Страница 1 от 1
Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 28 Апр 2014 20:55
от stovegan
Здравейте! Миналата седмица бях с баща ми за риба с джипа/Тойота Ленд Круизер 2007г. дизел/, но заора в реката и остана там. Извадихме го, целият беше пълен с вода. По спомен водата беше около педя над колелетата/нямаме шнорхел, но водата не беше стигнала да въздушния филтър, поне така изглеждаше/. До последно, докато не изгасихме двигателя, той си работеше. След като го извадиха, баща ми се опита да го запали, но само въртеше, без да запали. На таблото светеше лампата за сервиз и не искаше да разблокира диференциала. В сервиза казаха, че единият акумулатор е заминал и компютърът е наводнен. Та въпросът ми е може ли му е станало нещо на компютъра от водата и дали според вас би ли могъл да бъде ремотиран?
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 28 Апр 2014 21:17
от Kiki
stovegan написа:Здравейте! Миналата седмица бях с баща ми за риба с джипа/Тойота Ленд Круизер 2007г. дизел/, но заора в реката и остана там. Извадихме го, целият беше пълен с вода. По спомен водата беше около педя над колелетата/нямаме шнорхел, но водата не беше стигнала да въздушния филтър, поне така изглеждаше/. До последно, докато не изгасихме двигателя, той си работеше. След като го извадиха, баща ми се опита да го запали, но само въртеше, без да запали. На таблото светеше лампата за сервиз и не искаше да разблокира диференциала. В сервиза казаха, че единият акумулатор е заминал и компютърът е наводнен. Та въпросът ми е може ли му е станало нещо на компютъра от водата и дали според вас би ли могъл да бъде ремотиран?
Калега, водата е първият и то много опасен враг на електрониката. Обикновено се взимат мерки от производителя да не прониква вода толкова лесно там.
Дано имаш късмет, защото джоба боли доста, ако трябва да се купува нов.
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 28 Апр 2014 22:08
от Vesko
http://softelectronic.bg/
Тези се занимават с ремонт на електроника за коли. Дали точно наводнена електроника могат да ремонтират трябва да ги питаш.
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 30 Апр 2014 15:45
от stovegan
Здравейте отново! От сервиза казаха, че компютърът е изгорял и поръчаха нов. Според Вас дали е глътнала вода? Как може да се разбере дали е глътнала без да се отваря двигателя?
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 30 Апр 2014 18:11
от iovkito
Е , сигурно въздушният филтър ще е мокър , ако е глътнала вода. Този компютър къде стои , че се е наводнил , зад жабката ли ?
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 30 Апр 2014 19:35
от Kiki
stovegan написа:Здравейте отново! От сервиза казаха, че компютърът е изгорял и поръчаха нов. Според Вас дали е глътнала вода? Как може да се разбере дали е глътнала без да се отваря двигателя?
А колко струва?
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 30 Апр 2014 20:33
от slowtraveler
Ако е стояла на високо ниво на водата бих сменил маслата (включително раздатка и диференциали)...
Навярно ДВГ е превъртял при опитите да бъде запален, така, че едва ли има вода в цилиндрите...
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 30 Апр 2014 22:37
от stovegan
Компютърът се намира в предната дясна част на двигателния отсег зад акумулатора. Струва 1200лв. Бях чел, че ако глътне вода можело буталата и вала да се изкривят. Дали въобще ще може да се завърти двигателя, ако е глътнал вода?
Re: Наводнен Тойта Ленд Круизер
Публикувано на: 01 Май 2014 06:56
от slowtraveler
stovegan написа:Компютърът се намира в предната дясна част на двигателния отсег зад акумулатора. Струва 1200лв. Бях чел, че ако глътне вода можело буталата и вала да се изкривят. Дали въобще ще може да се завърти двигателя, ако е глътнал вода?
Получава се хидравличен удар. Ако работи двигателя се чува удар и обикновено двигателя е на парчета.
Ако не работи двигателя вероятността да го счупиш при старта е по-малка - често не може да превърти въобще....
При морските двигатели, чиито охлаждане често е под налягане дори и двигателя да не работи, има практика след престой двигателя да се превърта поне два оборота или на ръка или механизирано, но бавно, и то с отворени клапани (или предпазни клапани), за да бъде изхвърлена водата или горивото ако е попаднала в цилидрите... И чак след това се пали нормално...
Преди две години бях дал на баща ми да ремонтира един извънбордов дизел, който бе глътнал вода - строшено бутало и биела, като биелата бе срязала блока и картера. Всмукателния колектор (пластмасов) също бе строшен явно от динамичния удар....