Страница 1 от 1

Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 10:08
от sawmv
Хора, решил съм скоро да ставам ваш колега, но не знам почти нищо за тази кола, а много ми харесва. Затова реших да се регистрирам и да ми помогнете със съвети, отностно този модел.
Имат ли недостатъци и какво ТРЯБВА да гледам като я купувам, за да не ме прецакат? В момента карам C180, но вече ми омръзна от нея, гори като ламя и ми се иска нещо по-нормално. Като возия, ще има ли разлика с моята? Помогнете ми, защото чувам какво ли не, но ми се иска да чуя хора, които карат такава кола, дали си заслужава.
Благодаря ви предварително за съветите и се надявам скоро да ви наричам, колеги :). Лек ден и безаварийно на всички :thumbsup:

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 10:47
от scorpion
sawmv написа:Хора, решил съм скоро да ставам ваш колега, но не знам почти нищо за тази кола, а много ми харесва. Затова реших да се регистрирам и да ми помогнете със съвети, отностно този модел.
Имат ли недостатъци и какво ТРЯБВА да гледам като я купувам, за да не ме прецакат? В момента карам C180, но вече ми омръзна от нея, гори като ламя и ми се иска нещо по-нормално. Като возия, ще има ли разлика с моята? Помогнете ми, защото чувам какво ли не, но ми се иска да чуя хора, които карат такава кола, дали си заслужава.
Благодаря ви предварително за съветите и се надявам скоро да ви наричам, колеги :). Лек ден и безаварийно на всички :thumbsup:
Колега за Т25 като возене, интериор и екстериор е изписано много. Удобна, надеждна, приятна за шофиране семейна кола. Качествен интериор (е не е като на премиум автомобил), прилично озвучаване, добро разположение на инструментите за управление, серийни екстри като ABS, TRC, ESP, и пр.
С двигателите и разхода на гориво нещата са доста разнопосочни. Бензиновите (основно 1.8) ни има и 1.6, както и 2.0 не са много по-икономични, сравнение с подобна категория автомобили но зависи от настъпването (Авенсиса не е автомобил със спортен дух !). По-добрия вариант при изминаване на много километри е дизеловия - 2.0 и 2.2 (Д-4Д). При спокойно кормуване разхода може да падне извънградско под 5, а градско (според зависи от трафика и разстоянието) в диапазон от 6.5 до 8.5

За пример: конкретно и точно отмерено при мен от пътуване през празниците София-Сл.бряг-София с круз контрол по магистралата на 140 км/ч (от начална до крайна точка на Тракия с рядко изключване и намаляване на скоростта по обективни причини - ремонти, калпава настилка около Пазарджик и Пловдив и пр.) - 5.6 литра среден разход общо за двете посоки (на отиване беше 5.5, на връщане се покачи на 5.6). Двама пътници без климатик с лек багаж. Слизал съм на разход под 5/100 (веднъж дори до 4.3, по-често до 4.8) но с галене на педала на газта и плавно ускоряване и спиране. В София при трафика и висенето в задръстванията и колоните разхода ми е чисто градско около 8.6/100 .... Смесения ми разход е около 6.3/100.

Препоръчката ми е за автомобил от фейслифта, т.е. след 2006 година ! Успех !

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 11:15
от sawmv
scorpion написа:
sawmv написа:Хора, решил съм скоро да ставам ваш колега, но не знам почти нищо за тази кола, а много ми харесва. Затова реших да се регистрирам и да ми помогнете със съвети, отностно този модел.
Имат ли недостатъци и какво ТРЯБВА да гледам като я купувам, за да не ме прецакат? В момента карам C180, но вече ми омръзна от нея, гори като ламя и ми се иска нещо по-нормално. Като возия, ще има ли разлика с моята? Помогнете ми, защото чувам какво ли не, но ми се иска да чуя хора, които карат такава кола, дали си заслужава.
Благодаря ви предварително за съветите и се надявам скоро да ви наричам, колеги :). Лек ден и безаварийно на всички :thumbsup:
Колега за Т25 като возене, интериор и екстериор е изписано много. Удобна, надеждна, приятна за шофиране семейна кола. Качествен интериор (е не е като на премиум автомобил), прилично озвучаване, добро разположение на инструментите за управление, серийни екстри като ABS, TRC, ESP, и пр.
С двигателите и разхода на гориво нещата са доста разнопосочни. Бензиновите (основно 1.8) ни има и 1.6, както и 2.0 не са много по-икономични, сравнение с подобна категория автомобили но зависи от настъпването (Авенсиса не е автомобил със спортен дух !). По-добрия вариант при изминаване на много километри е дизеловия - 2.0 и 2.2 (Д-4Д). При спокойно кормуване разхода може да падне извънградско под 5, а градско (според зависи от трафика и разстоянието) в диапазон от 6.5 до 8.5

За пример: конкретно и точно отмерено при мен от пътуване през празниците София-Сл.бряг-София с круз контрол по магистралата на 140 км/ч (от начална до крайна точка на Тракия с рядко изключване и намаляване на скоростта по обективни причини - ремонти, калпава настилка около Пазарджик и Пловдив и пр.) - 5.6 литра среден разход общо за двете посоки (на отиване беше 5.5, на връщане се покачи на 5.6). Двама пътници без климатик с лек багаж. Слизал съм на разход под 5/100 (веднъж дори до 4.3, по-често до 4.8) но с галене на педала на газта и плавно ускоряване и спиране. В София при трафика и висенето в задръстванията и колоните разхода ми е чисто градско около 8.6/100 .... Смесения ми разход е около 6.3/100.

Препоръчката ми е за автомобил от фейслифта, т.е. след 2006 година ! Успех !
Благодаря много за ценната информация и за бързия отговор, но след 2006 ми идва много дебело цената. До 7000-8000 лв най-много.

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 13:23
от scorpion
sawmv написа: Благодаря много за ценната информация и за бързия отговор, но след 2006 ми идва много дебело цената. До 7000-8000 лв най-много.
Да разбира се това е важно, осоебно като към тези пари ще се добавят регистрации, застраховки, вероятно гуми, смяна консумативи и пр.
Тогава само една препоръка - проверка на ДВГ за разход на масло (има ли правен ремонт по серв.история) и проверка задължително на рейка (да няма чукания и вибрации във волана). В ТМ Ауто или другите оторизирани сервизи могат да погледнат историята и самата кола. Естествено 10 годишна кола си носи и рисковете. Иначе мисля, че няма да има разочарование. Успех !

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 13:32
от sawmv
scorpion написа:
sawmv написа: Благодаря много за ценната информация и за бързия отговор, но след 2006 ми идва много дебело цената. До 7000-8000 лв най-много.
Да разбира се това е важно, осоебно като към тези пари ще се добавят регистрации, застраховки, вероятно гуми, смяна консумативи и пр.
Тогава само една препоръка - проверка на ДВГ за разход на масло (има ли правен ремонт по серв.история) и проверка задължително на рейка (да няма чукания и вибрации във волана). В ТМ Ауто или другите оторизирани сервизи могат да погледнат историята и самата кола. Естествено 10 годишна кола си носи и рисковете. Иначе мисля, че няма да има разочарование. Успех !
Човек, благодаря за отделеното внимание, но като прочетох за последните години колко явпонски коли са изтеглени от пазара и като че ли вече започвам да се разубеждавам, дали да купувам такъв модел. Точно от 2000-2004 г не знам си колко милиона и т.н. Нещо ми намирисва на помия.
Ти, имал ли си някакъв подобен проблем? Сигурно тук е обсъждано 1000 и повече пъти, но аз днес се регистрирам и нищо не знаех за тези милиони изтеглени модели.

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 13:36
от miso25
Даже в момента една такава се продава тук: http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=4&t=27194

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 16:20
от scorpion
sawmv написа:
scorpion написа:
sawmv написа: Благодаря много за ценната информация и за бързия отговор, но след 2006 ми идва много дебело цената. До 7000-8000 лв най-много.
Да разбира се това е важно, осоебно като към тези пари ще се добавят регистрации, застраховки, вероятно гуми, смяна консумативи и пр.
Тогава само една препоръка - проверка на ДВГ за разход на масло (има ли правен ремонт по серв.история) и проверка задължително на рейка (да няма чукания и вибрации във волана). В ТМ Ауто или другите оторизирани сервизи могат да погледнат историята и самата кола. Естествено 10 годишна кола си носи и рисковете. Иначе мисля, че няма да има разочарование. Успех !
Човек, благодаря за отделеното внимание, но като прочетох за последните години колко явпонски коли са изтеглени от пазара и като че ли вече започвам да се разубеждавам, дали да купувам такъв модел. Точно от 2000-2004 г не знам си колко милиона и т.н. Нещо ми намирисва на помия.
Ти, имал ли си някакъв подобен проблем? Сигурно тук е обсъждано 1000 и повече пъти, но аз днес се регистрирам и нищо не знаех за тези милиони изтеглени модели.
Колега,
Сега сериозно и съвсем честно:
Имал съм модела Т25 преди фейслифта - двигател 1.8 VVTi (136 к.с., 5 ст.ск.кутия) - оборудване екзекутив. Чисто нов автомобил зачислен ми служебен. С него съм извършвал за 3 години България от горе надолу от ляво надясно biggrin.gif
Проблеми: дефектни уплътнения на вратите (сменени и проблема отстранен след фейслифта); смяна на кормилен прът (сервизна кампания), една две изгорели крушки, проверка на спирачките два-или три пъти (педала омекваше/потъваше в натиснато състояни но иначе си спираше нормално) но всчико бе ОК като цяло.
За тези три години не си спомням да ми се е налагало да доливам масло или да имам някакъв проблем с колата, вкл. и с педала на газта biggrin.gif

Може би причината да продължа с Авенсис Т25 фейслифт но вече личен беше и опита с първия ми, т.е. бях доволен и познавах колата.
Разбира се разликата е доста осезаема. Дизел, 150 к.с. 6 ст.ск.кутия, най-високо ниво на оборудване - кожи, подгрявания, разни глезотийки като круз контрол, щори и прочие. НО И: по-висока степен на обезшумяване, по-добри спирачки, по-икономичен !
Проблеми: по моя настояване заради пукане в рейката, цялата бе гаранционно сменена, пак по мое настояване заради петънце около водната помпа - помпата бе сменена гаранционно. Сменена и леща на задно гърне, както и гарнитура на въздушен филтър (и двете заради едва доловими но за мен дразнещи вибрации). Веднъж регулирана ръчна спирачка и напръскан педал на съединителя, че скърцаше дразнещо.
Всичко гореизборено, вероятно някой друг въобще не би си правил труда да се занимава cool.gif Масло харчи точно като за турбодизел, т.е. от смяна до смяна около литър (примерно за около 13 хил.км). За разхода съм писал. Изключително икономичен автомобил.

Приключвам с това, което нееднократно съм писал. Авенсис е автомобил от т.н. горна средна класа. Т.е. автомобил предназначен за широк кръг от хора, включително бизнесмени/дами, семейства, възрастни. няма нищо ексклузивно в този автомобил. Няма спортен дух, няма неотразима визия, няма и возията на премиум класите. Но има своята идентичност, надеждност, комфорт и приятно возене и усещане за сигурност. Един приятен автомобил за каране и добър за поддържане.

Не знам как от Ц класа ще се чувстваш в Авенсис но ако държиш на немските марки или по-точно усещането за немския дух в автомобила, немския стил, немската солидност на сглобката ... по-добре не взимай японски автомобил.

Колкото до милионите изтеглени автомобили. Да така е, но да си номер едно си има своята цена, а тя е да бъдеш и честен към купувача. Милиони автомобили се изтеглят от различни марки, вкл. и МБ, БМВ, Ауди, френски и италиански производдители, корейци, американски производители, други японци и т.н. В това няма нищо страшно.

Успех !

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 18:28
от Rudy
sawmv написа:Човек, благодаря за отделеното внимание, но като прочетох за последните години колко явпонски коли са изтеглени от пазара и като че ли вече започвам да се разубеждавам, дали да купувам такъв модел. Точно от 2000-2004 г не знам си колко милиона и т.н. Нещо ми намирисва на помия.
Какъв смисъл влагаш в "изтеглени от пазара"?
Това, че производителя преприема сервизна акция, означава че застава зад продукта си - доста често и за коли, които са излезли от гаранция. Нщкои тук го наричат ПР акция, но е факт, че за разлика от доста немски компании, които те оставят да си биеш производствения дефект в главата (спр. делото за DSG кутията) при тойота нещата стоят малко по-различно.
Особено за авенсис от тези години:
2003 - http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 11-6-7/300
2005 - http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 13-6-7/304

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 07 Май 2014 18:47
от zi_zi_top
На моята Корола Е12 смениха кормилния вал с каренцата по сервизна кампания напълно безплатно, въпреки че вече не беше в гаранция. Хванах последния момент преди крайния срок на кампанията слава Богу! :thumbsup:
Няма немска марка, която да прави такива такива неща!

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 08 Май 2014 18:19
от ffsolutions
Здравейте, колеги,

Исках само да се включа с въпрос към колегата scorpion.
Тъй като аз съм се насочил към 2003-2005 генерацията, т.е. преди фейслифта, бих иска лда го попитам защо според него е по-добър варианта след фейс лифта?
До колкото аз съм се информирал, 2.0 дизелът до 2005 е без ДПФ (т.е. една беля на главата по-малко), както и с дюзи, които могат да се рециклират. До колкото знам и по-новият дизел имаше някакъв проблем (с гарнитурата,или нещо от сорта). Също така по-старият мотор е излят от желязо, а по-новият от алуминиий? Като цяло бях останал с впечатлението, че 1CD дизелът е по-добър.
Моля някой да ме поправи ако греша. :thumbsup:

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 08 Май 2014 19:07
от scorpion
ffsolutions написа:Здравейте, колеги,

Исках само да се включа с въпрос към колегата scorpion.
Тъй като аз съм се насочил към 2003-2005 генерацията, т.е. преди фейслифта, бих иска лда го попитам защо според него е по-добър варианта след фейс лифта?
До колкото аз съм се информирал, 2.0 дизелът до 2005 е без ДПФ (т.е. една беля на главата по-малко), както и с дюзи, които могат да се рециклират. До колкото знам и по-новият дизел имаше някакъв проблем (с гарнитурата,или нещо от сорта). Също така по-старият мотор е излят от желязо, а по-новият от алуминиий? Като цяло бях останал с впечатлението, че 1CD дизелът е по-добър.
Моля някой да ме поправи ако греша. :thumbsup:
Здравейте колега.
В по горното ми мнение съм изразил кратко сравнение между две модификации (Т25 преди и след фейслифт) с различни двигатели НО и различни версии, а именно екзекутив и лъксъри. Това обективно не е добра база за сравнение но разлики преди и след фейслифта има и те са в полза на фейслифта поради : екстериорна промяна в предницата - решетка, фарове, фарове за мъгла ; добавени мигачи в огледалата за обратно виждане, основна интериорна промяна е премахването на БКП дисплея.от средата на таблото и преместването в основното инструментално табло. сега на място има т.н. жабка, по качествена тапицерия, включване на радио със сд мп3 плеър (при мен нивото включва 6 сд ченджър с мп3. като пейнджъра е интегриран, а не външен) .... при фейслифта са отстранени (или поне така се твърди) на някои болежки по двг, окачване.

Личното ми мнение е, че и двете модификации са добри.

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 08 Май 2014 19:52
от ffsolutions
Благодаря ти за бързия отговор, колега! :thumbsup:
Ще пращам моя човек да "ловува" за една добра 2003-2004-та, пък дано сполучи! laugh.gif
Иначе съм напълно съгласен, че фейслифтовата изглежда една идея по-секси (но това си е доста субективен критерий). smile.gif Със сигурност ще заложа на по-старата и изпитана работа със 116 кончета, макар и да е една идея не толкова бляскава. biggrin.gif
Живи и здрави, колеги, и дано на следващото събиране да съм с вас! drunk.gif

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 09 Май 2014 16:22
от scorpion
Успех !

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 23 Май 2014 09:17
от dechobg
Здравей колега!
тъй като притежавам такава Тойота Т25 116 к.с. 2005 г.Мога да ти кажа задължително да гледате рейка,теч на масло от главата (гарнитура)и теч от двойния картер.След като си купих моята се появиха посочените проблеми.Рейката най често се износва самия прът и не става за рециклиране!

Re: Покупка на Toyota Avensis комби diesel (2003-2004)

Публикувано на: 23 Май 2014 09:30
от BOz
zi_zi_top написа:На моята Корола Е12 смениха кормилния вал с каренцата по сервизна кампания напълно безплатно, въпреки че вече не беше в гаранция. Хванах последния момент преди крайния срок на кампанията слава Богу! :thumbsup:
Няма немска марка, която да прави такива такива неща!
Хайде бе!
На моето БМВ ми смениха страничен ербег при положение, че колата бе навършила 10 години.
Дори тази акция тече и в момента и ако попадаш в листата на дефектните автомобили (които са вече 12 годишни), то пак може да се възползваш.
Тойота има ли сервизна акция за автомобили на 12 години?

Не мога да разбера тази нагласа на нашето население винаги да се сравнява с нещо. Вижте ние какво правим, а ония колко са тъпи. Вижте ние какво можем, а вие можете ли го. И т.н. и т.н.
Хора, карайте си колите, които харесвате и не гледайте в на другия паницата. drunk.gif