Страница 1 от 1

Съединител Тойота Корола Е12 (2004) 2.0 D-4D

Публикувано на: 19 Яну 2014 12:13
от PyCoKoCkA
Здравейте, колеги. Имам известен проблем със съединителя на Королата, който не знам дали ще се окаже малък или голям. Колата е януари 2004год., мисля, че се води Е12, 2,0, дизел,. Само при натискане на педала на съединителя се чува скърцане, за което четох в няколко теми, че (в повечето случаи) се оправяло с напръскване с течна грес и било причинено от натрупване на прах от феродото върху някаква втулка на вилката или нещо подобно. (извинявам се за некомпетентността, но не разбирам от коли ermm.gif ) Темата, от която четох беше тази: http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... BB#p141508 Понеже баща ми работи в сервиз, който обаче е оторизиран за друга марка коли, може ли, ако някой знае и е минал по този път с разглобяването на съединителя, да ме насочи откъде точно се стига до тези пружини, втулки и вилки на съединителя, за да мога поне частично да дам някаква насока, понеже майсторите още не са видели колата, но не съм сигурна дали ще могат да се справят, защото японските коли са доста сложно конструирани. Имам още едно запитване-четох, че королите имали два вида съединители- хидравличен и обикновен (ръчен). Знаете ли моят модел с какъв вид е и каква е цената на смяната му (+ ремонт), защото, за съжаление, взех колата на много километри (в момента ще прави 150 000 км) и много ме тревожи в рамките на какви километри издържат съединителите на тези коли? Когато я купувах преди малко повече от година, и направиха основен преглед в Тойота Тиксим гр.Пловдив и казаха, че колата е в отлично състояние, но не споменаха нищо за съединителя...

Re: Съединител Тойота Корола Е12 (2004) 2.0 D-4D

Публикувано на: 19 Яну 2014 13:29
от iovkito
Карай си така , няма проблем. Все пак могат да понапръскат самия педал на съединителя и скърцането ще спре , но след време пак ще се появи. Моя съм го пръскал 1-2 пъти , но пак се започна и не съм го пипал повече. Колата ти не е на много километри , ако е карана нормално , съединителят ще изкара спокойно над 200 000 км. Под нормално имам предвид без дърпане на ремаркета , закъсвания в сняг и т.н. Все пак къде отделя и каква е твърдостта му ?

Re: Съединител Тойота Корола Е12 (2004) 2.0 D-4D

Публикувано на: 19 Яну 2014 17:23
от PyCoKoCkA
Благодаря много, успокои ме :) Иначе още откогато я купих отделя доста ниско, а като твърдост е средна работа-не е много мек, но не е много труден за натискане. Не знам как е поддържана колата преди това, надявам се всичко да е наред :thumbsup:

Re: Съединител Тойота Корола Е12 (2004) 2.0 D-4D

Публикувано на: 20 Яну 2014 09:25
от martod
PyCoKoCkA написа: Само при натискане на педала на съединителя се чува скърцане, за което четох в няколко теми, че (в повечето случаи) се оправяло с напръскване с течна грес и било причинено от натрупване на прах от феродото върху някаква втулка на вилката или нещо подобно.
Течната грес се пръска през предпазния маншон на вилката, като се пръска от задната страна (откъм скоростите, а не отпред към двигателя) ..
Ако скърцането е в купето, вместо да пръскате там с течна, по добре баща ви да разглоби педала и да смаже втулките и оста с които педала се захваща за конзолата, ама с нормална грес, wink.gif така дълги години после ще имате тишина в купето .. smile.gif

Re: Съединител Тойота Корола Е12 (2004) 2.0 D-4D

Публикувано на: 20 Яну 2014 20:52
от Kiki
PyCoKoCkA написа:а като твърдост е средна работа-не е много мек, но не е много труден за натискане.
По принцип съединителят на колите с дизелов двигател е винаги по-твърд от бензиновите заради денпферния маховик. Това не трябва да те притеснява.

Re: Съединител Тойота Корола Е12 (2004) 2.0 D-4D

Публикувано на: 20 Яну 2014 21:52
от Airfan
Kiki написа:
PyCoKoCkA написа:а като твърдост е средна работа-не е много мек, но не е много труден за натискане.
По принцип съединителят на колите с дизелов двигател е винаги по-твърд от бензиновите заради денферния маховик. Това не трябва да те притеснява.
Демпферният маховик няма отношение към твърдостта. Тя се определя от притискателя и хидравличната система/жилото на педала.

Re: Съединител Тойота Корола Е12 (2004) 2.0 D-4D

Публикувано на: 21 Фев 2014 15:54
от Deyan_V
PyCoKoCkA написа: Здравейте, колеги. Имам известен проблем със съединителя на Королата, който не знам дали ще се окаже малък или голям. Колата е януари 2004год., мисля, че се води Е12, 2,0, дизел,. Само при натискане на педала на съединителя се чува скърцане, за което четох в няколко теми, че (в повечето случаи) се оправяло с напръскване с течна грес и било причинено от натрупване на прах от феродото върху някаква втулка на вилката или нещо подобно. (извинявам се за некомпетентността, но не разбирам от коли ermm.gif ) Темата, от която четох беше тази: http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... BB#p141508 Понеже баща ми работи в сервиз, който обаче е оторизиран за друга марка коли, може ли, ако някой знае и е минал по този път с разглобяването на съединителя, да ме насочи откъде точно се стига до тези пружини, втулки и вилки на съединителя, за да мога поне частично да дам някаква насока, понеже майсторите още не са видели колата, но не съм сигурна дали ще могат да се справят, защото японските коли са доста сложно конструирани. Имам още едно запитване-четох, че королите имали два вида съединители- хидравличен и обикновен (ръчен). Знаете ли моят модел с какъв вид е и каква е цената на смяната му (+ ремонт), защото, за съжаление, взех колата на много километри (в момента ще прави 150 000 км) и много ме тревожи в рамките на какви километри издържат съединителите на тези коли? Когато я купувах преди малко повече от година, и направиха основен преглед в Тойота
Тиксим гр.Пловдив и казаха, че колата е в отлично състояние, но не споменаха нищо за съединителя...


Здравей да споделя иаз нещо.
Имам същата тойотка с 3 врати и скоро си оправих същия проблем. Имах скърцане на педала на съединителя като шумът се чуваше само в купето. Отидох при приятел механик който поправя тойота и сеоказа че са някъкви уплътнителни гумички на стойност под 10 лв.съединителят до колкото ми е ясно скоро нямадасеналага да го сменяш ( много са здрави ) само може да му смениш течността около 21 лв и нямаш проблеми.
Надявам се да съм помогнал.