Страница 1 от 2

Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 10 Дек 2013 20:29
от tsd
Здравейте, през 2008 г. купих нов Ярис 998 см3, 69 к.с.. Още от "бебнце" маслото едва изкарваще от смяна до смяна, но от сервиза казаха че това било нормално и така постепенно започнах да доливам. Годините си минаваха, километрите също и така до 170 000. Доливам пак, ама на 6000 км по 1л. Маслото сменям на 15000, както е препоръчано от сервиза. Наливам 5w-40 , като за пълният цикъл на смяна долятото масло е около 2 л.. Течове по мотора няма. Вече съм с убеждението, че както се казва -трябва да се направи нещо. Насочил съм се към гумички на клапаните (може би защото това е по лесният ремонт). И така може ли някой да сподели, ако е имал подобен проблем какво е направил и съответно какъв е резултата и т.н. Успех на всички!

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 10 Дек 2013 20:43
от TATI
С гумички или без, все тая. Да беше направил рекламация, когато си бил в гаранция. И тъй като всичко е минало вече, приготви се за около 4-цифрен ремонт, включващ минимум бутала, сегменти, блок и т.н. Или пък си потърси двигател, ама там играеш на ТОТО.

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 10 Дек 2013 21:10
от dimitar_ak
Е малко е рано за даване на цени и то 4-цифрени. Измерете компресията. Дори и да не е в норми това още не значи, че ремонтът ще иска нови бутала.

PS: Моят FIAT едвам дочака първото си обслужване. При разработването изгори много масло, но после нещата влязоха в норма.

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 10 Дек 2013 21:33
от TATI
Само че тази кола е минала поне 11 обслужвания и не се е оправила. Така че и да има компресия, не е критерий за харч на маслото. Но нека си смени гумичките, но литър на 6к км не може да от гумички. И без гумички да е двигателя, пак не може да изхарчи толкова :)

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 10 Дек 2013 21:35
от jim_beam
според мен мини на по-гъсто масло,да кажем 10в40 и виж как се държи.ако не те устройва винаги можеш да налееш и 15в40,в смисъл какво ще се набутваш с ремонти.да не говорим,че според книжките си го водят за нормален тоя разход...

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 10 Дек 2013 22:05
от dimitar_ak
Кога двигателя харчи масло и кои са причините за повишения разход на масло?

Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това?

Ще се опитаме да отговорим на въпроса кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.

Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!

Износени основни лагери и шийки на коляновия вал -  поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!

Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.

Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.

Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.

Износени лагери на разпределителния вал -  изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.

Износени или надрани стени на цилиндровия блок -  обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.

Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.

Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.

Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите  на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.

Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна– всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.


Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 10 Дек 2013 22:47
от TATI
Един съвет от мен на колегата с горенето. Сменяй си маслото на не повече от 10к км и то с качествено такова.
Иначе, браво за статията, но в случая проблема е от друго естество.
И нека не влизаме в излишен спам по темата.

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 10:16
от tsd
И така - една рекапитулация по темата:
Пробег общ 186 000 км., от последна смяна на масло - 15 300 км, долято количество 1.5 л TOTAL QUARTZ 9000 5W-40. Мисля да не пипам нищо по колата!

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 12:19
от nowyaris
Абсолютно правилно,колега.Явно вече се е разработил и всичко си е улегнало.Ти всъщност що го караш автомобилчето с такова масло ?

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 12:38
от mirott
А с какво трябва да се кара? Подскажете му...

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 16:44
от paco_escobar
jim_beam написа:според мен мини на по-гъсто масло,да кажем 10в40 и виж как се държи.ако не те устройва винаги можеш да налееш и 15в40,в смисъл какво ще се набутваш с ремонти.да не говорим,че според книжките си го водят за нормален тоя разход...
Ефекта е нулев!Преди да направя ремонт на Королата разхода беше напълно еднакъв с 5w30 и 15w40.Това са излишни разходи :thumbsup:

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 17:03
от nowyaris
mirott написа:А с какво трябва да се кара? Подскажете му...
С пълна синтетика 5W30 клас SM . Във Вършец ползвате ли такова ? biggrin.gif

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 17:39
от mirott
Дааа, и не само във Вършец. И в околията го ползват! :thumbsup:
И като сложи 5W30 SM вместо някакво 5W40 ще спре разхода на масълце ли? А трябва ли да е "оригинално" Тойота?!

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 20:23
от nowyaris
Еми мойто яре е същото като на колегата и вече 6 години,от които 3 с мотул 8100 5/30 грам не го пипа.Затова питам защо колегата кара с тотал 5/40.

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Публикувано на: 28 Май 2014 22:18
от paco_escobar
nowyaris написа:Еми мойто яре е същото като на колегата и вече 6 години,от които 3 с мотул 8100 5/30 грам не го пипа.Затова питам защо колегата кара с тотал 5/40.
На твоето Яре и наливно гаражно да сложиш пак няма да го пипа като е стегнат мотора ,ама колегата и каквото и да сложи може и 100лв./литара все тая. wacko.gif