Страница 1 от 1

Свещи за ГИ /разход гориво

Публикувано на: 31 Дек 2013 19:18
от chukich
здр колеги,

вече 20000км съм с обикновени Денсо, но на газ вече доста падна мощността
и смятам, че е от свещите. Корола е12

кажете дали да сложа паккласически денсо с 1.1мм или ...свещи с 0.4мм примерно.
иматели наблюдение?

Денсо или НКГ?

весело посрещане на новата година и не карайте пили!

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 31 Дек 2013 22:49
от PESHO OT MARS
Кои са тези на 0.4? защото аз за такива не знам. Най-малкото заводско разстояние което съм срещал са 0.8 мм.

А иначе на теория е хубаво леко да намалиш разстоянието между електродите заради по-високото пробивно напрежение на газо-въздушната смес. Но пък твоя мотор е свещ-бобина и считам че безконтролното намаляване на разстоянието може да доведе до проблеми с бобината. Така че ако заводските са ти 1.1 можеш да минеш на 1.0 или ако си 0.9 на 0.8. На моята заводски съм с 1.1 но карам с 0.8.

Денсо имат едни свещи двойно Т се водят които всичките са на 1.0 и са с конструкция позволяваща по-добър фронт на горенето след запалване. А и не си написъл конкретно с кой мотор си.

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 01 Яну 2014 02:18
от chukich
image.jpg
image.jpg (194.84 KiB) Преглеждано 2720 пъти
[/img]
PESHO OT MARS написа:Кои са тези на 0.4? защото аз за такива не знам. Най-малкото заводско разстояние което съм срещал са 0.8 мм.

А иначе на теория е хубаво леко да намалиш разстоянието между електродите заради по-високото пробивно напрежение на газо-въздушната смес. Но пък твоя мотор е свещ-бобина и считам че безконтролното намаляване на разстоянието може да доведе до проблеми с бобината. Така че ако заводските са ти 1.1 можеш да минеш на 1.0 или ако си 0.9 на 0.8. На моята заводски съм с 1.1 но карам с 0.8.

Денсо имат едни свещи двойно Т се водят които всичките са на 1.0 и са с конструкция позволяваща по-добър фронт на горенето след запалване. А и не си написъл конкретно с кой мотор си.

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 01 Яну 2014 11:27
от PESHO OT MARS
Това ако ти е направило впечатление не е разстоянието между електродите а диаметъра на единия електрод.

Така че за твоята кола оригинално не е с платинени/иридиеви свещи (или поне не каза с кой мотор си) и имаш възможност да ползваш голям набор от свещи както ти написах по-горе.

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 01 Яну 2014 11:56
от max-2
Моята каляска беше с платинени на 1,3 мм. разстояние, сега е с иридиеви Денсо пак на 1,3 и върви много добре, но разходът не е от най-добрите. Замислял съм се да го намаля малко, но не знам дали има нужда въобще. С обикновена газова съм. Извънградско 9-10/100, чисто градско 12-14.5/100.

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 01 Яну 2014 12:06
от chukich
image.jpg
image.jpg (132.3 KiB) Преглеждано 2695 пъти
PESHO OT MARS написа:Това ако ти е направило впечатление не е разстоянието между електродите а диаметъра на единия електрод.

Така че за твоята кола оригинално не е с платинени/иридиеви свещи (или поне не каза с кой мотор си) и имаш възможност да ползваш голям набор от свещи както ти написах по-горе.
1.6 110hp , 3ZZ-FE e motora
погледни скрийшота от сайта на денсо. дават 3 вида свещи. само петата колонка не разбирам за какво е..

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 01 Яну 2014 13:58
от chukich
колеги, сякаш се спирам на модела денсо K16TT. струват около 9лв във Варна. по-добри от стандартните денсо (уж).
дават ги подходящи за бенИн и газ с разстояние 1.0мм с 0.1мм по-малко от стандартните.

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 01 Яну 2014 17:16
от PESHO OT MARS
Мисля че ще останеш доволен. Купих такива за Е9-ката на баща ми и работят добре. Но засега там са само на бензин, скоро същите свещи ще ги прехвърля на Е11-ката и там вече ще мога да кажа как са и на газ.

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 01 Яну 2014 17:30
от Scott
chukich написа:... само петата колонка не разбирам за какво е..
TT означава twin tip - има пъпка и на масовия електрод, подобрява старта на студен двигател, когато капчици гориво могат да закъсят междината. Hex 16 е размера на тръбния ключ за развиване.

Re: Свещи за ГИ

Публикувано на: 02 Яну 2014 18:11
от chukich
image.jpg
image.jpg (1.52 MiB) Преглеждано 2629 пъти
здр колеги. благодаря за отговорите.
Днес смених свещите с денсо к16тт. Старите свещи бяха в добро състояние за 20х км на газ, дори бяха в по-добро състояние от предната смяна на същия вид свещи, но на 20х на бензин. Хмм.... а уж на газ Заминавали повече ... cool.gif , мога дори снимки да направя и да ви ги пусна, ако искате.

Но... когато извади свещите, какво видяхме.... нека не обяснявам, а направо снимка...
според майстора става дума за гарнитура на клапана. Аз по принцип от известно време забелязах, че малко губя масло, но многомалко...може и мощността за това да ми е паднала?
за смяна ми каза 20лв, но не знае колко струвало...

моля посъветвайте.... някой имал ли е подобен проблем ? колко струва гарнитурата ? може ли да е от друго нагара?
колата е е12 , 3zz fe dvigatel

също каза, че и пистовия ми ремък е доста износен. аколата е на 143000км.... на колко трябва да се сменя?

Благодаря Ви.

Re: смяна на гарнитура на клапан / Свещи за ГИ

Публикувано на: 02 Яну 2014 23:36
от PESHO OT MARS
Не разбрах много от снимката но предплагам визираш теч от капака на клапаните? Ако е така нямаш проблем взимаш си една хубава гарнитура (примерно от някой от форумните доставчици) след което при разглабянето за смяната и погледнете и картерната вентилация дали е наред т.е. да не е трудно проходима.

Спад на мощността не може да имаш от тази гарнитура, има потенциален шанс просто да си свикнал с мощноста на колата и вече да ти малее tooth.gif не се бъзикам. Най-истинския тест който може да ти покаже дали наистина нещо не е в ред е на диностенд ама той струва едни 80-100 лева и ще разбереш само колко точно конски сили сваляш на пътя.

Покарай колата и на бензин и виж дали усещаш някаква сериозна разлика с газта, но мини поне половин резервоар за да може евентуално ако има някаква пре-адаптация на ECU-то да е минала.

А ремъка се сменя в първия момент в който се забележи напукване и износване за да не те остави някъде по път.

Re: смяна на гарнитура на клапан / Свещи за ГИ

Публикувано на: 03 Яну 2014 10:51
от chukich
PESHO OT MARS написа:Не разбрах много от снимката но предплагам визираш теч от капака на клапаните? Ако е така нямаш проблем взимаш си една хубава гарнитура (примерно от някой от форумните доставчици) след което при разглабянето за смяната и погледнете и картерната вентилация дали е наред т.е. да не е трудно проходима.

Спад на мощността не може да имаш от тази гарнитура, има потенциален шанс просто да си свикнал с мощноста на колата и вече да ти малее tooth.gif не се бъзикам. Най-истинския тест който може да ти покаже дали наистина нещо не е в ред е на диностенд ама той струва едни 80-100 лева и ще разбереш само колко точно конски сили сваляш на пътя.

Покарай колата и на бензин и виж дали усещаш някаква сериозна разлика с газта, но мини поне половин резервоар за да може евентуално ако има някаква пре-адаптация на ECU-то да е минала.

А ремъка се сменя в първия момент в който се забележи напукване и износване за да не те остави някъде по път.
zdr kolega,
Snimkata kak ne q vijdash? Po pincip q vadi mnogo ogolemena... ne znam kakv format trqbva da q prekacha za da se vijda smalena i normalno.
Moje bi trqbva napravo da otvorq nova tema s dobre snimka.

Re: Свещи за ГИ /разход гориво

Публикувано на: 18 Яну 2014 18:04
от chukich
здравейте,
само да споделя, че след като сложих свещите денсо K16TT, разхода на колата падна с близо 10%.
на два-три пъти го засичах и чак не чи се вярва, но е факт!
по принцип тези Twin Tip пише, че намалят с 5% ... но бях скептичен.

Много съм доволен!