Смяна на подгревни свещи - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 23 Фев 2014 11:11
За тези, на които им е интересно как става.
Едната свещ ми изгоря и понеже мразя нещо да не е наред, взех та ги смених.
На нашите коли става лесно. Махаме декоративния капак, развиваме шината и с дълга вложка 12 развиваме. При мен свещите бяха оригиналните, купени с колата преди 8 години и се развиха лесно. Трудното беше при изгорялата свещ, разбираемо, защото когато тя не работи се натрупва нагар.
Нужните инструменти са: вложка 10 за декоративния капак, гайките на шината и кабела, вложка 12 за самите свещи, динамометричен ключ, ако имаме, но е желателно, медна грес или паста против спичане, две бири от 500мл, цигари за пушачите.
Махаме шината, за да не ни се пречка. Напръскваме с ВД 40 или подходящ препарат в резбите и отваряме първата бира. През това време може с едно парцалче да забършем тук там, където има прахоляци или други боклуци. След около 30 мин пак напръскваме и пак изчакваме хубаво да подейства. След това започваме много внимателно с опитите за развиване, за да не търчим да купуваме комплекти за вадене на скъсани свещи. Аз започнах от неработещата, но усетих че няма да стане и минах на следващите, като междувременно пак напръсках и оставих. 3-те работещи се развиха без никакво усилие и си излязоха. Върнах се пак на неработещата и приложих малко по-голямо усилие, спрямо другите. Когато свещта направи 1/4 оборот, върнах 1/8 на стягане и така няколко пъти, до като се освободи от нагара долу. След 3 оборота пак затегна, върнах половин и пак пръсках и чаках. Междувременно изпих първата бира. И така много леко напред назад и накрая свещта освободи и излезе. Ето я и самата нея, изгорялата:

Новите е видно какви са, купих ги от колега от тук.
Отворих втората бира и започнах да слагам новите. Както се очакваще, новите свещи си влязоха като по масло на мястото, с изключение на 4-тата, която не работеше, защото върха опираше в нагара и затягаше. С леки движения напред и назад се пораздвижи, но не достатъчно и за това я извадих и директно в отвора пръснах малко ВД 40 да разкисне нагара. След това нямаше никакви проблеми да се навие до край на ръка. Пак ги свалих, намазах резбата с медна грес, за всеки случай и пак на ръка се навиват до край. След това стягаме с динамометричен ключ. По книга им дават 12,3 Нм, аз стегнах на 11. Слагаме шината и гайките. На гайките им дават 2,2 Нм, аз ги стегнах на ръка. Слагаме си декоративния капак и палим. С това процедурата е приключена. Ако ни е останала бира си я допиваме.
Хубаво е периодично да проверяваме свещите дали работят.
Едната свещ ми изгоря и понеже мразя нещо да не е наред, взех та ги смених.
На нашите коли става лесно. Махаме декоративния капак, развиваме шината и с дълга вложка 12 развиваме. При мен свещите бяха оригиналните, купени с колата преди 8 години и се развиха лесно. Трудното беше при изгорялата свещ, разбираемо, защото когато тя не работи се натрупва нагар.
Нужните инструменти са: вложка 10 за декоративния капак, гайките на шината и кабела, вложка 12 за самите свещи, динамометричен ключ, ако имаме, но е желателно, медна грес или паста против спичане, две бири от 500мл, цигари за пушачите.
Махаме шината, за да не ни се пречка. Напръскваме с ВД 40 или подходящ препарат в резбите и отваряме първата бира. През това време може с едно парцалче да забършем тук там, където има прахоляци или други боклуци. След около 30 мин пак напръскваме и пак изчакваме хубаво да подейства. След това започваме много внимателно с опитите за развиване, за да не търчим да купуваме комплекти за вадене на скъсани свещи. Аз започнах от неработещата, но усетих че няма да стане и минах на следващите, като междувременно пак напръсках и оставих. 3-те работещи се развиха без никакво усилие и си излязоха. Върнах се пак на неработещата и приложих малко по-голямо усилие, спрямо другите. Когато свещта направи 1/4 оборот, върнах 1/8 на стягане и така няколко пъти, до като се освободи от нагара долу. След 3 оборота пак затегна, върнах половин и пак пръсках и чаках. Междувременно изпих първата бира. И така много леко напред назад и накрая свещта освободи и излезе. Ето я и самата нея, изгорялата:

Новите е видно какви са, купих ги от колега от тук.
Отворих втората бира и започнах да слагам новите. Както се очакваще, новите свещи си влязоха като по масло на мястото, с изключение на 4-тата, която не работеше, защото върха опираше в нагара и затягаше. С леки движения напред и назад се пораздвижи, но не достатъчно и за това я извадих и директно в отвора пръснах малко ВД 40 да разкисне нагара. След това нямаше никакви проблеми да се навие до край на ръка. Пак ги свалих, намазах резбата с медна грес, за всеки случай и пак на ръка се навиват до край. След това стягаме с динамометричен ключ. По книга им дават 12,3 Нм, аз стегнах на 11. Слагаме шината и гайките. На гайките им дават 2,2 Нм, аз ги стегнах на ръка. Слагаме си декоративния капак и палим. С това процедурата е приключена. Ако ни е останала бира си я допиваме.
Хубаво е периодично да проверяваме свещите дали работят.