Страница 1 от 1
aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 26 Дек 2013 17:09
от div
Колеги не работи нагревателя на задното стъкло или по точно работи половината стъкло.
Може ли да се измери по някакъв начин дали е прекъснат някъде или да ми кажете причина да не работи половината стъкло. Имал съм прекъснати нагреватели на други коли, но никога така (долната половина на стъклото работи цялата, а от средата нагоре не работи нито един нагревател). Помогнете със съвет как да го измеря и евентуално къде другаде да търся проблема.
Весели празници.
Re: aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 26 Дек 2013 22:08
от wscientist
Както описваш проблема, заключението е, че всички пистички от половината нагоре са прекъснати. По принцип реотаните се мерят с мултицед за съпротивление в двата края. Можеш да хванеш колко е съпротивлението на някой от здравите и да го сравниш с някой от неработещите. А самите прекъсвания най-лесно се намират като се подложи бял лист хартия или на силна светлина. Продават се едни шишенца с разтвор за поправка на прекъсвания, прилича на лак. При старателно полагане на разтвора, като се спазват инструкциите, се възстановява работата на реотаните. Може би трябва да внимаваш какво поставяш върху кората отзад, защото твърдите предмети лесно биха наранили реотаните.
Re: aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 26 Дек 2013 22:49
от diesel_power
wscientist написа: По принцип реотаните се мерят с мултицед за съпротивление в двата края. Можеш да хванеш колко е съпротивлението на някой от здравите и да го сравниш с някой от неработещите.

На бас ,че ще покаже еднакво навсякъде !

Re: aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 27 Дек 2013 00:27
от slowtraveler
Мисля, че бях писал някъде тук как се мери и как се ремонтира.......
Най-общо - мултицет, но мериш напрежението....
Допираш сондите в двата края на повредената лента при включено отопление. Би трябвало да ти покаже над 12В. Едната сонда започваш да я плъзгаш по нагревателя, доближавайки я до другата.
В един момент напрежението ще прескочи от 12 на 0В. Точно в това място имаш прекъсване.
Можеш да го замажеш с проводим лак този участък. И продължаваш така нататък (имал съм лента дори с 4 пукнатини).
При работеща лента напрежението ще спада плавно при движението на сондата...
Не знам как е на Айгото, но ако страничните по-широки шини са тънички, можеш да имаш и там пукнатина. Начина на измерване е същия....
На мястото на пукнатината отново ще имаш скок/рязка промяна на напрежението...
Re: aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 27 Дек 2013 01:38
от JapCar
slowtraveler написа:Мисля, че бях писал някъде тук как се мери и как се ремонтира.......
Най-общо - мултицет, но мериш напрежението....
Абсолютно, това е верният начин.
С омметър пак ще стане, но по-трудно и не в двата края на всяка писта (винаги ще е еднакво съпротивлението), а пак с плъзгане на единия пробник както в горния случай и се търси рязка промяна...
Моите ги поправих със специален флумастер със проводяща сребърна боя, който имах за друга цел в електрониката. Продават се в магазините за електроника, но са доста скъпи заради среброто...
https://www.google.co.uk/#q=conductive+pen
Иначе преди години съм купувал специална за целта боя в мн. малки шишенца/тубички, но когато дойде време за друга поправка, тя вече е изсъхнала и негодна...
https://www.google.co.uk/#q=+rear+heate ... tive+paint
Има и саморъчно направени бои, но не съм пробвал колко са ефективни/трайни:
http://www.youtube.com/watch?v=egMr9kk1uHk
Re: aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 27 Дек 2013 16:32
от div
diesel_power написа:wscientist написа: По принцип реотаните се мерят с мултицед за съпротивление в двата края. Можеш да хванеш колко е съпротивлението на някой от здравите и да го сравниш с някой от неработещите.

На бас ,че ще покаже еднакво навсякъде !

Вчера един приятел дойде да мерим и на здравите и на неработещите си показваше, че има верига.
А страничните шини са доста дебели и надали проблема е там.
Значи да мерим напрежение на тези, койта не работят. Като едното пипало е в единия край, а другото се приближава по пистата на малки участъци и където падне на 0в е проблем?
Re: aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 27 Дек 2013 16:36
от slowtraveler
div написа:
Значи да мерим напрежение на тези, койта не работят. Като едното пипало е в единия край, а другото се приближава по пистата на малки участъци и където падне на 0в е проблем?
Да, точно така... Лесно и бързо става и с плъзгане на 'пипалото' по лентата...
Re: aygo-нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 27 Дек 2013 16:50
от sha4ev
Започваш внимателно да огледаш всички магистрали.Ако има прекъсване някъде от там идва проблема.Гледай стъклото внимателно отвътре и отвън,зощото малко трудно се забелязва прекъснатото.Може да е в края,може да е и по средата.Ако има прекъсване,ще потърсиш,мисля,че се казваше контактен лак,който служи за тази работа.Имах същия проблем със една хонда,с този лак свърших работа.