Страница 1 от 2
Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 13:54
от rumenmitev
Здравейте колеги,
Дъвчена е подобна тема, но искам да споделя с Вас поредното си възмущение от дизела в България. Преди една година колата ме остави на магистралата с запушен филтър на 1000 км. сменен. От тогава слагам само v-power dizel. Преди 2 месеца съм обслужил колата със смяна на всички филтри и днес на околовръстното щях да направя беля от познайте - запушен филтър

. Вече се проклинам, че си купих дизел, ама какво да се прави ще си я карам. Чудя се вече какво гориво да слагам?
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 15:49
от wscientist
Може би трябва да смениш бензиностанцията. Пробвай горивата на OMV и Lukoil. Ако зареждаш само на един и същи Shell, поне смени с друг Shell.
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 15:59
от Airfan
6 години зареждах дизела само на Лукойл и Еко, а съм зареждал многократно и от туби. Преди да продам колата свалих горивния филтър на 20 000 км и съм го запазил. Ако искаш тия дни мога да го срежа да видим какво има вътре?
На една от предните смени - на около 16 000 км, филтърната хартия вътре беше жълтеникава, нямаше и грам чернилка, само леко оцветяване.
Та проблеми с нафтата съм имал само веднъж покрай някаква 8-мартенска промоция на лукойл с нафтата - държеше нестабилни оборотите.
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 16:38
от biro
6 години карам дизели и никакъв проблем с гориво за сега. Последните 2 пъти зареждах v-power пълен резервоар, разлика с обикновен дизел не виждам. Питах бензиджията от къде карат v-power, той каза че или от лукоил или ромпетрол. На въпроса ми "лукойл могат ли да правят v-power?" човека каза могат
Онзи ден в неделя заредих в Румъния на ромпетрол - нищо общо с българската нафта, веднага усетих разликата. Бяхме 2 коли, другата също дизел (Опел Астра) и те заредиха румънска нафта, коментара беше същия - нищо общо с нашите скапани горива.
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 17:29
от dimitar_ak
Карам дизел от 5 години, което са 91 000км на купена нова кола. Не съм имал абсолютно никакви проблеми. Зареждал съм основно Лукойл, Петрол, V-Power. Напоследък карам с Max Motion. Моторът е палил винаги дори при -20 само с няколко секундно подгряване. Филтър сменям на 15 000км.
За да запушва толкова често, сигурен ли си в състоянието на резервоара и какво има на дъното му?
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 19:46
от paoli
На едно Пежо Експерт 1.6HDI , горивния филтър (МАNN) не беше сменян повече от 40000km. Зареждано е само на ОМВ от нормалния дизел. Никакви проблеми. Може би си попаднал на кофти филтър...
Re: Качеството нав BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 21:11
от rumenmitev
За качеството на филтъра се самнявам, но лятото ще се пробвам да ми промият резервоара за по сигурно!
Благодаря на отзовалите се

Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 21:26
от svet-68
Колега не знам каква кола караш,но аз зареждам само на ШЕЛ Ямбол или на Еко на Ахелой обикновена нафта и нямам никакъв проблем.На два-три резервора слагам добавка,не всеки път и нямам проблеми.Най вероятно трябва да свалиш резервора и да го изчистиш хубаво,
Re: Качеството нав BG дизела!
Публикувано на: 12 Дек 2013 22:21
от Airfan
rumenmitev написа:За качеството на филтъра се самнявам, но лятото ще се пробвам да ми промият резервоара за по сигурно!
Благодаря на отзовалите се

Само не го прави с добавка, че всички мизерии ще тръгнат напред към филтъра, ГНП и рейката.
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 13 Дек 2013 11:23
от rumenmitev
svet-68 написа:Колега не знам каква кола караш,но аз зареждам само на ШЕЛ Ямбол или на Еко на Ахелой обикновена нафта и нямам никакъв проблем.На два-три резервора слагам добавка,не всеки път и нямам проблеми.Най вероятно трябва да свалиш резервора и да го изчистиш хубаво,
Колата е Авенсис 2001 година, винаги на време обслужвана и карана само с нафта от бензиностанция Еко, а както писах по нагоре от 2 г. само с v power dizel на Shell.
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 17 Дек 2013 07:16
от EdinR-DrugB
Колеги направете си експеримент ... вземете туба 10 литра от вода,напънете я с нафта без значение бензиностанцията и я оставете 10 дни в гаража .. сами ще се убедите с каква нафта караме след това .. на дъното ще останат два пръста утайка,като желе,сипете я после през фуния с метална цедка и ще ви заболи главата от това което ще остане в нея ... даже и на вкус не го докарва,да не говорим че изобщо не мирише на нафта .. Успех!
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 23 Дек 2013 00:38
от кмета
аз също нямам оплаквания от горивото ! т.е. не съм имал проблеми . версото ми е третия дизел който съм имал. имах едно рено сценик 1,9 дти -98кс и с него минах над 120 000 км като над 4 години не бях стъпвал на бензиностанция -все от туба съм зареждал и не съм имал проблем а горивен филтър съм сменял на около 30 000 км! там филтъра беше елемент и прекрасно се виждаше в какво състояние е! имам и Хюндай траджет 2,0 crdi и там се кара от туба предимно и пак няма проблем вече около 20 000 км! като когато се налага зареждам от лукойл обикновена нафта предимно карал съм и с екто гориво но не виждам разлика!
за тойотата ми все още зареждам от лукойл и нямам проблеми!
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 24 Дек 2013 23:25
от sha4ev
Здравейте колеги.5 години съм работил на бензиностанция.На бензиностанцията зареждаше клиент Българин живеещ в Германия.Казвал ми е,че като се прибере от България и посети сервиз в Германия са го питали какво е сипвал в резервоара-масло,промишлена нафта или нещо друго.Та сами си правете сметката кокво гориво има по бензоностанциите.Истината е,че плащаме за качествено гориво а получаваме боза.
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 25 Дек 2013 00:57
от slowtraveler
На служителя съм му казал да зарежда нафта само в ОМВ...
Трета зима кара на обикновена нафта, и не е имало никакво замисляне в работата на дизелчето или пък студено палене...
Затова за мен причината за дизеловите неволи в БГ са или използване на некоректни търговци (бензинджия неподдържащ резервоарите си и сипващ в тях незнайна течност, а не само нафта от Лукойл), или прекалено издухани дизели...
За нафтовите микробуси във фирмата не коментирам - с техните редови помпи и корабна нафта да им сложиш - пак ще я изгорят...
Re: Качеството на BG дизела!
Публикувано на: 25 Дек 2013 10:54
от iovkito
И аз не бях имал проблеми с дизеловото гориво ,но се наложи да заредя на последната бензиностанцията преди Малко Търново - беше на Петрол. Сипаха ми около 30-40 литра в резервоара , не беше напълно празен , е такова тракане и чукане от дизелов двигател със сигурност не сте чували, аз поне откакто карам тази кола не съм си и представял , че може да издава такива звуци. В Турция зареждах през 50-60 км дизел догоре , само и само да се поразреди подобието на гориво в резервоара , след 5 допълвания по 2-3 литра , работата на двигателя се стабилизира и утихна.