Страница 1 от 2
Колко харчи Yaris 1.0 vvt1 16v??
Публикувано на: 12 Мар 2007 14:34
от sx999
Здравейте, интересуваме разхода на гориво за този модел Yaris,имам такъв но ми дава разход градско 8.4/100 ,без климатик и фарове.
И искам да попитам хората ,които карат такива коли и близкиа модел до тях,да кажат какъв им е разхода-градско и извън градско.Благодаря
Публикувано на: 12 Мар 2007 15:07
от juri_galev
Доста ти харчи.6.9 7.2 градско но то на тези компютри не вярвам много на постоянно включени фарове.А Яриса се кара само градско от 2-3 години.
Публикувано на: 14 Мар 2007 11:26
от sx999
еее значи мойта си е направо ламя:((( за 1000 кубика... тва направо...ма какво може да и е като е на 30 000 км... напрво незнам
Публикувано на: 14 Мар 2007 14:11
от juri_galev
sx999 написа:еее значи мойта си е направо ламя:((( за 1000 кубика... тва направо...ма какво може да и е като е на 30 000 км... напрво незнам
Не вярвам на 30 000 км да имаш проблеми но не е изключено.Допитаи се до Тм ауто.Но в София с този трафик не се учудвам вече на нищо.
Публикувано на: 14 Мар 2007 14:12
от TATI
Ако това са показания по компютъра е нормално да ти ги дава така. Мойта като и напълня резервоара до горе, компютъра ми дава че ще мина 670км, а реално минавам 1000. Така че вяра на тоя компютър много много нямай. Той дава ориентировъчно, освен това резервата не я включва в измерването. Най-точно ми показа след 4 пълни зареждания от резерва до горе. Тогава изписа реалния разход и реалните километри, които ще мина. Иначе сутринта пълних до половината горе долу и ми показа разход 16 и после слезе до 10, което както и да карам не може да е толкова - все пак е дизел. Сега седи на 9,9 ама не ми дреме щото реално знам колко ми е разхода - 7. Говорим за Авенсис 2 дизел. Най-добре си сложи една 5 литрова туба и карай до като спре колата. Сипваш тубата и засичаш.
П.С. И аз карам 24/7 със запалени фарове - 4 броя - два основни и два за мъгла.
Публикувано на: 14 Мар 2007 16:27
от Deni
Не знам вие как ги карате тези яриси, но мойта е 1,3 бензин и по компютър дава разход 7,9, а реално съм го засекла към литър по-малко. Освен това също я карам главно градско.
Публикувано на: 14 Мар 2007 22:51
от dap
TATI написа:Най-добре си сложи една 5 литрова туба и карай до като спре колата. Сипваш тубата и засичаш.
Не е ли по добър вариант да напълни до горе, да мине 100 км и да долее

Публикувано на: 14 Мар 2007 22:54
от Xeku
А най-добре е да се минат 50 км в едната посока и 50 в другата по същия маршрут. Така се избягват фактори като попътен/насрещен вятър, изкачване/спускане на наклони и т.н.

Полученият по този начин резултат е доста точен, но и "лабораторен", а реалните стойности, които ни вълнуват най-много, могат и да се различават от него!
Публикувано на: 14 Мар 2007 23:00
от roumen68
TATI написа:Ако това са показания по компютъра е нормално да ти ги дава така. Мойта като и напълня резервоара до горе, компютъра ми дава че ще мина 670км, а реално минавам 1000.
Tati, моята не давам да ми я пълнят по бензиностанциите - сам го правя и отиват към 10 минути -докато чакам да спадне пяната, малко по малко, да излезе въздуха от въздушните джобове. Но така я пълня точно до ръбчето и компютъра ми показва Range 930 - 950 км. Но реално би ми стигнало за около 1200 км.
Та при такова пълнене до ръбчето е по удачно засичането на разхода. Следващият път - пак до ръбчето. Хем и може да бъде на повече километри, при различни терени. А не само с 5-те литра от тубата.
Публикувано на: 14 Мар 2007 23:09
от roumen68
Xeku написа:А най-добре е да се минат 50 км в едната посока и 50 в другата по същия маршрут. Така се избягват фактори като попътен/насрещен вятър, изкачване/спускане на наклони и т.н.

Полученият по този начин резултат е доста точен, но и "лабораторен", а реалните стойности, които ни вълнуват най-много, могат и да се различават от него!
Xeku, днес точно така направих - 50 км в една посока, към 10 км градско и обратно 50 км. Двама възрастни и дете, на връщане - с багажи в багажника Разход: 4.3! biggrin.gif
За икономично шофиране - много зависи от темперамента на шофьора, даже от моментното му настроение. Лежерно, спокойно каране, с плааавно ускоряване и изключване от скорост където има спускания надолу - гарантира нисък разход.
Публикувано на: 15 Мар 2007 04:16
от ugabuga
roumen68 написа:Xeku написа:А най-добре е да се минат 50 км в едната посока и 50 в другата по същия маршрут. Така се избягват фактори като попътен/насрещен вятър, изкачване/спускане на наклони и т.н.

Полученият по този начин резултат е доста точен, но и "лабораторен", а реалните стойности, които ни вълнуват най-много, могат и да се различават от него!
Xeku, днес точно така направих - 50 км в една посока, към 10 км градско и обратно 50 км. Двама възрастни и дете, на връщане - с багажи в багажника Разход: 4.3! biggrin.gif
За икономично шофиране - много зависи от темперамента на шофьора, даже от моментното му настроение. Лежерно, спокойно каране, с плааавно ускоряване и изключване от скорост където има спускания надолу - гарантира нисък разход.
tova sas izkluchvaneto ot skorost e nai golemia mit. Tova vsushtnost ti gori poveche benzin otkolkoto ako si na skorost. i ima faida samo pri karuratorni koli.
pri EFI (injekcia) pri visok vakum (visoki oboroti + pusnat pedal na gazta) injektorite se izkluchvat ot komputara.
ako si na neutralna injektorite triabva da pruskat gorivo za da moje dvigatelia da ne spre da se varti. Aide karai pak i po nanaodlnishtata - na skorost. razlikata niama da e mnogo no sam siguren che shte e razhoda shte e po-malak
Публикувано на: 15 Мар 2007 06:55
от roumen68
ugabuga,
при мен е дизел. Виж, когато си на предавка, пък даже и 5-та - без газ двигателя става моторна спирачка. Много проходи със завои и спускане надолу ги минавам на 4-та, 3-та, 2ра скорост, според ситуацията, наклона и завоя. Благодарение на честото използване на моторна спирачка - накладките ми на 80 000 км още не са за смяна!
Представи си обаче, че имаш дълъг наклон надолу, без завои и след това има изкачване. Ако си на предавка - излишно те забавя при спускането. Ако изключиш от скорост - колата се ускорява постоянно до най-ниската точка и след това можеш да изкараш половината изкачване на горе само по инерция. Като ти намалее скоростта - подаваш газ да вдигнеш оборотите за да не се получи забавяне, придърпване, включваш на 5-та или 4-та, малко газ и по този начин си изкачил този баир с доста добра икономия. Разбира се този номер става ако пътя е чист, нямаш пред теб камиони, трактори или някой дремещ на волана.
Ако наклона надолу не е достатъчен за добро ускоряване по инерция, какво правя: в началото освобождавам от скорост и колата бавно се ускорява. Малко преди да стигна най-ниската точка - включвам на 5-та, подавам газ да доускоря, а след това при изкачването постепенно отнемам от газта като оставям колата да се забавя до най-високата точка от изкачването.
Опитай ги тези неща, ако и внимателно боравиш с педала на газта - гарантирам ти, че ще постигнеш забележителна икономия

Публикувано на: 15 Мар 2007 09:53
от dap
И аз съм на мнението на ugabuga че няма смисъл от освобождаване от скорост!!! лично мое мнение

Публикувано на: 15 Мар 2007 09:56
от dap
roumen68 написа:ugabuga,
при мен е дизел. Виж, когато си на предавка, пък даже и 5-та - без газ двигателя става моторна спирачка. Много проходи със завои и спускане надолу ги минавам на 4-та, 3-та, 2ра скорост, според ситуацията, наклона и завоя. Благодарение на честото използване на моторна спирачка - накладките ми на 80 000 км още не са за смяна!
Представи си обаче, че имаш дълъг наклон надолу, без завои и след това има изкачване. Ако си на предавка - излишно те забавя при спускането. Ако изключиш от скорост - колата се ускорява постоянно до най-ниската точка и след това можеш да изкараш половината изкачване на горе само по инерция. Като ти намалее скоростта - подаваш газ да вдигнеш оборотите за да не се получи забавяне, придърпване, включваш на 5-та или 4-та, малко газ и по този начин си изкачил този баир с доста добра икономия. Разбира се този номер става ако пътя е чист, нямаш пред теб камиони, трактори или някой дремещ на волана.
Ако наклона надолу не е достатъчен за добро ускоряване по инерция, какво правя: в началото освобождавам от скорост и колата бавно се ускорява. Малко преди да стигна най-ниската точка - включвам на 5-та, подавам газ да доускоря, а след това при изкачването постепенно отнемам от газта като оставям колата да се забавя до най-високата точка от изкачването.
Опитай ги тези неща, ако и внимателно боравиш с педала на газта - гарантирам ти, че ще постигнеш забележителна икономия

btw Rumba я ми кажи колко пари си дал за авенсиса си ? според тебе заслужава ли си да НЕ караш само и само да спестиш малко парички, по начина по които караш не губиш ли удоволствието от самото кормуване

само питам Без лоши чувства
Поздрави biggrin.gif
Публикувано на: 15 Мар 2007 10:29
от roumen68
dap,
не става дума за икономисване на пари. Тръпка ми е постигането на нисък разход при колкото се може по-висока средна скорост от точка А до точка Б. Нещо като хоби, като игра с прилагане на законите на физиката за да излъжеш разхода. И не само че не губя удоволствието от карането, ами ме кефи тази игра.
Карал съм и със 190 км/ч когато се е налагало, но високата скорост не ме кефи, нито "спортното" каране газ-спирачка-газ.
Ако опирах до икономисването на 1-2 л/100 км заради парите - естествено че нямаше да карам Авенсис, а най много Aygo 3 врати с махнати задни седалки да не тежат и без резервната гума - излишно тегло biggrin.gif