Страница 1 от 5

ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 06:24
от t k d4d
Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 08:37
от D22DJ
В твоя случай с накладки от тази марка TRW - меки.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 09:59
от Airfan
t k d4d написа:Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?
Меки, така трябва - да цапат.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 12:13
от Rudy
Фрикция (триене) - ефекта който търсим при спиране. При фрикцията се получава изтриване на двете контактуващи повърхности - дискове и накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 13:34
от Airfan
Rudy написа:Фрикция (триене) - ефекта който търсим при спиране. При фрикцията се получава изтриване на двете контактуващи повърхности - дискове и накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.
+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 13:40
от Rudy
Airfan написа:+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Това не е задължително - зависи от много неща - освен различни типове накладки има и различни типове дискове. Освен това има много голямо знчение, как се работи със спирачките - някои комбинации работят по-добре като ги загрееш, т.нар. спортни. Други (като тези за първоначално вграждане) - като ги загрееш - не спират...
Като обобщение - няма универсален отговор!

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 19:54
от dnedkov
Да запитам и аз, имате ли впечатления от Ferodo? Мисля да сменям предни дискове и накладки, но не съм доволен от Bosch-a, много са шумни.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 20:35
от Japanese_fever
Може ли Rudy да ми обясни как моите накладки:
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина

Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 20:37
от Vesko
Japanese_fever написа:Може ли Rudy да ми обясни как моите накладки:
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина

Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.
Не спира ли автомобила, а не накладките? worthy.gif

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 20:40
от Japanese_fever
Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Ела да видиш дали не спира.
Въобще това, че накладките цапат не значи, че са "меки", а зависи от какъв материал са.
Както и това, че накладките износват дисковете не значи, че са "твърди".
Спортните накладки - цапат много, хабят досковете и скърцат от време на време, ОБАЧЕ са много агресвини и спират двойно по-бързо от обикновените.
ИЗборът е твой - ако искаш тихи и чисти накладки няма как да спират като тези дето цапат, ядат дисковете и скърцат.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 07 Апр 2014 22:12
от Airfan
dnedkov написа:Да запитам и аз, имате ли впечатления от Ferodo? Мисля да сменям предни дискове и накладки, но не съм доволен от Bosch-a, много са шумни.
Ако взимаш накладки, гледай да са серия FDB, не по-лоша.
Japanese_fever написа:
Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Ела да видиш дали не спира.
Въобще това, че накладките цапат не значи, че са "меки", а зависи от какъв материал са.
Както и това, че накладките износват дисковете не значи, че са "твърди".
Спортните накладки - цапат много, хабят досковете и скърцат от време на време, ОБАЧЕ са много агресвини и спират двойно по-бързо от обикновените.
ИЗборът е твой - ако искаш тихи и чисти накладки няма как да спират като тези дето цапат, ядат дисковете и скърцат.
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 04:49
от Japanese_fever
Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после? unsure.gif

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 08:24
от slowtraveler
Japanese_fever написа:
Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после? unsure.gif
Аз съм карал.
Усещането бе такова: първото спиране при студени спирачки е едно свирене, проскръцване и други звуци с не-съвсем добър ефект за спиране (усещаш го като малко по-тежък педал)...
След 2-3 спирания нещата вече се оправят - педала става по-лек, свиренето на конкретните накладки изчезваше...
Дълги прави и т.н. - това да не ти е Ф1 tooth.gif
Това, че температурата на диска на правата е слязла до 100-150С не е като да е студен на 10-20С.. В града след първото (по-слабо) спиране не се усещаше негативен ефект - спирачките явно си поддържаха що годе нормална температура и не успяват да изстинат чак толкова, че да се усеща кофти спиране.
А интензивно спиране при висока скорост при продължително неползване на спирачките ги нагрява за части от секундата или секунда (да, за Ф1 е много важно, но при лек 'любителски' автомобил практически не се усеща толкова силно този ефект, защото преминава бързо)..
Става въпрос за по-мощен и предполагащ по-агресивно каране автомобил с оригинални дискове и накладки..

Специално за различни марки накладки съм експериментирал на времето (включително нитене на ново феродо в 'бедните' години :) ). От доста години слагам само оригинални.
Иначе или се променяше усещането за автомобила (по-твърд/мек педал), или започваше по-активно ядене на накладки или дискове/барабани.
Като съм мерил дисковете (Астра, Авенсис, Мазда6) съм стигал до извода, че трети комплект накладки не могат да се въртят на стар диск. При свършване на първия комплект (до начално сработване на ламаринката) диска е износен 45-55% на горните автомобили. На втория комплект - 90-100%. Т.е. дори и да са износени 90% (все още в допуска), то не съм рискувал да слагам стария диск с новите накладки, защото към края на живота им диска ще е износен на 140-150%...

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 08:52
от Airfan
Japanese_fever написа:
Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после? unsure.gif
От Бургас си, нали? biggrin.gif

Ами карал съм едно Ево IX, което бе тренировъчната кола на един рали пилот от нашия шампионат и да ти кажа не спираше добре в началото. Предполагам колата беше със състезателни накладки и за мен до момента спортни = състезателни.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Публикувано на: 08 Апр 2014 10:39
от Rudy
Airfan написа:
Japanese_fever написа:
Airfan написа: Въй
От Бургас си, нали? biggrin.gif
По туй "въй" ли го разбра? Неее! Джапанезето е родом от Шикаго! Ние тук не ги разбираме тия работи! Затуй требе некой отатък големата вода да ни ги обясни... Сега ша зема да си демонтирам катализатора и после да го върна обратно - белким допринеса БГ да се оправи...