Магистрала Тракия - мнение
Публикувано на: 07 Май 2014 13:54
След последното пътуване до Сл.Бряг (софия - сл.бряг-софия) по вече изцяло изградената магистрала бих искал колеги, да споделя следното:
Посока София - Бургас
С изключение на някои участъци, магистралата от София до Пловдив се нуждае от сериозно преасфалтиране но ми се струва, че подложката е доста здрава (не съм стр.инженер но малко са местата с пропадане). Мостовете е ясно, че трябва да се ремонтират. Сериозни кръпки и неравности поради калпавото им изпълнение, а асфалта на места е толкова грапав
След Пловдив или по-скоро сравнително не толкова стария участък от Чирпан до Ст. Загора за съжаление вече не е в това добро състояние, особено дясната лента. Има участъци с образувани коловози, пропадания и видими неравности, което говори за недобра подложка и изпълнение. Ако не се вземат мерки догодина две нещата ще се влошат значително, а и има опасност от изгубване управлението на автомобила при висока скорост.
След Стара Згора до края на новия участък до Карнобат общо взето няма забележки. Пътят е все още равен, няма хлътвания в настилката и/или коловози (или поне не съм усетил такива). За съжаление не се поддържат около платната - храсталаци между мантинелите и около аварийните платна, мрежи разпокъсани, вкл. и тези за птиците. Видях не едно и две убити животни. Имаше и хора движещи се в аварийната лента !
Виждам, че започват да се появяват и първите бензиностанции след Ст. Загора - засега Лукойл. Има и места за отдих но засъжаление няма дървета, сенчица, пише, че има вода, а аз чешми не видях макар и само гледайки от колата без да спирам. Химически тоалетни - ОК. Дано се поддържат чисти.
След Карнобат до Бургас -макар и участъка да е стар, платната са ОК и почти нямам забележки.
В обратната посока е почти същото но малко преди и след Пловдив до тунела нещата на места са трагични. Кръпка връз кръпка, дупки. Видимо няма пропадания но платната се нуждаят от преасфалтиране. Отново проблем със сгазени животни на пътя (че даже малко след Рафинерията имаше и убит явно ниско прелетял щъркел !).
Като цяло - доволен съм, че за по-малко от 4 часа с движение с разрешената скорост се взима разстоянието от точка дом (София - Хладилника) до точка дом (Сл. Бряг). Вероятно ако си позволя повечеко от разрешената скорост ще взема разстоянието и за малко под 3 1/2 часа. Разбира се за сметка на спокойствието и разхода на гориво. Магистралата е чудесна и не е скучна. Ако се ремонтира пътуването ще бъде наистина бързо и приятно. И сега гледките са невероятни, особено След Чирпан заради хълмистия терен. Всичко беше в зелени тонове, свежо. Апропо каква е тази жълта култура засята на доста места ?
Поздрави !
Посока София - Бургас
С изключение на някои участъци, магистралата от София до Пловдив се нуждае от сериозно преасфалтиране но ми се струва, че подложката е доста здрава (не съм стр.инженер но малко са местата с пропадане). Мостовете е ясно, че трябва да се ремонтират. Сериозни кръпки и неравности поради калпавото им изпълнение, а асфалта на места е толкова грапав
След Пловдив или по-скоро сравнително не толкова стария участък от Чирпан до Ст. Загора за съжаление вече не е в това добро състояние, особено дясната лента. Има участъци с образувани коловози, пропадания и видими неравности, което говори за недобра подложка и изпълнение. Ако не се вземат мерки догодина две нещата ще се влошат значително, а и има опасност от изгубване управлението на автомобила при висока скорост.
След Стара Згора до края на новия участък до Карнобат общо взето няма забележки. Пътят е все още равен, няма хлътвания в настилката и/или коловози (или поне не съм усетил такива). За съжаление не се поддържат около платната - храсталаци между мантинелите и около аварийните платна, мрежи разпокъсани, вкл. и тези за птиците. Видях не едно и две убити животни. Имаше и хора движещи се в аварийната лента !
Виждам, че започват да се появяват и първите бензиностанции след Ст. Загора - засега Лукойл. Има и места за отдих но засъжаление няма дървета, сенчица, пише, че има вода, а аз чешми не видях макар и само гледайки от колата без да спирам. Химически тоалетни - ОК. Дано се поддържат чисти.
След Карнобат до Бургас -макар и участъка да е стар, платната са ОК и почти нямам забележки.
В обратната посока е почти същото но малко преди и след Пловдив до тунела нещата на места са трагични. Кръпка връз кръпка, дупки. Видимо няма пропадания но платната се нуждаят от преасфалтиране. Отново проблем със сгазени животни на пътя (че даже малко след Рафинерията имаше и убит явно ниско прелетял щъркел !).
Като цяло - доволен съм, че за по-малко от 4 часа с движение с разрешената скорост се взима разстоянието от точка дом (София - Хладилника) до точка дом (Сл. Бряг). Вероятно ако си позволя повечеко от разрешената скорост ще взема разстоянието и за малко под 3 1/2 часа. Разбира се за сметка на спокойствието и разхода на гориво. Магистралата е чудесна и не е скучна. Ако се ремонтира пътуването ще бъде наистина бързо и приятно. И сега гледките са невероятни, особено След Чирпан заради хълмистия терен. Всичко беше в зелени тонове, свежо. Апропо каква е тази жълта култура засята на доста места ?
Поздрави !