ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 07 Апр 2014 06:24
Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?
Меки, така трябва - да цапат.t k d4d написа:Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?
+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.Rudy написа:Фрикция (триене) - ефекта който търсим при спиране. При фрикцията се получава изтриване на двете контактуващи повърхности - дискове и накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.
Това не е задължително - зависи от много неща - освен различни типове накладки има и различни типове дискове. Освен това има много голямо знчение, как се работи със спирачките - някои комбинации работят по-добре като ги загрееш, т.нар. спортни. Други (като тези за първоначално вграждане) - като ги загрееш - не спират...Airfan написа:+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Не спира ли автомобила, а не накладките?Japanese_fever написа:Може ли Rudy да ми обясни как моите накладки:
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина
Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.
Ела да видиш дали не спира.Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Ако взимаш накладки, гледай да са серия FDB, не по-лоша.dnedkov написа:Да запитам и аз, имате ли впечатления от Ferodo? Мисля да сменям предни дискове и накладки, но не съм доволен от Bosch-a, много са шумни.
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.Japanese_fever написа:Ела да видиш дали не спира.Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Въобще това, че накладките цапат не значи, че са "меки", а зависи от какъв материал са.
Както и това, че накладките износват дисковете не значи, че са "твърди".
Спортните накладки - цапат много, хабят досковете и скърцат от време на време, ОБАЧЕ са много агресвини и спират двойно по-бързо от обикновените.
ИЗборът е твой - ако искаш тихи и чисти накладки няма как да спират като тези дето цапат, ядат дисковете и скърцат.
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Аз съм карал.Japanese_fever написа:Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш?
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после?
От Бургас си, нали? biggrin.gifJapanese_fever написа:Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш?
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после?
По туй "въй" ли го разбра? Неее! Джапанезето е родом от Шикаго! Ние тук не ги разбираме тия работи! Затуй требе некой отатък големата вода да ни ги обясни... Сега ша зема да си демонтирам катализатора и после да го върна обратно - белким допринеса БГ да се оправи...Airfan написа:Japanese_fever написа:От Бургас си, нали? biggrin.gifAirfan написа: Въй