах да ми дадът 30 символния код за инициализация после! на всяка дюза кода е различен!
получих уврения , че ще получа код! на другия ден инфото беше всички дюзи са износени на първи цилиндър не пускала гориво! сметката 4х300 = 1200лв като имам 6 месеца гаранция , щели да подменят механиката ел часта била ок! всички с който говорих бяха изненадани че мотора е 2,2! както и да е ! чаках над седмица и най накрая -готови са ! дадоха ми кодовете ! тук е момента да споделя , че ако не бях настоял едва ли щяха да ми го дадът, то колата след известен пробег щяла да се самообучи! дадоха ми и стойности от стенд !
между временно започнах да търся медните дихтунги под дюзите - всичките трябва да се подменят! съвсем случайно ги взех от официалния вносител на денсо- просто видях табелата на магазина на ул Х.Ботев! там много любезно ми обясниха че моите дюзи не се ремонтират! подменят се ! нормалната цена -750 лв-1бр ама само сега само за мен -600лв! взех си дихтунгите 4бр =20лв взех си от ЕЛИТ КАР монтажна паста на swag 32лв бяла е и издържа от -30 до 1400градуса ! така пише , идеята е ако се наложи пак демонтаж да не спичат! доста зор почистих до блясък леглата в главата където се монтират дюзите,и след това последва рутинен монтаж и сглобяване ! а оказа се ще и гумените уплътнители са за смяна! на дюзите има о-пръстен който не позволява да маслото от двг да влиза надолу! намерих маслоустоичиви по размер от специализиран магазин!
почистих резервоара -нямаше нищо като боклуци и утайки и смених горивния филтър - е тука се оказа че има някаква слузеста субстанция! по тоя повод поздрави на лук ойл екто нафтата! почистих и егр-а!
знаех , че мотора ще запали без да съм инициализирал дюзите но очаквах да работи зле! нищо подобно , запали си нормално и поработи малко на празен ход и всичко е ок! заех се да видя с този techstream закупен за 70 лв от продавалника(олх) което си е един обд кабел и диск с софтуер дали ще мога сам да ги инициализирам- оказа се ще може!
карам колата от два дни като отидох нарочно по магистралата до Перник ! настипих я доста,на всички режими и на всички предавки и всичко за сега е ок ! по сфетофарите при доста газ на първа , втора няма никакъв дим! та засега явно могат да се рециклират денсо дюзи но със времето ще пиша тук ако нещо се случи!
ЗАБРАВИХ НЕЩО ВАЖНО според мен! - разбрах, че на КР (комън рейл)двг горивния филтър е промазан е нещо което намалява пропускателната способност на половината отколкото на тези филтри който не са за КР двг! т.е нужно е смяна на около 10 000 км ! ако се кара по голям пробег тогава промазката се отмива от нафтата !
доста дълъг пост стана но ще се радвам ако някой му е полезен!
поздарви!