Страница 1 от 2

Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 04 Фев 2014 11:23
от ivan202
Здравейте колеги,

Нов съм във форума и се нуждая от помощта Ви относно следното:

Решил съм да ставам собственик на RAV 4 (2.0L, 152к.с.).
Може ли да ми дадете мнения за този мотор - добър ли е, има ли проблеми, разход, пъргавина и т.н........

Също така доколкото знам задвижването не е постоянно 4х4 а по принцип е с предно и електронно прехвърля при приплъзване и когато е необходимо, така ли е ?

По принцип не ми трябва автомобил за истински off road, а просто да не се притеснявам когато искам да отида на ски......

Благодаря на всички предварително за отговорите :)

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 04 Фев 2014 12:03
от desotodorov
Така е - затова - ако искаш пълно постоянно 4х4 с блокаж на междуосовия диф. и опционално LSD/Torsen на задния (много рядко се срещат, защото е скъпа опция при поръчката колата когата е била нова), ще ти трябва RAV4 10... т.е. - стария RAV, щото - да ме извиняват собствениците на RAV след първото поколение, както и на Honda CR-V - техните 4х4 не са стока...според мен - допринасят за по-голяма проходимост, когато се налага, но не и за по-добро пътно поведение при движение примерно по хлъзгав път и с висока скорост...там стотните от секундата са важни, а системата с вискомуфа и датчици не може да осигури това бързодействие...ето нещо от братушките по въпроса (автоматика на RAV4 10 излиза че е най доборото като проходимост, според тях - не че блокажа с копче е лошо, ама иска да си спрял :) :
http://www.auto-most.ru/site/ency/trans/181.html
За ДВГ - да кажат колегите, според мен - като характеристики, пъргавина и разход е по-добър от стария, но капризничи на газ :) не са го мислили японците за такива извращения :)

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 04 Фев 2014 15:13
от dews
аз не мога да му отговоря както колегата но след като ти е харесал автомобила зависи от теб данъка ще е малко лош

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 05 Фев 2014 12:45
от ivan202
Мерси на колегите за отговорите. За газ въобще не смятам да слагам, дано не ми се и налага де........:)

Чакам още мнения и от други колеги..........

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 05 Фев 2014 13:15
от zi_zi_top
ivan202 написа:.... За газ въобще не смятам да слагам, дано не ми се и налага де........:)
Сега мислиш така, но като видиш разхода на гориво ще направиш други сметки. wink.gif

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 05 Фев 2014 13:26
от ivan202
zi_zi_top написа:
ivan202 написа:.... За газ въобще не смятам да слагам, дано не ми се и налага де........:)
Сега мислиш така, но като видиш разхода на гориво ще направиш други сметки. wink.gif
хмммммм......... то може и да си прав, ама не я обичам тази газ и това си е

някой може ли да каже реално какво да очаквам като разход (това където го пишат производителите е ясно, че почти никога няма нищо общо)

до към 12 - 14/100 ще мога да издържа smile.gif

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 05 Фев 2014 23:31
от jim_beam
от всичките модели рав4 най-доброто 4х4 има модела 4.3,не ми се търси сега в youtube,немците ги тестваха на специален стенд.изключвам актуалния модел 2013,понеже тогава не беше излязъл.грубо извода беше,че 4.3 с вкл. блокировка между 2-та моста излиза от всяка ситуация,останалите имат някои слабости.което не бива да ги подценява,рава е куче. wink.gif

пс> колега desotodorov,кое 4х4 може да те спаси при движение с висока скорост на хлъзгав път?
ще ти кажа-няма такова!лично съм правил тестове на хлъзгав път в завой,където 1-2км/h разлика решава дали ще останеш в пътя или си в бучумиша.не се заблуждавайте,че каквито и да били системи ще поправят подобни фатални грешки!

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 06 Фев 2014 10:19
от slowtraveler
От двугодишен опит с автомобил много подобен на Равката, се убедих, че 4х4 е много добра система ако трябва да тръгнеш, да се измъкнеш и т.н.
За да усетиш някаква сериозна разлика в поведение в завой ти трябва мощен автомобил, а нито Равката нито кашкая на жената са такива - т.е. пътното поведение не се различава осезаемо. Но тръгване и ускоряване - няма нищо общо с 4х2.
Спирането - там всички леки автомобили са 4х4 - и на 4-те колела имат спирачки и затова няма никаква разлика.
Да очакваш, че някаква система ще те извади от кофти ситуация няма как да стане.
Да очакваш, че с блокировка на двата моста ще минеш отвсякъде - също не е правилно. Това съвсем не е панацея.
Едни хубави гуми докарват почти същия ефект на проходимост, който би постигнал 4х4 с галошки tooth.gif
Но общо взето - който е карал 4х4 не се връща назад, а РАВ-ката е доказал се автомобил в своя клас... :whistle:

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 06 Фев 2014 11:10
от jim_beam
така е слоу!
нямах предвид измъкване от всяка ситуация,теста беше елементарен,просто се пробва последователно с 3-2-1 колелa,зацепени с пътя дали ще издрапа по нанагорнище.не си спомням дали пробваха 2 колела от една страна,примерно предно и задно леви,но там вече знаем кой води парада>

http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 06 Фев 2014 20:14
от desSs
2 литра, бензин, CVT - зимата разхода ми се върти около 14. един колега от форума докара някакви извънземни разходи под 10 ама не знам как го прави, при мен не се получава.
иначе последните 10 дни в поледица и преспи си карам безгрижно, само на 1-2 пъти при опит да спра по нанадолнище на лед нещо не ми се получи веднага laugh.gif знам че има някакво копче, дето трябва да натисна, за да изключа екстрата, ама забравих кое blushing.gif ABS ли беше, я подскажете малко blushing.gif

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 06 Фев 2014 20:24
от slowtraveler
Десс. ABS е неизключваемо (по-точно може да се изключи само с вадене на бушон или повреда).... А без АБС съвсем нямаше да можеш да спреш на лед :whistle:
Копчето за което разказваш сигурно ти е за изключване ESP, но то е за много тежки случаи, ако трябва да 'лашнеш' колата за да я изкараш от пряспа, а системата отнема газта и колата глъхне...

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 06 Фев 2014 20:36
от desSs
оф верно, викам нещо трибуквено беше laugh.gif ама сякаш са ми обяснявали баш в поледиците да го изключвам, оная френдка с лексуса и тя така прави - в лед го изключва и като мине на асфалт веднага го включва, щото колата била като спъната...
ще звънна утре в сервиза да питам

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 06 Фев 2014 20:44
от slowtraveler
Десс, не го пипай ESP - карай си с него.... Никой не е отменил физичните закони.
Нормално е колата да е по-спъната на лед/сняг просто защото част от ЕСП(ТС) дава газ само дотолкова, доколкото гумите имат сцепление към повърхността, дори и да си натиснал газта до дупка...
Ако си мисли колежката, че като ръмжи двигателя и колата ускорява повече - лъже се :whistle:
Не се доверявай на колежки шофьорки tooth.gif

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 07 Фев 2014 17:32
от ivan202
такааа.......

първо искам да благодаря на всички колеги за мненията
вече мога да кажа, че съм собственик на споменатия рав 4

във вторник ще го регистрирам и очаквайте и снимки biggrin.gif

ще имам още въпроси понеже досега съм карал само леки коли и нямам опит с никаъв вид SUV и тем подобни

гледам че има копче за блокаж на диф. - кога е най-добре да се включва при спряло положение или ?

също така от лявата страна ( на шофьорското място) има еден бутон с нарисувана кола спускаща се по наклон ???
за какво служи, че си нямам и на идея blushing.gif

Re: Въпрос за RAV 4

Публикувано на: 07 Фев 2014 17:44
от slowtraveler
Честито колега...
Блокировка на раздатката се включва много рядко - като я окъсаш... Дали може да се включи в движение - най-вероятно просто няма да ти позволи да направиш нещо, което може да повреди автомобила (на Кашкая например блокировката можеш да си я щракаш колкото си искаш, но тя ще се включи само ако скоростта е под 40км/ч)....
За съжаление не мога да дам конкретен отговор - не знам на РАВ как е реализирано 4х4... Ако е с електромуфа и пакет съединители - няма проблем включването по всяко време (при умерено движение съединителите обират 'удара' и зацепват плавно, а при по-висока скорост електрониката просто не включва електромуфата)...
Бутона с кола под наклон най-вероятно е точно това - HILL DESCENT CONTROL system - асистент за спускане под наклон...