Страница 1 от 1
Индикация за грешка изчезна!?
Публикувано на: 26 Юни 2014 21:19
от Lakokara4a
Колеги, стана нещо странно за мен... Светна ми чек енджин и проверихме. Оказа се клапана за отработените газове. Агер или егер, нещо такова. Утре имах уговорка с едно момче да го изчисти. За моя най-голяма изненада обаче тази вечер карах и като запалих колата индикацията я нямаше!!! Как е възможно да изчезне грешката сама? Не е чистена, не съм махал акумулатора или нещо друго. Не би ли трябвало да седи, докато не се изчисти ?
Re: Индикация за грешка изчезна!?
Публикувано на: 26 Юни 2014 22:10
от lederman
В техстрийма има няколко категории грешки : текущи, минали, исторически ....
Има и някакви алгоритми за самопочистване на грешките. Нещо от сорта ако причината за грешката е отпаднала, и има няколко пълни цикъла (цикъл е от студен до загрял и отново изстинал ДВГ), ама не съм ги разучавал подробно кога, как и защо

Re: Индикация за грешка изчезна!?
Публикувано на: 26 Юни 2014 22:33
от jim_beam
колега понякога може да стане това,но е възможно след известно време пак да светне.изчисти егр-а да ти е мирна главата.
Re: Индикация за грешка изчезна!?
Публикувано на: 27 Юни 2014 06:37
от Lakokara4a
Чистенето ясно, ще го направя днес. Мен повече ме притесни как спря да свети, защото единственото дето имах като обяснение е, че може да е изгоряла крушката. Иначе откакто светно действително са минали няколко цикъла. Тя светна преди 2 дни. Оттогава няколко пъти (поне 5-6 пъти) съм палил на студен двигател и съм карал докато загрее.
Re: Индикация за грешка изчезна!?
Публикувано на: 28 Юни 2014 08:26
от steich
Не се притеснявай, нормално е.
Re: Индикация за грешка изчезна!?
Публикувано на: 05 Юли 2014 07:25
от rockton
Lakokara4a написа: Как е възможно да изчезне грешката сама? Не е чистена, не съм махал акумулатора или нещо друго. Не би ли трябвало да седи, докато не се изчисти ?
-Грешката не е изчезнала, просто стои в "History trouble code" а лампичката на чек енджина я гаси защото в момента на паленето и в последствие EGR клапана е заработил нормално, тоест не е заседнал задържал от нагара полепнал по него(потока на изх.газове е бил в норна-както и позицията му в момента)!
Тук, колегата го е казал абсолютно точно!
lederman написа:В техстрийма има няколко категории грешки : текущи, минали, исторически ....
Има и някакви алгоритми за самопочистване на грешките. Нещо от сорта ако причината за грешката е отпаднала, и има няколко пълни цикъла (цикъл е от студен до загрял и отново изстинал ДВГ), ама не съм ги разучавал подробно кога, как и защо

-Първи раздел "текущи" грешки са грешки записани в момента на светване на чек лампата до момента на изгасянето на двигателя и ако след повторно запалване изгаси чека то грешката минава от текуща в История на грешките!
ако не изгасне чека , грешката я има и в двете позиции и в текущи(защото тя продължава да е актуална в момента) ..-И в Историята (защото е записане вече в паметта на ком-пота biggrin.gif в предходни процеси)
-Този начин на изобразяване и архивиране на цодове за неизправности (грешки) е характерен за ECU на Денсо , (дизел-бензин) горивни системи , за Тойота,Субару, при някои' модели на Мазда , както и при еробънгиите biggrin.gif , примерно, Волво със система Денсо!