Избор м/у Ярис, Корола дизел и Корола бензин
Публикувано на: 11 Мар 2007 10:22
Здравейте, колеги!
От 2001 година карам едно Пежо 309, което вече е на 21 години и ме е разсипало от ремонти
. Тъй като годишно минавам по 15 – 20’000 км., си сложих АГУ за 370 лв, за да мога да си плащам горивото за тези километри. Положението с ремонтите обаче става нетърпимо и започнах трескаво да избирам друга кола. След досегашните мъки целта ми е да намеря колкото може по-здрава кола, на по-малко километри, която да карам с редки ремонти и по-дълго време.
От всичко прочетено се спрях на Тойота. Направих едно кръгче с Королата на братовчед ми - 1,4 л., май 86 к.с., 1997 г., на 197’000 км., на която беше сменен само съединител на 195’000 и има тръгнала лека ръжда отдолу, закупена е от ТМ ауто. Видя ми се малко немощна, но и не посмях да я вкарам в обороти за краткото време. Завъртях пробно и Яриса на един колега, 1,4 л., 75 к.с., Д4Д, мисля че е 2004 г., на около 30’000 км. – вървеше супер. Само ми се стори, че при затваряне вратите хлопаха на пластмаса и на евтино, и таблото изглежда прекалено пластмасово, но бих си го купил.
Първо мислех да си търся Корола 1,4 л., 2000-2002 и да й сложа АГУ. После чух за ултра скъпите газови инжекциони. На всичкото отгоре ми казаха, че изгаряли изпускателните клапани и след 30’000 км. трябвало да се сменят с по-здрави, след което нямало проблем. Започнах да мисля за Ярис Д4Д, 2002-2003 г. и за Корола 2 л., 90 к.с., Д4Д, 2000-2002 г.
За сега пред мен стоят следните въпроси, на които ще съм ви благодарен, ако получа отговор или мнение:
1. Проблема, за който пише случаен фен с немските сегменти, засяга ли и дизеловата Корола?
2. Двигателя на дизеловия Ярис добър ли е, като е толкова малък по кубатура?
3. На Королата с бензинов двигател 1,4 (4E-FE) или 1,6 л. (4А-FE) от 1998-1999 г., клапаните издържат ли на газ наистина?
4. Да робувам ли на „японската сглобка”?
Ходих в ТМ ауто да проуча имат ли бай-бек. Имаше само по-нови и скъпи коли. Питах за дизелови Корола и Ярис – казаха, че почти не се връщат при тях. Или хората си ги продават сами, или не искат да ги продадат.
Стана малко дълго
, но и главата ми се е подпалила от тези избирания.
Радо
От 2001 година карам едно Пежо 309, което вече е на 21 години и ме е разсипало от ремонти

От всичко прочетено се спрях на Тойота. Направих едно кръгче с Королата на братовчед ми - 1,4 л., май 86 к.с., 1997 г., на 197’000 км., на която беше сменен само съединител на 195’000 и има тръгнала лека ръжда отдолу, закупена е от ТМ ауто. Видя ми се малко немощна, но и не посмях да я вкарам в обороти за краткото време. Завъртях пробно и Яриса на един колега, 1,4 л., 75 к.с., Д4Д, мисля че е 2004 г., на около 30’000 км. – вървеше супер. Само ми се стори, че при затваряне вратите хлопаха на пластмаса и на евтино, и таблото изглежда прекалено пластмасово, но бих си го купил.
Първо мислех да си търся Корола 1,4 л., 2000-2002 и да й сложа АГУ. После чух за ултра скъпите газови инжекциони. На всичкото отгоре ми казаха, че изгаряли изпускателните клапани и след 30’000 км. трябвало да се сменят с по-здрави, след което нямало проблем. Започнах да мисля за Ярис Д4Д, 2002-2003 г. и за Корола 2 л., 90 к.с., Д4Д, 2000-2002 г.
За сега пред мен стоят следните въпроси, на които ще съм ви благодарен, ако получа отговор или мнение:
1. Проблема, за който пише случаен фен с немските сегменти, засяга ли и дизеловата Корола?
2. Двигателя на дизеловия Ярис добър ли е, като е толкова малък по кубатура?
3. На Королата с бензинов двигател 1,4 (4E-FE) или 1,6 л. (4А-FE) от 1998-1999 г., клапаните издържат ли на газ наистина?
4. Да робувам ли на „японската сглобка”?
Ходих в ТМ ауто да проуча имат ли бай-бек. Имаше само по-нови и скъпи коли. Питах за дизелови Корола и Ярис – казаха, че почти не се връщат при тях. Или хората си ги продават сами, или не искат да ги продадат.
Стана малко дълго

Радо