Страница 1 от 4
Помощ и съвети за Корола 2003 D4D 116 (CDE120)
Публикувано на: 23 Апр 2014 12:11
от infrasonic
Здравейте, след 10-тина дни отивам за новата си ( стара ) кола, Тойота Корола 2.0D4D 2002-2005 година. Зависи коя точно от харесаните ще взема.
Говорих с няколко познати много ме наплашиха за следните неща.
1. В София нямало добър сервиз за японски коли?
2. Цените за ремонт и части на Тойотата били поне с 50% по скъпи от тези на немските, френските и италианските коли?
3. Двигателя, който съм избрал имал сериозни проблеми.
4. Смяна на съединител и маховик струва повече от цената на колата.
5. Гори повече нафта от гореспоменатите марки.
6. Не била направена за БГ и имала чести проблеми с окачването.
Това ми го казаха 5 човека, който карат следните коли: Шкода Октавия дизел, Опел Корса дизел, Мерцедес бензин ( преди това човека имаше Митсубиши и каза, че му стопила животеца ), Golf 4 TDI, и последния човек има Рено Меган.
Аз избрах Тойота Корола поради причините че:
1. Това, което съм чувал от хората е, че са поне 2 пъти по здрави от френски, немски и италиански коли. Или ходят по-рядко в сервиз
2. Харесва ми визията, интериора и частите, от които е изработена колата.
3. Винаги съм бил фен на Тойота, но не съм имал възможност да си закупя такава кола.
4. Всеки казва: "не ти трябва френска кола и италианска кола, вземи си немското...." това мнение е породено от факта, че сигурно над 60-70% от българите карат именно немски коли и са доста пристрастни.
Моля кажете как мислите, точно вие, хората, които карат Тойота най-добре знаят как седят нещата. Защото ако примерно смяна на съединител + ремонта на Тойота е 2000лв а на опел или VW е 1000 то наистина няма да мога да си позволя тази поддръжка. Но ако ремонтите са значително по-редки, то тогава няма проблем.
Напълно наясно съм, че колата е на късмет, и че е много трудно да бъде даден обективен отговор, но всяка информация ще ми е много полезно в следващите 10-дни които ще решат какво точно да взема.
Благодаря предварително на всички отзовали се и карайте внимателно.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 23 Апр 2014 13:31
от TATI
Така като гледам са ти казали какви са техните проблеми, ама предвид колите които карат е напълно нормално
1. Те как знаят, като не карат японки?
2. Цените са идентични с тези на техните консерви.
3. И какъв точно е този сериозен проблем? Че рядко се налага да се ремонтира или нещо друго?
4. Съединител и маховик, зависи дали маховика е за смяна, а цените зависят от магазина от който се купуват.
5. Гори колкото й сипеш и колкото я натискаш. В никакъв случай не превишава 5 или 6, според зависи от крака ти.
6. Ако караш нормално, нямаш грижи. Ако целиш всяка дупка, може и да смениш някой и друг тампон.
Моя съвет е да смениш тия 5 човека с други, по-запознати с автомобилите.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 23 Апр 2014 13:39
от infrasonic
Няколко от хората " за смяна" са имали японски коли и за това си позволиха да говорят така
А инак, ясно че зависи от цените и т.н, но ме съмнява смяна на маховик и к-т съединител да струва с работата 5000 . .. . че и повече.
Ако е позволено ще постна 4-5 линка на коли, към които съм се насочил.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 23 Апр 2014 21:01
от veso_hds
infrasonic написа:
но ме съмнява смяна на маховик и к-т съединител да струва с работата 5000 . .. . че и повече.
И правилно те съмнява-няма такава цена.Ако купуваш частите от България ще ти струват около 2000лв.Но от и,бей можеш да си купиш качествен комплект за около 1000лв.
И ако това те успокоява Тойота Корола е най-продавания модел в света за всички времена!
Номера е да попаднеш на читав екземпляр.Успех!
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 23 Апр 2014 21:50
от infrasonic
Благодаря,
а има ли сериозни разлика в 2.0D4D 90, 110 и 116 коня? Освен в пъргавината разбира се.
Тъй като тези, които съм избрал са 2 по 90 коня и една има 116.
Мерси.
ЕДИТ: Може ли линк към онлайн магазин, в който да видя цените ( ориентировъчни поне )
Мерси отново.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 24 Апр 2014 10:18
от sha4ev
Здравеи колега,или бъдищ такъв.Колегата TATI е прав,смени хората.Тези,които все повтарят по здраво от немското няма,наи вероятно са зачевани в Перник в някои ГОУФ biggrin.gif .Не твърдя обратното,защото съм карал и немско.
Всичко е на късмет,както казваш.Но със сигорност няма да згрешиш,ако закупиш Японец.Успех.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 24 Апр 2014 11:50
от kiik
[quote="TATI"]Така като гледам са ти казали какви са техните проблеми, ама предвид колите които карат е напълно нормално
5. Гори колкото й сипеш и колкото я натискаш. В никакъв случай не превишава 5 или 6, според зависи от крака ти.
Незнам дали се дължи на възрастта и (2004-5 неговата, 2002 моята), но мога да докладвам за около 7+ градско. При вманиачено икономично каране от моя страна. Тоест за джигити е повече.
Под 7 харчеше преди година, когато не карахме с пуснати фарове.
Сериозно ли може да харчи 5-6 ?
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 24 Апр 2014 12:26
от infrasonic
kiik написа:TATI написа:Така като гледам са ти казали какви са техните проблеми, ама предвид колите които карат е напълно нормално
5. Гори колкото й сипеш и колкото я натискаш. В никакъв случай не превишава 5 или 6, според зависи от крака ти.
Незнам дали се дължи на възрастта и (2004-5 неговата, 2002 моята), но мога да докладвам за около 7+ градско. При вманиачено икономично каране от моя страна. Тоест за джигити е повече.
Под 7 харчеше преди година, когато не карахме с пуснати фарове.
Сериозно ли може да харчи 5-6 ?
Мисля, че 5-6 извън града е напълно нормално за дизел...
А за градското е ясно, че е много "според зависи" ще видим какво ще стане, тъй като аз може ще се спра на 90 коня мотора, тъй като това е колата, която в момента по-ми харесва от другите ми варианти
п.п Скоростна кутия, маховик, дюзи, има ли начин човек, който хич не разбира от тези неща да провери дали са ок при покупка?
За лампите на таблото разбрах, че трябва да светят всички на контакт и да гаснат всички при запалване, нали не греша?
поздрави.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 24 Апр 2014 14:03
от deqn86
По компютър моята гори 4.7 ако карам ~100км/ч извън града без климатик, но по изчисления пълен-пълен резервоар е ~0.5л отгоре.
Със служебна нафта Варна-София-Варна и 140-150км/ч по Тракия ми показа 6.2

Във Варна ми гори 6.8 - 7.8 зависи от трафика, но аз я ползвам за ходене до работа и маршрута ми е такъв че карам на 2-ра на 90% от времето (15мин).
За съединителя гледай да не е много твърд или много мек.
Това знам тъй като и моя се оказа че е за смяна след покупката.
От колега от форума си взех к-т съединител без маховик за 400лв + труд.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 25 Апр 2014 17:56
от infrasonic
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 27 Апр 2014 09:14
от sha4ev
Такива короли,карахме в предишната фирма и мога да кажа само добри неща.Но все пак да не пропускаме и факта,че фирмата ги изкара от магазина.За 4те години,които изкарах във фирмата,незнам да са създавали проблеми.Успех.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 02 Май 2014 11:03
от infrasonic
След 3 дни отиваме на пазар
Искам да ви попитам какво е задължително да сменя след покупката, ролки, ремъци, филтри, водна помпа и масло, това съм предвидил поне аз.
Също така, тъй като не съм карал дизел до момента и не съм много наясно, как да проверя работи ли турбото?
Разбрах, че съединителя не трябва да е много мек или много твърд и при сменяне на скоростите да следя за шум ( какъвто и да е ? )
Също така при даваме на контакт трябва да светят всички лампи, а при запалване да изгаснат.
Това са основните неща за които мога да следя и да разбера. Ще я качим и на компютър, но като не разбираме може и там да ме излъжат нещо...
Лошото е, че не мога да се пазаря и хората, които ще са с мен също не могат, та дано не ни извият ръцете.
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 02 Май 2014 16:15
от veso_hds
infrasonic написа:След 3 дни отиваме на пазар
Искам да ви попитам какво е задължително да сменя след покупката, ролки, ремъци, филтри, водна помпа и масло, това съм предвидил поне аз.
Също така, тъй като не съм карал дизел до момента и не съм много наясно, как да проверя работи ли турбото?
Разбрах, че съединителя не трябва да е много мек или много твърд и при сменяне на скоростите да следя за шум ( какъвто и да е ? )
Също така при даваме на контакт трябва да светят всички лампи, а при запалване да изгаснат.
Това са основните неща за които мога да следя и да разбера. Ще я качим и на компютър, но като не разбираме може и там да ме излъжат нещо...
Лошото е, че не мога да се пазаря и хората, които ще са с мен също не могат, та дано не ни извият ръцете.
Колега,препоръчвам ти да закараш колата на оторизиран сервиз и освен компютърна диагностика да ти направят и външен оглед(вдига се на подемник и щателно се преглежда всичко-ходова част,амортисьори и т.н.) за което се издава документ.Струва около 60 лв.,но може да те предпази от много ядове по -нататък.Успех!
Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 03 Май 2014 18:58
от infrasonic
Не знам дали ще имам време и възможност, по скоро не. Ще имам време за тест драйв, сериозен оглед и качване на компютър, силно се надявам да имам късмет.
Скоро ще разберем

Re: Добър сервиз София Корола 2.0D4D
Публикувано на: 05 Май 2014 16:14
от infrasonic
Мисля, че имаше 1-2-ма колеги от форума, които предлагат части, може ли малко повече информация за тях?
Благодаря.