Страница 1 от 2

Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 20 Яну 2014 11:45
от Airfan
Имам едно питане момчета - как седите на светофара - натискате спирачката и седите на скорост или слагате на паркинг, а може би слагате на неутрална?
Аз за момента слагам на неутрална, обаче много хора ми се чудят защо не седя на скорост с натисната постоянно спирачка. Логиката ми е, че така всички механизми в кутията са в работно положение и вероятно се износва лагера на съединителя повече по този начин.
Ще се радвам и ако може да ми дадете вашата обосновка на гласа си.

Благодаря

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 20 Яну 2014 12:00
от Rudy
Имам CVT кутия и седя на директна с натиснат педал на спирачката и не знам и една причина да не го правя - така и така карам електрокар, само да ръчкам ми трябва...

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 20 Яну 2014 12:24
от TATI
Отговор 6 и за двете коли с автоматик. Ако ме мързи да натискам спирачката, слагам на Р.

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 21 Яну 2014 22:55
от Airfan
Днес се порових и намерих, че според пичовете от Топ Гиър е неправилно да се седи с вкючена скорост на светофарите едно заради безопасност - например поради някаква причина може да ви се изплъзне крака от спирачката, второ се увеличава износването на кутията, съединителя и се увеличава разхода на гориво.

Ето линк към текста.

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 21 Яну 2014 23:44
от iovkito
Радвай се на новата кола и не му мисли , нали затова си я взел автоматик? На онези в сервиза каква им е работата , ако се счупи , да си я оправят.

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 04:58
от Japanese_fever
Зависи колко дълго стоиш на място, ако примерно си на ЖП прелез и минава дълъг влак - хората я оставят на (Р).

А как паркирате автоматик - на (Р) само или на (Р) + ръчна?

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 08:15
от zi_zi_top
Тези препоръки и за Приус ли важат?

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 08:20
от Airfan
iovkito написа:Радвай се на новата кола и не му мисли , нали затова си я взел автоматик? На онези в сервиза каква им е работата , ако се счупи , да си я оправят.
Радвам се, но не ми е удобно да държа постоянно спирачката. При Ауди, което ми беше другия фаворит за автомобил, това е решено много елегантно. Като задържиш спирачката натисната в спряло положение, колата сама си държи спирачката и при подаване на газ си потегля все едно току що си отпуснал спирачката. При Тойотата това го няма.
zi_zi_top написа:Тези препоръки и за Приус ли важат?
Това е валидно за всички автомати, според мен.

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 11:19
от Vesko
Airfan написа:Това е валидно за всички автомати, според мен.
При приус и хибридите, не е точно автоматична скоростна кутия. Там (приус) един електродвигател е закачен с велосипедна верига към трансмисията ;) А двигателя в през планетарна предавка и другият ел.двигател/генератор към първият ел.двигател.

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 12:11
от Airfan
Vesko написа:
Airfan написа:Това е валидно за всички автомати, според мен.
При приус и хибридите, не е точно автоматична скоростна кутия. Там (приус) един електродвигател е закачен с велосипедна верига към трансмисията ;) А двигателя в през планетарна предавка и другият ел.двигател/генератор към първият ел.двигател.
:thumbsup: Нямам никакви познания по тази схема.

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 17:43
от PESHO OT MARS
При класическия автоматик с хидротрансформатор има два разделение на два лагера и всеки си има своите аргументи. При седенето на D се износва хидротрансформатора а при изключванките пък се хабят фрикционите (съединителите) които отговарят за 1-ва предавка.

За мен лично ако съм на светофар я държа на D ако спра за повечко или N или Р според обстановката. Ръчна се ползва ако има наклон защото конкретно при А241Е не е решена по най-елегантния начин блокировката на дифа. И ако си бил под наклон при освобождаването правиш известно усили в жилото което някак си не ми е комфортно. При Вектра А например на кутиите които са от един и същ производител с тези на Тойота например дори при голям наклон освобождава без каквото и да било усилие на лоста/жилото.

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 20:55
от Airfan
При CVT-то как е реализиран съединителя някой има ли идея?

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 22 Яну 2014 21:41
от PESHO OT MARS
Доколкото съдя по тази снимка е с хидротрансформатор като при класически автоматик, което е напълно логично.

Изображение

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 23 Яну 2014 19:19
от desSs
като взех яриса от карком ми казаха на светофар да минавам на неутрална /паркинг въобще нямаше/. скоростната кутия беше типтроник или нещо такова, не много читава. като взех рава /със CVT/ ги питах пак ли да изключвам, казаха не. така и правя, за почти три години проблем никакъв

Re: Как седите на светофара с автоматиците си?

Публикувано на: 23 Яну 2014 21:04
от PESHO OT MARS
Защото си била предполагам със скапаното ММТ.
Това е ръчна кутия с автоматичен съединител на практика. Предполагам че са ти казали така за да не се натоварва механизма на съединителя. На новата вече си с хидротрансформатор и няма нужда.

Поне аз така ги виждам нещата.