Страница 1 от 1

Помощ за Тойота Пикник

Публикувано на: 02 Юни 2014 11:33
от Марин
Здравейте.
Нов съм в този форум и се надявам някой да може да ми помогне със съвет. От скоро карам Пикник - 2,0 бензин. Прави ми впечатление, че оборотите на празен ход при загрят мотор са около 1000. Нормално ли е да са такива? Струват ми се малко восоки. И друго, което може да има връзка с това - да кажем, че ускорявам - давам газ, а след пускането на педала на газта, за смяна на предавка например, обротите падат сравнително бавно, пак до около 1000, както казах. Дали тези неща имат връзка? Обикновено при отпускането на газта оборотите падат веднага до стойността им на празен ход. А при мен - забавено.
Ще се радвам някой да помогне с нещо.

Re: Помощ за Тойота Пикник

Публикувано на: 04 Юни 2014 21:30
от chakalov
Марин написа:Здравейте.
Нов съм в този форум и се надявам някой да може да ми помогне със съвет. От скоро карам Пикник - 2,0 бензин. Прави ми впечатление, че оборотите на празен ход при загрят мотор са около 1000. Нормално ли е да са такива? Струват ми се малко восоки. И друго, което може да има връзка с това - да кажем, че ускорявам - давам газ, а след пускането на педала на газта, за смяна на предавка например, обротите падат сравнително бавно, пак до около 1000, както казах. Дали тези неща имат връзка? Обикновено при отпускането на газта оборотите падат веднага до стойността им на празен ход. А при мен - забавено.
Ще се радвам някой да помогне с нещо.
Провери си термостата, моят беше забил в отворено положение и също поддържаше такива обороти.

Re: Помощ за Тойота Пикник

Публикувано на: 05 Юни 2014 11:06
от Марин
То бива, ама как се прави това? Понеже не и познавам карантиите под капака, не знам даже нито къде се намира тоя термостат, нито как да го проверя.

Re: Помощ за Тойота Пикник

Публикувано на: 05 Юни 2014 12:49
от slowtraveler
Вариантите са няколко:
1. Тъй-като казваш, че не разбираш от автомобили, по-добре се обърни към сервиз (добре е да си попълниш профила /местоживеене, за да могат колегите например да препоръчат даден сервиз
2. Да провериш малко след стартиране на студен двигател дали ти е топъл горния маркуч на радиатора
3. Да провериш с по-точен уред температурата на ДВГ. Например OBD четец, и ако температурата не е нормална - все пак да се сравни с термометър (може самия температурен датчик да е кофти и да лъже ЕКУ-то, че е студен...