Страница 1 от 1
Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 11:51
от Petar
Имам едно питане относно спирачките . Когато колата е запалена спирачките си работят нормално педала е нормално мек и всичко си е ОК но когато спра двигателя и след известно време без да е запален двигателя педала на спирачките е твърд и няма ход след като запаля всичко се оправя. Питам дали това е проблем който имам защото това ми се случва 2-3 пъти в годината и след това от самосебеси се оправя в смисъл дори ида е угасен двигателя педала на спирачките има мек ход при 2-3 натискания
Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 11:57
от andrian999999
не карай колата по инерция на изключен мотор , или чат пат включвай на скорост biggrin.gif
Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 12:02
от Petar
andrian999999 написа:не карай колата по инерция на изключен мотор , или чат пат включвай на скорост biggrin.gif
Сори ама не карам Жигули а Тойота и там тези правила не важат

Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 12:29
от Rudy
Тези правила са за всички коли с хидравличен или вакуумен усилвател на спирачното усилие - това което описваш е нормално - след като напомпаш (при угасена кола) педала на спирачката и втвърди, запали и ще омекне. Причината, е че включваш усилвателя.
Усилвател на спирачната сила: Точно дозиране на спирачната сила, активно действие
Усилвателят на спирачната сила увеличава приложената от крака на водача сила на натискане на педала. С това при спиране разходът на сила от страна на водача се намалява значително. Спирачните уредби на леките автомобили обикновено разполагат с вакуумен усилвател на спирачната сила.
Те използват вакуума, който при бензиновия двигател се създава по време на такта всмукване в смукателния колектор на двигателя, а при дизеловите двигатели – чрез вакуум-помпа.
http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... ommand.htm
Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 12:39
от Petar
Rudy написа:Тези правила са за всички коли с хидравличен усилвател на спирачното усилие - това което описваш е нормално - след като напомпаш (при угасена кола) педала на спирачката и втвърди, запали и ще омекне. Причината, е че включваш хидравликата и затова омеква.
Да поясня че Жигулито няма хидравличен усилвател на спирачките

. А по -въпроса след като е нормално защо при мене след незапален двигател педала на спирачките е твърд без даже и да съм напомпал 2-3 пъти педала тое ясно че е нормално дасе втвърди но не при първо натискане .
Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 13:31
от TATI
Защото не ти държи вакума, я от напукан маркуч, я от мембраната, я от нещо друго.
Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 13:40
от Airfan
TATI написа:Защото не ти държи вакума, я от напукан маркуч, я от мембраната, я от нещо друго.
Точно.
Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 13:54
от Petar
TATI написа:Защото не ти държи вакума, я от напукан маркуч, я от мембраната, я от нещо друго.
Ок Мерси
значи имам проблем който трябва да оправя

Re: Спирачки
Публикувано на: 10 Дек 2013 14:04
от TATI
Ако си ровичкал около помпата, нищо чудно да се е поразместил маркуча с клапана, който влиза в мембраната или просто да му е дошло времето. Хващаш някой да натиска, а ти слушаш в двигателя дали съска от нейде и горе долу можеш да хванеш къде е.
Re: Спирачки
Публикувано на: 12 Дек 2013 19:37
от мехаННика
Petar написа:
Да поясня че Жигулито няма хидравличен усилвател на спирачките
И авенсиса няма такова нещо. Има и възвратен клапан по трасето на вакуума, виж да не е заседнал.
Re: Спирачки
Публикувано на: 14 Дек 2013 00:31
от andrian999999
Petar написа:andrian999999 написа:не карай колата по инерция на изключен мотор , или чат пат включвай на скорост biggrin.gif
Сори ама не карам Жигули а Тойота и там тези правила не важат

караш японско жигули biggrin.gif и на изключен мотор по инерция включиш ли на скорост спирачките омекват за няколко спирания, после пак педала става твърд, и пак включваш на скорост, и така .....
на спускане от Алеко ще дам по добър разход от приус 6 laugh.gif