Страница 1 от 1
смяна на двигател
Публикувано на: 22 Фев 2007 20:21
от mileat
колеги, не мисля, че въпроса ми е много удачен, но бих се радвал, ако получа компетентна информация и съвет. Имам Корола 97г. септ. 1.4, 86 к.с. Преди това карах на метан и прехвърлих уредбата на Тойотата. Оказа се, 86к.с. са прекалено малко за метан - нямам никаква мощност. Реших да продам колата и да си взема поне 1.6 мотор - 4AFE - 90k, или над 100 к.с.
. Оказа се че продажбата не е толкова лесна. Тогава ми идва идеята да сменя само двигателя с по-мощен.
Искам да разбера възможно ли е и какви проблеми ще имам - друга скоростна кутия, други полуоски , инсталация ? Или има унификация и е възможна смяна само на моторите без много усложнения? Благодаря ви за вниманието и отговорите!!!
Публикувано на: 22 Фев 2007 20:34
от b_d
За да стане без смяна на скоростите двигателите трябва да са от едно семейство (А, Е и т.н.). Примерно 2А с 4АФЕ.
Публикувано на: 22 Фев 2007 20:35
от sluchaen_fen
За десетина коня отгоре не си заслужава толкова сложна гимнастика от икономическа гледна точка.
Ако разликата в пазарните цени на двете Короли (1.4 и 1.6) е примерно 500 лева, то гимнастиката със смяната на моторите ще ти струва поне 1500-2000 лева.
Ако имаше Карина 1.6 щеше да си заслужава да я подмениш с Карина 2.0
Публикувано на: 22 Фев 2007 20:43
от b_d
sluchaen_fen написа:...
Като човек с подобен опит напълно подкрепям...
Re: смяна на двигател
Публикувано на: 22 Фев 2007 21:33
от sluchaen_fen
mileat написа:... 86к.с. са прекалено малко за метан - нямам никаква мощност. Реших да продам колата и да си взема поне 1.6 мотор - 4AFE - 90k, или над 100 к.с.
86 коня не са прекалено малко за метан и би трябвало да има мощност.
Може би конфигурацията на метановата уредба да не е подходяща за мотора на Королата или може да не е подходящо настроена към този мотор.
Какъв е смисълът да се подменя мотора, като метановата урудба не пасва добре на сегашния мотор?
От финансова гледна точка употребявана метанова уредба струва 5-6 пъти по-евтино от употребявана Корола 1997 година. Кое е по-правилно?
- Да се смени Королата заради употребявана метанова уредба, останала от предишната кола.
- Да се подмени метановата уредба (без бутилката) с по-подходяща уредба.
- Да се търси съвсем малко по-мощен двигател и да се плаща демонтаж - монтаж на мотора. Съществува риск при покупка на лош двигател. Съществува риск от допълнително изваждане на пари за ECU, инжекцион и още десетина неща. Този вариант устройва само механици, които със собствени сили ще извършат подмяната на моторите при условие, че е налична евтина или "почти безплатна" Корола-донор.
"Да бе мирно стояло, не би чудо видяло"
Публикувано на: 22 Фев 2007 23:32
от mileat
много ви благодаря за бързата реакция. Идеята за смяна е да попадна на 4АFE 1.6 105 или 114 к.с. - за да има осезаема разлика. Разбрах,че се сменя и скоростна кутия остава въпроса -
сменям ли полуоски
проблеми с окачване тампони
ел. връзки на мотора с таблото
и други непредвидени проблеми
ИЛИ както го е казал народа: Не връзвай здрав пръст!
Благодаря ви !!!
Публикувано на: 23 Фев 2007 00:29
от sluchaen_fen
Изтегли си EPC - електронен каталог на авточасти за даден модел. Сравнявай номерата на полуоски, тампони и куплонги, за да узнаеш кои части са еднакви при двата двигателя.
Публикувано на: 23 Фев 2007 08:50
от krasikalchev
Abe bratle 6to ne wzemesh da ia prodade6 naprawo kolicata i da si kupi6 druga s 1,6 l motor - 6te si spesti6 mnogo glawobolia i hodene po mykite. Za pari da ne goworim ...
Mejdu drugoto siguren li si 4e wsi4ko e montirano i nastroeno kakto triabwa po metanowata uredba. Razni malki hitrinki kato naprimer advans procesor i dr. sy6to mogat da powliaiat na dinamikata na kolata.
Pozdrav